بازدید 4654

هشدار تحلیلگران اقتصادی نسبت به احتمال کاهش سریع قیمت طلا

برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت هشدار می دهند.
کد خبر: ۷۲۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ 06 September 2017
برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت هشدار می دهند.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان بی سی، در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر تحت تاثیر رشد فزاینده تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و تشدید بحران کره شمالی ، با افزایش چشمگیری روبرو شده است ولی برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به خطر ناشی از کاهش قیمت این فلز زرد در کوتاه مدت هشدار می دهند.

بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا در مبادلات روز دوشنبه برای لحظاتی به بیش از 1339 دلار رسید که این رقم از 24 سپتامبر سال گذشته بی سابقه بوده است.

بی شک مهمترین عامل موثر بر افزایش قیمت طلا در روزهای گذشته تنش های جدید در شبه جزیره کره و آزمایش هسته ای کره شمالی بوده است.

جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو بر این باور است که سرمایه گذاران باید مراقب باشند که احتمال کاهش تنش در شبه جزیره کره وجود دارد و این مساله به سرعت موجب کاهش قیمت جهانی طلا خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر تنش در شبه جزیره کره و آسیا افزایش یابد، این مساله بی شک موجب افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد شد ولی کاهش تنش ها نیز از سوی دیگر موجب کاهش قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی می شود.

مقام های آمریکایی مدعی شده اند که کره شمالی به دنبال آغاز جنگ است. آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا دوشنبه آینده درباره اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی رای گیری کند.

این تحلیلگر اقتصادی افزود: اگر ارزش دلار آمریکا با افزایش بیشتری روبرو شود، این سناریو وجود دارد که قیمت طلا تا سطح 1300 دلاری کاهش یابد.

کیت جوکیس تحلیلگر ارشد موسسه سوسایت جنرال فرانسه نیز هشدار داده است که سرمایه گذاران باید برای هرگونه کاهش قیمت طلا آماده باشند.

وی پیش بینی کرده است که در صورت کاهش تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص بحران کره شمالی قیمت هر اونس طلا طی ماه های آینده بین 1200 تا 1300 دلار در نوسان خواهد بود.

تحلیلگران و فعالان بازارهای بین المللی بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، شاخص سهام در بازارهای بین المللی و اوضاع کره شمالی قرار خواهد داشت.

انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین و برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا تا پایان هفته جاری خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار