بازدید 3484

پرده‌برداری از ابعاد تازه نژادپرستی در پلیس لندن

کد خبر: ۷۲۸۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 09 September 2017
روزنامه ایونینگ استاندارد روز جمعه در گزارشی ابعاد تازه‌ای از حاکمیت رفتار نژادپرستانه در پلیس لندن را افشا کرد.

به گزارش ایرنا، ایونینگ استاندارد در این گزارش فاش کرد که طی یک سال گذشته بالغ بر 59 تن از مأموران پلیس به اتهام رفتار نژادپرستانه اخراج و یا مجازات شده‌اند.
 
این روزنامه انگلیسی افزود که 18 تن از این مأمورین به دلیل شکایت‌های مطرح‌شده علیه آنان به اتهام نژادپرستی اخراج و 41 تن دیگر مجازات شده‌اند.
 
این روزنامه انگلیسی عنوان کرد: پرونده 37 تن از مأموران یادشده برای تحقیق و بررسی به کمیسیون مستقل شکایات از پلیس ارجاع شده است.
 
امروز نیز شبکه خبری بی.بی.سی گفت: یک افسر عالی‌رتبه پلیس اسکاتلند به نام «فیل گورملی» به دلیل شکایت‌های مطرح‌شده علیه وی به اتهام بدرفتاری از مقام خود کناره‌گیری کرده است. هرچند او این اتهامات را رد کرده اما پرونده وی به کمیسیون تحقیق و تجدیدنظر پلیس ارجاع شده است.
 
در سال‌های 1999 تا 2011 میلادی، 120 تن از مأموران پلیس به جرم رفتار نژادپرستانه متهم شده که از این میزان 6 نفر مجبور به استعفا، یک نفر اخراج و الباقی مجازات اداری شده‌اند.
 
بخش‌هایی از توهین‌های نژادپرستانه 'الکس مک فارلین' یک افسر پلیس علیه یک متهم سیاه‌پوست در سال 2013 فاش شد که وی گفته: «مشکل تو این است که همیشه یک کاکا سیاه هستی.»
 
برخوردهای تبعیض‌آمیز برخی از مأموران پلیس لندن با اقلیت‌های نژادی و مذهبی بارها جنجال‌آفرین شده و به‌رغم وعده‌های متعدد مقامات، این ناهنجاری هنوز در واحدهای پلیس انگلیس ریشه‌کن نشده است.
 
بر اساس آمارهای رسمی، تعداد سیاه‌پوستان و اقلیت‌های مذهبی که در خیابان‌های لندن از سوی پلیس متوقف و مورد بازرسی بدنی بعضاً توهین‌آمیز قرار می‌گیرند، چند برابر سفیدپوستان است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار