بازدید 5563

دبیرشورای‌عالی‌مناطق‌آزاد و ویژه اقتصادی مشخص شد

«مرتضی بانک» با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.
کد خبر: ۷۲۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 04 September 2017
«مرتضی بانک» با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی منصوب شد.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد، در حکم مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی های ارزنده جنابعالی و در اجرای مفاد تبصره ماده 23 قانون برنامه پنج ساله ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به سمت دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منصوب می شوید.

کرباسیان در ادامه این حکم با یادآوری نقش کلیدی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در رشد و توسعه اقتصادی کشور، اجرای برنامه های دولت دوازدهم و تولید و اشتغال، ابراز امیدواری کرده است که دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با همکاری کارشناسان و صاحب نظران این حوزه در ایفای وظایف و پیشبرد اهداف نظام و این شورا بکوشد.

پیش از این اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دولت یازدهم بود و «مرتضی بانک» معاونت نهاد ریاست جمهوری را برعهده داشت.

بانک 62 ساله، کارشناس امور بازرگانی، گردشگری و صنع است که در کارنامه خود حضور در استانداری کرمان در دولت مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی و معاونت اداری مالی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات را ثبت کرده است.

پیش از این شورای عالی مناطق آزاد زیر نظر ریاست جمهوری اداره و دبیر آن با حکم رئیس جمهوری منصوب می شد اما بر اساس تبصره ماده 23 قانون برنامه ششم توسعه تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل شد.

امور مربوط به انتقال دبیرخانه شورا به وزارت صنعت، معدن و تجارت در اواخر دولت یازدهم انجام شد و اکنون با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، این کار رسمیت یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار