بازدید 3757

نشست اضطراری شورای امنیت درباره کره شمالی

کد خبر: ۷۲۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰ 30 August 2017
اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی در نشستی اضطراری گرد هم خواهند آمد تا شاید نسبت به اقدام پیونگ یانگ به تصمیم واحدی برسند.

به گزارش ایرنا، آزمایش موشکی روز گذشته کره شمالی و عبور یکی از موشک های این کشور بر فراز آسمان ژاپن بار دیگر واکنش هایی را در محافل آمریکا و کشورهای برانگیخت.
 
در همین حال و در حالی که در برنامه های روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل به موضوع کره شمالی و بحث درباره این کشور اشاره ای نشده بود، اعضای این شورا تصمیم به برگزاری نشستی اضطراری در این باره گرفتند که قرار است بلافاصله پس از جلسه این شورا درباره صلح بانی در جهان، پشت درهای بسته برگزار شود.
 
در همین رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه ای اظهار کرد: همه جهان پیام کره شمالی را بلند و آشکار شنیدند واین رژیم بی اعتنایی خود را نسبت به همسایگان و همه اعضای سازمان ملل نشان داده است.
 
وی با تاکید بر این که همه گزینه ها درباره کره شمالی روی میز است، تاکید کرد: این اقدامات ثبات زدایانه و تهدیدگرایانه کره شمالی بیشتر به انزوای این رژیم در منطقه و جهان کمک می کند.
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل هم پیش از ورود به جلسه این شورا اظهار کرد: هیچ کشوری همچون 130 میلیون جمعیت ژاپن نباید شاهد پرواز موشک بر فراز سرزمین خود باشد و این پذیرفتنی نیست.
 
نیکی هیلی با بیان اینکه کره شمالی همه قطعنامه های شورای امنیت را یک به یک نقض کرده است، افزود: من فکر می کنم که اقدامی جدی باید در باره این کشور صورت گیرد.
 
وی با تاکید بر این که دیگر تحمل این شرایط کافی است، اظهار امیدواری کرد در نشستی که قرار است بعدازظهر امروز در شورای امنیت تشکیل شود، روسیه و چین با سایر اعضای شورای امنیت همراهی کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار