بازدید 4630

استفاده از فاینانس برای انتقال آب به خوزستان

شورای ملی اقتصاد با فاینانس طرح انتقال آب کارون به دشت های حاصلخیز مناطق شمالی خوزستان موافقت کرد. میزان این فاینانس ۴۰۶ میلیون یورو تعیین شده است.
کد خبر: ۷۲۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 07 September 2017
شورای ملی اقتصاد با فاینانس طرح انتقال آب کارون به دشت های حاصلخیز مناطق شمالی خوزستان موافقت کرد. میزان این فاینانس ۴۰۶ میلیون یورو تعیین شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از مقاومتی نیوز از مجلس ششم تاکنون مهمترین خواسته نمایندگان شهرهای شمالی استان خوزستان از مجلس شورای اسلامی، انتقال آب کارون به سمت دشت های این مناطق بوده است.

علیرغم احداث سدهای کارون ۳ و ۴ و شهید عباسپور و همچنین قرار گرفتن بزرگترین دریاچه آب شیرین کشور در این منطقه، اکثر شهرهای شمالی خوزستان از جمله ایذه، باغملک، هفتگل، قلعه تل، رامهرمز و صیدون با کم آبی شدید مواجه هستند و به دلیل خشکسالی های پی در پی، کشاورزی این مناطق از رونق افتاده است.

استفاده از فاینانس برای انتقال آب به خوزستان

با این وجود با پیگیری های مستمر نمایندگان استان خوزستان در مجلس، شورای ملی اقتصاد استفاده از فاینانس برای اجرای طرح انتقال آب به شهرهای شمالی خوزستان را تصویب نمود.

در همین خصوص اسحاق جهانگیری رئیس شورای اقتصاد با اشاره به استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و كشاورزی به شهرهای شمال استان خوزستان، اظهار داشت: مسائل استان خوزستان از پیچیدگی و حساسیت فراوانی برخوردار است و دولت اهمیت ویژه ای برای حل مسائل این استان قائل است.

وی افزود: استفاده از فاینانس در طرح هایی كه بازپرداخت آن بر عهده دولت است، توجیه مالی ندارد اما در مورد این طرح به جهت اهمیت و شرایط اضطراری استان خوزستان، دولت از فاینانس استفاده خواهد كرد.

به گفته کارشناسان اجرای این طرح می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کند.

برگزاری مناقصه برای تامین ۴۰۶ میلیون یورو فاینانس

در همین خصوص هدایت الله خادمی نماینده استان خوزستان در مجلس گفت: با تلاش‌های صورت گرفته برای شهرستان‌های ایذه و باغملک برای تامین آب شرب از دریاچه سد کارون ۳ کار به مناقصه رفت و فاینانس اولیه از خارجی‌های گرفته شد.

وی افزود: در مرحله اول ۶۰ شرکت برای سرمایه‌گذاری در این طرح آمادگی خود را اعلام کردند و با بررسی‌های صورت گرفته ۱۲ شرکت در مراحل پایانی قرار گرفته اند که اسناد به آنها تحویل داده شد و قرار است پیمانکار نهایی آن در آینده نزدیک مشخص شود.

گفتنی است كل منابع مالی لازم برای آبرسانی به شهرهای شمالی خوزستان ۴۰۶ میلیون یورو می باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر