بازدید 11930

قارچ‌های پوستی در کمین ورزشکاران!

کد خبر: ۷۲۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 06 September 2017
یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: ورزشکاران به دلیل تعریق بیشتر در معرض بروز قارچ‌های پوستی هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی ابراهیمی با اشاره به بروز قارچ‌های پوستی بر روی بدن برخی ورزشکاران، گفت: افرادی که در باشگاه‌های ورزشی تعریق بسیار کرده و بهداشت فردی را رعایت نمی‌کنند، در معرض ابتلا به قارچ پوستی هستند.

وی افزود: بطور طبیعی قارچک‌هایی بر روی پوست افراد وجود دارد که در شرایط خاصی مانند گرما و افزایش تعریق و رطوبت پوست رشد کرده و بصورت لکه‌های قهوه‌ای بر روی پوست ظاهر می‌شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: این قارچک‌های قهوه‌ای رنگ که پوسته ظریفی دارند را عمدتا می‌توان در نواحی گردن، روی بازوها و قسمت سینه مشاهده کرد.

این متخصص پوست راهکار پیشگیری از بروز این نوع قارچ‌ها را رعایت بهداشت فردی عنوان کرد و افزود: اگر افراد بهداشت فردی را رعایت کرده و در باشگاه‌ها از حوله و وسایل بهداشتی مخصوص خود استفاده کنند و بعد از ورزش نیز بلافاصله دوش بگیرند، تا حد زیادی می‌توان از بروز این نوع قارچ‌ها پیشگیری کرد.

ابراهیمی با اشاره به وجود نوعی قارچ پوستی مسری، گفت: این نوع قارچ‌های مسری را عمدتا می‌توان در ورزشکارانی که در ورزش‌های گروهی یا دو نفره مانند کُشتی شرکت دارند، مشاهده کرد.

وی یادآور شد: این نوع قارچ‌های مسری عمدتا بصورت ضایعات قرمز رنگ بر روی پوست ظاهر شده و با خارش و درد همراه هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه توصیه کرد: افرادی که به این نوع قارچ مبتلا هستند باید ورزش را کنار گذاشته و یا حداقل به انجام ورزش‌های انفرادی بپردازند.

ابراهیمی با بیان اینکه تشخیص و درمان قارچ‌های پوستی باید توسط متخصص پوست انجام شود، گفت: افرادی که لکه‌های پوستی را روی پوست خود مشاهده کردند باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

این متخصص پوست در پایان یادآور شد: با رعایت بهداشت فردی، استحمام بعد از ورزش و استفاده از وسایل شخصی، به راحتی می‌توان از بروز هر دو نوع قارچ پوستی جلوگیری کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر