بازدید 4634

از بازار آتی سکه چه خبر؟ / سمت و سوی طلا پس از سخنرانی جانت یلن

حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶ هزار و ۵۶۹ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۸۹۹ میلیارد ریال رسید. همچنین در بازار جهانی در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در نشست جکسون هول هیچ اشاره ای به سیاست های پولی نکرده است، کاهش ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شود و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر برسد.
کد خبر: ۷۲۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 28 August 2017
حجم معاملات آتی سکه روز گذشته در بورس کالای ایران به ۶ هزار و ۵۶۹ قرارداد و ارزش معاملات نیز به ۸۹۹ میلیارد ریال رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار نقدی روز گذشته سکه تمام طرح جدید با افزایش هفت هزار تومانی یک میلیون و ۲۲۲ هزار تومان و دلار آمریکا با افزایش نه تومانی ۳۸۵۸ تومان فروخته شد.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۱ هزار و ۳۴۳ تومان، مثقال طلا ۵۲۵ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته می‌شود.

همچنین در معاملات آتی سکه در روز گذشته نیز ۵ سررسید آتی سکه همسو با بازار نقدی مثبت بودند، به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریورماه سال ۹۶ با ۰.۲۱ درصد رشد به رقم یک میلیون و ۲۳۱ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز رشد ۰.۱۸ درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۶۶ هزار تومان داد و ستد شد.

در همین حال قراداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومان خریداری شد که نسبت به روز شنبه  ۰.۲۳ درصد افزایش داشت.

از سوی دیگر قرارداد آتی سکه تحویل اسفند ماه نیز با ۰.۲ درصد رشد قیمت با رقم یک میلیون و ۳۴۶ هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قرارداد آتی سکه تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با ۰.۳۳ درصد افزایش با رقم یک میلیون و ۳۸۷ هزارتومان داد و ستد شد.

قیمت طلا پس از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت

در حالی که جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی خود در نشست جکسون هول هیچ اشاره ای به سیاست های پولی نکرده است، کاهش ارزش دلار موجب شده است تا قیمت طلا در مبادلات امروز دوشنبه با افزایش روبرو شود و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر برسد.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1294 دلار رسیده است که بالاترین رقم در یک هفته اخیر به شمار می رود. قیمت طلا روز جمعه نیز با افزایش 0.4 درصدی روبرو شده بود.

ارزش یورو در برابر دلار آمریکا در آغاز مبادلات امروز به بالاترین سطح خود در 2 سال و نیم اخیر رسیده است. بهبود اوضاع اقتصادی منطقه یورو طی ماه های اخیر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش پول واحد اروپایی در برابر دلار داشته است. البته به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا برای دستیابی به هدف خود یعنی نرخ تورم 2 درصدی هنوز باید اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه دهد. بانک مرکزی اروپا هنوز نتوانسته است به این هدف دست یابد.

جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنانی در نشست جکسون هول تاکید کرد: اصلاحات انجام شده پس از بحران مالی 2007 تا 2009 میلادی موجب تقویت نظام مالی شده است بدون آنکه تاثیر منفی بر رشد اقتصادی آمریکا داشته باشد.

این صریح ترین دفاع رئیس فدرال رزرو آمریکا از اصلاحات قانونی در بخش مالی این کشور بوده است. این اظهارات یلن به نوعی یک پیام آشکار برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز بوده است که اگر بخواهد بار دیگر او را به عنوان رئیس فدرال رزرو معرفی کند، دست از اجرای اصلاحات مالی برنخواهد داشت.

جروم پاول از مقام های ارشد فدرال ررزو آمریکا تاکید کرد: پایین بودن تورم و بهبود بازار کار و اشتغال در آمریکا این اجازه را به فدرال رزرو می دهد تا برای افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده، صبور باشد.

روبرت کاپلان رئیس فدرال رزرو دالاس نیز خواستار صبر بیشتر فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره شده است. البته وی از بانک مرکزی آمریکا خواسته است تا برنامه کاهش تراز مالی 4.5 تریلیون دلاری را هر چه سریعتر آغاز کند.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو تاثیر زیادی بر قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. (سایت طلا)

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر