بازدید 2153

رئیس کمیته صلیب سرخ: دیدارم با سنوار سازنده بود

رئیس کمیته بین المللی صلیب‌سرخ پس از دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه تاکید کرد: دیدارم با سنوار ثمربخش بود و ما اوضاع انسانی نوار غزه را مورد بررسی قرار دادیم.
کد خبر: ۷۲۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۷ 06 September 2017
رئیس کمیته بین المللی صلیب‌سرخ پس از دیدار با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه تاکید کرد: دیدارم با سنوار ثمربخش بود و ما اوضاع انسانی نوار غزه را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، پیتر ماوریر، رئیس کمیته بین المللی صلیب‌سرخ در دیدار با یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)،‌ شخصیت‌های اجتماعی و نمایندگان موسسات مردم نهاد و سازمان های حقوقی تاکید کرد که وضعیت همچنان به حال خود باقی است و حتی در برخی ابعاد بدتر از اوضاع سال ۲۰۱۴ هم شده است و گزارش کارکنان صلیب سرخ در غزه دشواری اوضاع را ثابت می‌کند.

وی افزود، بر اساس قوانین بین‌المللی، وضعیت انسانی حاکم در غزه با خطر نظامی هماهنگی ندارد و تعاملات تجاری و اقتصادی با کرانه باختری هم به کمترین حد خود رسیده است.

ماوریر تصریح کرد: بر اساس آنچه من از شاهدان عینی شنیده‌ام، ساکنان غزه بر پایداری و مقابله با چالش های موجود تاکید دارند اما سوال این است که این وضعیت تا چه زمانی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: بیشترین چیزی که باعث تعجب من در غزه می شود، فاصله زیاد میان تمایل و علاقه‌مندی به تحصیل و یادگیری و فقر موجود در جامعه است و این وضعیت در هیچ جای دیگری از جهان وجود ندارد.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با اشاره به یاس و ناامیدی ناشی از اختلافات طرف‌های فلسطینی که زمینه‌ساز بحران هایی مانند بحران برق غزه شده و تمامی ابعاد زندگی ساکنان این منطقه را تحت الشعاع قرار داده است، تاکید کرد که به تلاش های خود برای معطوف کردن توجه سیاستمداران و مراجع تصمیم گیری جهان به اهمیت و خطر وضعیت حاکم بر غزه به منظور پیدا کردن راه حلی سیاسی برای این مساله و کاهش درد و رنج شهروندان فلسطینی ادامه خواهد داد و این مساله به کرامت و حقوق بشر ارتباط دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس