بازدید 5927

کامبوج هم به جمع کشورهای تولیدکننده نفت پیوست

دولت کامبوج قرارداد توسعه اولین میدان نفتی تاریخ این کشور را با یک شرکت سنگاپوری امضا کرد.
کد خبر: ۷۲۴۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۹ 23 August 2017
دولت کامبوج قرارداد توسعه اولین میدان نفتی تاریخ این کشور را با یک شرکت سنگاپوری امضا کرد.

به گزارش فارس به نقل از فرانس 24، امروز دولت کامبوج در راستای تبدیل کردن این کشور به یک تولیدکننده نفت قرارداد توسعه اولین میدان نفتی این کشور خود را با یک شرکت سنگاپوری بست.

این قرارداد با شرکت کریس‌انرژی سنگاپور بسته شد و قرار است بر اساس آن یک میدان نفتی فراساحلی در خلیج‌ تایلند توسعه یابد و حجم تولید آن تا سال 2020 به 8 هزار بشکه در روز برسد.

وزیر انرژی کامبوج با استقبال از امضای این قرارداد، گفت: کامبوج در آینده به یک تولیدکننده نفت بدل خواهد شد. خلیج تایلند ذخایر قابل توجه نفت دارد که تاکنون توسط تایلند و مالزی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است اما کامبوج در زمینه استفاده از این منابع نفتی بسیار کند عمل کرده است.

در سال 2005 بود که شرکت شورون آمریکا نخستین میدان نفتی کامبوج را کشف کرد. انتظار دارد در 6 بلوک نفتی کشف شده در این کشور صدها میلیون‌ بشکه نفت و همچنین منابع گازی عظیم وجود داشته باشد. اختلاف در زمینه تقسیم سود  بین دولت کامبوج و شورون باعث شد که این شرکت آمریکایی از توسعه میادین نفتی و گازی کامبوج صرف‌نظر کرده و سهام خود را در سال 2014 به شرکت کریسس انرژی سنگاپور واگذار کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار