بازدید 9824

مجازات زندان برای سیگارکشیدن دردستشویی هواپیما

کد خبر: ۷۲۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 26 August 2017
دادگاهی در مالزی یک مرد 35 ساله ایرانی را به اتهام استعمال سیگار در خط هوایی 'ایرآسیا' به زندان و جریمه نقدی محکوم کرد.
 
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی مالزی (برناما) روز شنبه اعلام کرد که این مرد ایرانی قصد داشت با خطوط هوایی 'ایر آسیا' در مسیر انتقالی از کوالالامپور به هلند سفر کند و به اتهام اسعمال دخانیات در دستشویی هواپیما به دو روز زندان و دو هزار و 500 رینگیت (حدود 590 دلار) جریمه نقدی محکوم شد.
 
دادگاه مالزی این ایرانی را که 'ع.ف' نام دارد، به دلیل این جرم که ساعت 7:55 دقیقه صبح 23 اوت (اول شهریور) در دستشویی پرواز تهران به کوالالامپور رخ داد، مجازات کرد.
 
این اتهام بر اساس ماه 100 مقررات حمل و نقل هوایی سال 2016 و مجازات آن نیز بر اساس ماده 206 همین قانون اعمال شده است.
 
براساس این قوانین، فرد مرتکب چنین جرمی به جریمه نقدی تا دو هزار و 500 رینگیت و تا یکسال زندان محکوم می شود.
 
دو روز حکم زندان این ایرانی در مالزی از روز دستگیری وی اعمال شده است.
 
براساس گزارش برناما، این فرد ایرانی قصد داشت با هدف جستجوی کار به هلند سفر کند.
 
این خبر به همراه اسم و عکس این ایرانی در برخی رسانه های انگلیسی زبان مالزی منعکس شد. در این دادگاه دو نفر به این اتهام محاکمه و محکوم شدند که این رسانه ها فرد ایرانی را برجشته کردند.
 
در این دادگاه همچنین یک نوجوان 18 ساله به نام 'جوشوآ لینگ یو هان' که ملیت وی مشخص نشده است به اتهام استعمال سیگار در پروازی از مسیر 'سیبو' فیلیپین به کوالالامپور که روز 23 اوت (اول شهریور) انجام شده بود، به یکهزار و 500 رینیگت (حدود 350 دلار) جریمه نقدی و دو روز زندان محکوم شد.
 
خطوط هوایی 'ایر آسیا' از تیر ماه سال 1395 پرواز مستقیم خود را از کوالالامپور به تهران ازسرگرفت و در کنار خطوط هوایی 'ایران ایر' و 'ماهان' به انتقال مسافران این مسیر مشغول شد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
بعضی از ما فکر میکنیم همه جای دنیا سرای من است
بیخود نیس ایرانی ها هر جا و هر کشوری که میرن آخرش زود دلتنگ مملکتشون میشن... سایه قانون خارجی ها ایرانی ها رو دلتنگ و غمگین میکنه
جالب همون تایلندی ها و کلا خارجی ها وقتی میان ایران فقط از مهمان نوازی و کباب یا به قول خودشون (کیباب) ایرانی تعریف میکنن و هیچ وقت نمیگن ایرانی ها مردم قانونمند هستند ما به قوانینشون احترام میذاریم!
تایلندی ها نمیدونن وقتی نیکوتین خون یه ایرانی کم میشه چه اتفاقی میافته؟
یکی براشون توضیح بده
تهزان - کوالالامپور - هلند
به نظر مسیر عجیبی میاد. یه دور شرق به غرب. یا این مسافر میخواسته قاچاقی بره هلند و یا بلیط چنین پروازی حتما یک سوم بلیط پرواز مستقیم از تهران به هلند بوده که طرف حاضر شده این همه راهشو دور کنه. اما جالبه کسی میخواد بره هلند که حتی حاضر نیست ابتدایی ترین قوانین سفرای هوایی رو رعایت کنه.
خلاصه هرجا سخن از بی انظباتی هست نام ایرانی میدرخشد
کاش تو ایران هم این قانون اجرا میشد.
از تهران به كوالا براى رسيدن به هلند
بايد به ايشان جايزه جغرافيا ميدادند نه كه زندانش كنند
سلام. یکی از مهارت های لازم برای جهانگردان ایرانی آن است که قبل از سفر با آداب رفتار در صحنه بین المللی آشنا شوند تا هم شأن خود را حفظ کنند و دچار مشکل نشوند و هم هویت یک ملت را ارزان نفروشند. زیرا وقتی در میان ملل دیگر هستیم ما را به عنوان یک فرد مجرد تنها به حساب نمی آورند بلکه ما را نماینده یک ملت می دانند. به همین خاطر رفتار غیر متعارف یک نفر را مثلا در این جا عدم رعایت قوانین پرواز که حتما توسط سرمهماندار بیان شده و چراغ بالای سر مسافران هم آنرا نشان می دهد، به حساب یک ملت می گذارند.
کار درستی کرد که جریمه اش کردند. تا اخر عمرش یادش میمونه که حداقل خارج از ایران بر خلاف قانون رفتار نکنه
یک مرد 35 ساله ایرانی را به اتهام استعمال سیگار در خط هوایی 'ایرآسیا' به زندان و جریمه نقدی محکوم کرد.

داداش فکر کردی ایرانه هر کار دوست داری بکنی یه قورت و نیمتم باقی باشه

کاشکی این سیگاریهای قطارهای بین شهری رو هم جمع میکردند تو کوپه سیگار میکشند قطار رو به گند میزنند اعتراض هم که میکنی ریس محترم قطار حق رو به سیگاری میده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر