بازدید 5312
۲

مشاهده 2 قلاده یوزپلنگ در توران شاهرود

رئیس پارک ملی توران از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در این ذخیره گاه خبر داد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری چهار یوزپلنگ دیگر نیز مشاهده شد.
کد خبر: ۷۲۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰ 04 September 2017
رئیس پارک ملی توران از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در این ذخیره گاه خبر داد و گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری چهار یوزپلنگ دیگر نیز مشاهده شد.

احمد رادمان در گفتگو با مهر، ضمن تایید خبر مشاهده یوزپلنگ آسیایی در منطقه ذخیره گاه زیستگره توران بیارجمند در تشریح جزئیات آن ابراز داشت: ماموران اجرائی پارک ملی توران ضمن گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی ساعت ۱۷:۴۵ یکشنبه هفته جاری موفق به مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در محلی به نام  شکسته های پورنگ شدند.

وی افزود: ماموران که با موتورسیکلت به گشت و کنترل منطقه مشغول بودند بعد از مشاهده یوز حدود دو دقیقه رفتار آن ها را نگاه می کردند که به علت همراه نداشتن دوربین عکاسی متاسفانه تصویری از آنها ثبت نشده و به دلیل دوری مسافت تا محل حضور یوزها امکان گرفتن عکس به واسطه گوشی تلفن همراه نیز وجود نداشت.

رئیس ذخیره‌گاه زیست‌کره توران شاهرود بابیان اینکه طی چهار ماهه نخست سال جاری چهار یوزپلنگ مشاهده شد، ابراز داشت: طی سال گذشته نیز هشت مشاهده مستقیم و دو بار توسط دوربین تله‌ای از تصویر یوزپلنگ در قاب نشست.

رادمان تاکید کرد: با توجه به اینکه حفظ یوزپلنگ از اهمیت خاصی برخوردار است لذا از مردم تقاضا داریم چنانچه با این گونه ها مواجه شدند بلافاصله مراتب را به نیروهای حفاظت محیط زیست اطلاع دهند تا بتوانیم در راستای حفظ این گونه ارزشمند کوشا باشیم.

علی محمدی عطایی و قاسم نجفی دو محیط بان پارک ملی توران شاهرود عصر یکشنبه موفق به مشاهده مستقیم دو یوزپلنگ در این پارک شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
آقا شما هم فقط گرا میدین به شکارچیان جهت منقرض کردن گونه های جانوری کشور ، حالا میدونن یوزپلنگ خوب کجا میشه پیدا کرد، بابا چیکار دارین اجازه بدین این بدبختا زندگیشونو در خفا و آرامش ادامه بدن.
ما که همیشه از جاده شاهرود سبزوار رد میشم امیدوارم که یوزها رو ببینیم اما حیف که هنوز ندیدیمشون!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها