بازدید 4039

۶۷ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

رئیس سازمان چای گفت: از آغاز فصل برداشت 89 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 173 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.
کد خبر: ۷۲۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 06 September 2017
رئیس سازمان چای گفت: از آغاز فصل برداشت 89 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 173 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی چای اظهار کرد: از آغاز فصل برداشت 89 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 173 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی افزود: تا کنون 114 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 67 درصد بهای برگ سبز تحویلی به چایکاران و مابقی پس از تامین منابع مالی پرداخت خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول مطالبات چایکاران که بخشی از آن  به قدرالسهم دولت و بخشی قدرالسهم کارخانجات بر می گردد، به زودی تامین و پرداخت می شود.

روزبهان از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای در چند روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش میزان بارندگی پیش بینی می شود که تولید نسبت به سال گذشته با کاهش نسبی مواجه شود.

رئیس سازمان چای ادامه داد: سال گذشته میزان بارندگی 50 درصد بالاتر از میانگین جهانی بود که همین امر افزایش بی سابقه تولید را رقم زد و تنها عملیات به زراعی ، احیا باغات و حمایت های دولت تا حدی توانست این کاهش را جبران کند.

 روزبهان تصریح کرد: با آغاز فصل پاییز میزان فروش چای خشک کارخانه ها متحول می شود که درنهایت رونق فروش موجب شده که مطالبات چایکاران زودتر پرداخت شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار