بازدید 8145
نشست خبری

کی‌روش:بازیکنان شاغل درایران آماده نیستند،به تاج گفتم روی من حساب نکن

کد خبر: ۷۲۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹ 06 September 2017
سرمربی تیم ملی با بیان اینکه در بازی با سوریه اشتباهات زیادی داشتیم گفت: بازیکنانی که در ایران بازی می‌کنند به اندازه کافی آماده نیستند که بخواهند در جام جهانی به میدان بروند.

به گزارش تابناک ورزشی، کارلوس کی‌روش پس از تساوی 2 بر 2 تیم ملی ایران مقابل سوریه، گفت: خوشحالیم به خاطر عملکردی که در 10 بازی که در مقدماتی جام جهانی داشته‌ایم، چون توانستیم بدون شکست مسابقات را به پایان برسانیم. دو بازی به پایان مسابقات صعودمان را قطعی کردیم و از این اتفاق بسیار خوشحالیم.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: برابر سوریه به هیچ عنوان بازی خوبی نکردیم و اشتباهات زیادی داشتیم. در قدم اول، امشب باید به این نتیجه برسیم که راه و فاصله بسیار زیادی تا جام جهانی داریم. فاصله زیادی با پیشرفت و هم‌سطح شدن با تیم‌های بین‌المللی داریم و باید کارهای زیادی انجام دهیم. تعدادی از بازیکنان جوان ما نتوانستند با فشار بازی امروز کنار بیایند، به خصوص در نیمه اول. این تیم در 12 بازی قبلی گل نخورد، اما امروز وقتی گل اول را خوردیم و بازیکنان جوان به لرزه افتادند و دچار گمراهی شدند. آنها می‌خواستند گل نخورند و برای رسیدن به پیروزی عجله داشتند. وقتی یک بر صفر عقب بودیم، با وجود اینکه برخی از بازیکنان مضطرب بودند، باز هم باید نیمه اول را با 3 یا 4 گل به پایان می‌رساندیم. با این حال، به بازی برگشتیم و باید بازی را در لحظات پایانی حفظ می‌کردیم. بازیکنان ما باید با استفاده از تجربه خود بازی را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: در نیمه دوم به این دلیل شاهد تساوی خانگی بودیم و نتوانستیم بازی را کنترل کنیم که سوریه خیلی خوب و با انگیزه بازی کرد. واقعیت این است که تیم دیگری غیر از سوریه‌، نتوانست ما را دچار مشکل کند. باید به سوریه برای صعود به مرحله پلی‌آف تبریک بگویم. الان زمان آن است که کار را شروع کرده و برنامه برای آماده‌سازی جام جهانی داشته باشیم. مخصوصا باید بازیکنان داخلی که در ایران بازی می‌کنند را بیشتر آماده کنیم چون به اندازه کافی آماده نیستند که بخواهند در جام جهانی بازی کنند. ما 10 ماه وقت داریم این برنامه را پیاده کنیم و انشاء‌الله همه چیز درست می‌شود.

سرمربی تیم ملی کشورمان عنوان کرد: مطلب دیگری که در این هفته پی بردیم این بود که مربیان، بازیکنان و رئیس فدراسیون در این مقطع زمانی با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند که خوب نیست. باید مشق شب را از قبل انجام بدهیم و این اتفاقات در حال حاضر خوب نیست.

کی‌روش اظهار داشت:‌ حرف بعدی را به داوران اختصاص می‌دهم که بسیار و بسیار ناامید کننده بودند. کیفیت داوران در آسیا بسیار ناامید کننده است. بسیار ناراحت کننده است وقتی شاهد هستیم بدون آمادگی لازم قضاوت می‌کنند. مهارت‌های لازم و قدرت تصمیم‌گیری در لحظات خطیر بازی را به هیچ وجه ندارند. در بازی ازبکستان برابر چین داور پنالتی علیه ازبکستان گرفت که اشتباه تاریخی بود و هیچ وقت فراموش نمی‌شود. امروز هم وقتی سوریه به گل رسید، بازیکنان این تیم حداقل 10 دقیقه در نیمه اول وقت را تلف کردند و دروازه‌بان سوریه 5 دقیقه خودش را روی زمین انداخت. آنقدر ناراحت بودم که به داور گفتم اگر آمبولانس نیاز دارد، در ایران آمبولانس داریم و می‌توانیم برای سوریه آمبولانس بیاوریم، اما داور تنها 4 دقیقه وقت تلف شده گرفت.

وی اضافه کرد: در نیمه دوم وقتی آنها به دنبال نتیجه بودند، داور 5 دقیقه وقت تلف شده گرفت که این موضوع ناراحت کننده است. این اتفاقات برای ما جای سوال دارد، چون هم کره‌جنوبی و هم ژاپن ساعت‌های خوبی می‌سازند، اما نمی‌دانم چرا داوران ژاپنی وقت را به خوبی نگه نداشتند و این مسئله بسیار ناامید کننده بود.  برای شما رسانه‌ها آرزوی موفقیت دارم و همچنین تشکری از هواداران می‌کنم که امروز به ورزشگاه آمدند. باز هم باید روی این ایده تاکید کنم که می‌خواستیم با برد بازی‌های مقدماتی را به پایان برسانیم، اما متأسفانه نتوانستیم این کار را انجام دهیم.

کی‌روش گفت: ما باید پیشرفت کنیم و نیاز به تجربه و بلوغ درون زمین نیاز داریم. من به بازیکنانی درون زمین نیاز دارم که این اختیار و تصمیم‌گیری را از خود نشان دهند که به بازیکنان جوان بگویند نباید این کار را انجام دهند. از بُعد کار هجومی، دیدید که 7،8 موقعیت داشتیم و باید سه چهار گل می‌زدیم. الان دیگر کار ما دست بازیکنان نیست و دست برنامه آماده‌سازی است که پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا برنامه استثنایی که برای تیم ملی صحبت کرده‌اید، امکان پذیر است یا نه، خاطرنشان کرد: بعد از هفت سال شخص مناسبی برای پاسخگویی به این سوال نیستم و فکر کنم فردا در فدراسیون فوتبال این سوال را بپرسید، بهتر است. ما نمی‌توانیم تصمیماتی را که می‌گیریم، به تعویق انداخته و فرصت‌ها را از دست بدهیم، چرا که اتفاقی که پیش از جام جهانی 2014 برزیل افتاد، بار دیگر می‌افتد. با تمام احترامی که برای رئیس فدراسیون فوتبال قائل هستم می‌توانم بگویم که که چه اتفاقی در جلسه آخر بین ما افتاد.

کی‌روش اضافه کرد: امروز بازی‌های مقدماتی برای ما به اتمام رسید. به رئیس فدراسیون فوتبال گفتم این اردو و بار  آخری است که شما هر صحبتی را از زبان من در مورد برنامه‌های تیم ملی می‌شنوید. دیگر از این بعد هیچ ورودی به این موضوع نخواهم داشت. هیچ وقت چیزی را برای خودم نخواستم اما همیشه در یک قسمت از رسانه‌ها به عنوان یک فرد بد منعکس شدم. به رئیس محترم فدراسیون گفتم و امروز به شما هم می‌گویم؛ روی تعهد من برای جنگیدن در مورد این برنامه‌ها حساب نکنید.

کی‌روش در پاسخ به این پرسش که «آیا سفر سخت تیم ملی به کره جنوبی در این نتیجه تاثیر نداشت؟»، عنوان کرد:  بله، هیچ شکی نیست. کار ریکاوری بسیار دشوار است. برای تیم ما بسیار متفاوت بود، چون ما دو پرواز داشتیم. بازیکنان کل یک روز را نتوانستند بخوابند، اما شرایط برای سوریه بهتر و متفاوت‌تر بود. آنها با یک پرواز مستقیم از مالزی به اینجا (تهران) آمدند. همان‌طور که گفتم، نباید نگاه‌مان به این بازی طوری باشد که عزا بگیریم یا غم و ناراحتی زیادی داشته باشیم. الان باید درباره تیمی صحبت کنیم که در گروهش اول شده و صعودش را به جام جهانی تثبیت کرده است. مطمئمناً ما همیشه بیشتر می‌خواهیم و می‌خواهیم مقتدرانه‌تر صعود کنیم.

«بازی امروز را بسیار خوب شروع کردیم و در چند دقیقه اول فرصت‌های زیادی به دست آوردیم»، کی‌روش با بیان این جمله، خاطرنشان کرد: مطمئناً بعد از 12 بازی، وقتی شما گل می‌خورید، این اتفاق کل تیم را به هم می‌ریزد. فکر می‌کنم برگشت خوبی به بازی داشتیم. بازیکنانم خوب بازی برگشتند و دو بر یک هم جلو افتادند. اشتباهاتی که شما امشب در زمین دیدید، اشتباهاتی نیست که قابل تصحیح نباشد. انشالله خیر است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار