بازدید 40198

اظهار تعجب پدر آب و هواشناسی سینوپتیک از صداهای مهیب در آسمان آستارا و یزد

در یکی دو روز گذشته انتشار دو ویدئوی مشکوک که حاوی صداهای عجیب و غریبی هستند افکار عمومی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و بازار شایعات در مورد علل و عوامل این پدیده و یا ساختگی بودن این ویدئوها داغ داغ است؛ ویدئوهایی که حکایت از یک پدیده فضایی عجیب دارند و بسیاری از متخصصین مثل پدر آب و هواشناسی سینوپتیک ایران در مورد آن اظهار بی اطلاعی می کنند.
کد خبر: ۷۲۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 30 August 2017
در مورد صداهای عجیبی که در یزد و آستارا شنیده شد، چیزی نمی دانم!در یکی دو روز گذشته انتشار دو ویدئوی مشکوک که حاوی صداهای عجیب و غریبی هستند افکار عمومی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و بازار شایعات در مورد علل و عوامل این پدیده و یا ساختگی بودن این ویدئوها داغ داغ است؛ ویدئوهایی که حکایت از یک پدیده فضایی عجیب دارند و بسیاری از متخصصین مثل پدر آب و هواشناسی سینوپتیک ایران در مورد آن اظهار بی اطلاعی می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و با اختلاف زمانی اندکی از یک دیگر دو فیلم ویدئویی مشکوک  از دو نقطه جغرافیایی مختلف کشور در فضای مجازی منتشر شد که اشاره به شنیده شدن صداهایی عجیب از آسمان داشت؛ اصواتی که پیش از آن سابقه در مورد شنیده شدنشان نبود و تعجب همگان از جمله کارشناسان را بر انگیخت.

ماجرای انتشار این دو ویدئو از این قرار بود که شهروندی در حاشیه شهر آستارا واقع در شمال غرب کشور و شهروندی نیز در شهر یزد واقع در مرکز ایران ویدئوهایی را در فضای مجازی منتشر کردند، که در آن صداهایی عجیب و ناشناخته شنیده می شود؛ صداهایی که تا کنون به گوش شهروندان ایرانی نخورده بود و مهیب بودنشان موجبات بروز نگرانی در جامعه شد و این خبر را به سرعت تبدیل به یکی از جذاب ترین اخبار دنیای مجازی کرد.

این در حالی بود که برخی کارشناسان و مسئولان محلی از ساختگی بودن این ویدئوها سخن گفتند و تأکید کردند با توجه به غیر ممکن بودن چنین پدیده ای و نبودن مستندهای لازم امکان غیر واقعی بودن این موضوع بسیار زیاد است. تاکیدی که حالا به تکذیب فرماندار شهرستان یزد هم رسیده تا او در این باره بگوید: ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده حقیقت ندارد و از طریق پلیس فتا پیگیر عامل انتشار این ویدئو هستیم.

سالاری افزود: مشابه این ویدئو در برخی نقاط دیگر کشور هم پخش شده که پلیس فتا منتشر کنندگان این ویدئوها را تحت تعقیب قرار داده است.

یکی از مهم ترین انتقادهایی که تحلیلگران در مورد ساختگی بودن این ویدئوها ذکر می کنند، انحصار آنها تنها به یک منبع و نبود مستندات و شنونده های دیگر است. یکی از شهروندان اهل آستارا در نقد صدای عجیبی که گفته می شود در آستار شنیده شد، با تأکید بر ساختگی بودن آن به دلیل نبود مستندات بیشتر از یک ویدئو به خبرنگار «تابناک»، گفت: با اینکه آستارا همیشه بارندگی دارد و این موضوع خیلی تکراری و عادی و است، ولی مردم از باران و برف شدید، فیلم و عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند. حالا چطور می‌شود که چنین رخداد مهم و عجیبی توسط هیچ شخص دیگری ثبت نشده باشد؟ 
 
ابهامی که احمد دالکی، کارشناس مسائل نجوم از زاویه دیگری به آن نگاه کرده و می‌گوید: فیلم‌هایی که تحت عنوان شنیده شدن صدای مهیب در فضای مجازی از برخی مناطق ایران منتشر شده است ممکن است که منشاء انسانی داشته باشد. شنیده شدن چنین صدایی قطعا به آسمان ارتباط ندارد و تا کنون چنین پدیده‌ای در دانش ستاره شناسی و نجوم سابقه نداشته است.
 
اما شدت بازتاب این فیلم در دنیای مجازی فراتر از آن است که بتوان با این ابهامات، همه چیز را زیر سوال برد. از این رو به سراغ بهلول علیجانی، پدر آب و هواشناسی سینوپتیک ایران رفتیم تا از زاویه دانش وی نیز به این موضوع نگاهی بیاندازیم. علیجانی در این باره به خبرنگار «تابناک» گفت: این موضوع ارتباطی با مسائل آب و هواشناسی ندارد و به دلیل اینکه در آسمان مواردی نظیر ابر و رعد و برق دیده نمی شود، نمی توان بین آن با مسائل آب و هواشناسی ارتباطی پیدا کرد.

وی افزود: حتی اگر ابر هم در آسمان باشد، صداهایی که در اثر برخورد ابرها ایجاد می شود با صداهایی که در این ویدئوها شنیده می شود، کاملاً متفاوت است. این صداها ممکن است منشأ زمینی داشته باشد، اما چیزی که من می دانم هیچ ارتباطی بین این صداها با آب و هوا وجود ندارد.

بنیانگذار آب و هواشناسی سینوپتیک ایران با تأکید بر اینکه چیزی در مورد این صداهای عجیب و غریب و منشأ آن نمی دانم، افزود: در همه دورانی که من در حال مطالعه در مورد آب و هواشناسی کشورهای جهان هستم تا کنون با چنین پدیده ای رو به رو نشده ام و این موضوع برای من کاملاً عجیب و ناشناخته است.

بر این اساس به نظر ضروری می رسد، مسئولان و مقامات رسمی کشور در مورد انتشار چنین ویدئوهایی که فضای مجازی و افکار عمومی را در یکی دو روز گذشته به شدت تحت تأثیر قرار داده، واکنش علمی و منطقی نشان دهند و ضمن رد و یا تأیید آن، در مورد جزئیات و بررسی های خود برای مردم توضیحات کامل و جامعی را منتشر کنند؛ اتفاقی که نیاز است در صورت رد چنین موضوعاتی با شناسایی عوامل و برخورد با آنها همراه شود و در صورت تأیید به بازنمایی عوامل آن بپردازد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۴
این ویدیو کاملا ساختگی است و جنبه تبلیغاتی دارد و هر کسی هم تحت تاثیر قرار بگیره به بیراهه رفته
تابناک عزیز میتوانید از موسسه ژئوفیزیک با اساتید آنجا صحبت کنید و کسب اطلاعات کنید حتی در ایام تعطیل هم تعدادی از اساتید حضور دارند.
اما در مورد این موضوع بدون وارد شدن به بحث تخصصی فقط میگویم عده ای از افراد بدلیل مشکلات شخصیتی هر از گاهی معجولیاتی درست میکنند تا در بزمهای شبانه شان از انها استفاده کنند و به یک جامعه بخندند. موارد زیادی از این نوع دیده ایم یا شنیده ایم. اینجا وظیفه رسانه هاست که هر خبری را منتشر نکنند و قبل از آن استعلام کنند. برای خودتان سوال نبود که چطور بعد از منتشر شدن چند خبر از این نوع در فضای مجازی بین المللی یک دفعه در ایران هم چنین شد؟ اگر وقت کردید و شب خوابتان نبرد شبها به بزرگراهها بروید و مسابقه موتورها و خودروهای آنچنانی را ببینید و صدای این ویدئو را با انها مقایسه کنید. اگر شباهتی بود دیگر اینگونه خبرها را منتشر نکنید. اگر به موسسه هم آمدید بطور تخصصی به شما پاسخ داده خواهد شد.
سرکاری است جانم...سرچ بفرمایید این صدا ها در یکی از مناطق کانادا سالها پیش شنیده شده و فیلمش هم موجود (اگر انهم سر کاری نبوده باشد..!). تراک صدا را روی تصاویری از استارا و یزد و........گذاشته اند. حیرت و تعجب را بگدارید برای چیزی که ارزشش را داشته باشد.
در جاهای ديگر دنيا نيز اين صداها شنيده شده است. کافی است عبارت انگليسی:
eerie trumpet sounds are coming from the sky
را جستجو کنيد و خودتان خواهيد ديد چيز تازه ای نيست.
گزارشی که درباره آستارا داده شد به احتمال زیاد جعلی است، اما شنیدن صدا از اسمان بی ابر پدیده ای است که بارها در نقاط مختلف جهان رخ داده و مورد بحث دانشمندان هستند
شاید شایعه سازان میخواهند زمین و ملک ارزان بخرند!
اینها همه شایعه است برای فریب افکار عمومی و انحراف ذهن مردم! دقت کردید که هر وقت قرار است سونامی قیمت راه بیفتد یا طرحی روی مردم بینوا آزمایش کنند از این شایعات زیاد میشود؟! اما کار از این حرفها گذشته و مردم به این راحتی فریب نمیخورند! مردم حواسشان به دلار گران و گرانی پشت آن هست. بیخود زحمت شایعه پراگنی نکشید!!!!
سلام.
این پدیده در سال های گذشته در نقاط دیگر جهان هم مشاهده و ثبت شده است. در یوتیوب کلید واژه های زیر که جستجو کنید تاریخ برخی ویدئو ها به پنج سال پیش هم میرسد:
Strange noise from the sky
خدا به خیر بگذرونه....
انها همه ناله ونفرین فرشتگان اسمانی علیه مزوران وشیادان وجلادان وشکنجه گران ورباخواران وقلدران ومستبدین ومختلسیندمحترم کشورمان می باشند وجای نگرانی نیست انهارا دارد از عذاب واقعی الهی در ان دنیا می ترساند تا دست از ان کارهای نارواشان بردارند وبامردم رفتاری خوب داشته باشند .
با سلام. دوستان محترم ، هر دو ویدئو را بصورت همزمان با هم پخش کنید متوجه میشوید که کوچکترین تفاوت صوتی با هم ندارند و مشخص است که برای ایجاد رعب توسط گروهی خاص در حال تکثیر است.
بارها گفته ام
که یک سلاح نظامی از نوع روانی وبرای ایجاد وحشت است
وشاید مربوط به کشورهای ابر قدرت باشد
صیحه اسمانی است است ای مردم آماده شوید
خدا انشاالله شفای عاجل بدهد زیبا جان!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار