بازدید 2821
۱
در حاشیه اولین جلسه دولت دوازدهم مطرح شد

توضیحات ربیعی درباره طرح کارورزی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش امنیت شغلی کارگران را با بهتر شدن فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.
کد خبر: ۷۲۳۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲ 20 August 2017
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش امنیت شغلی کارگران را با بهتر شدن فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز (یکشنبه29 مرداد) در حاشیه اولین جلسه هیئت دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  فقر مطلق را سال به سال کاهش می‌دهیم، گفت: با توجه به تاکید رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت، موضوع اشتغال را در جلسه‌ای که امشب خواهیم داشت، دنبال خواهم کرد.

وی افزود: افزایش امنیت شغلی کارگران را با بهتر شدن فضای کسب و کار ایجاد می‌کنیم.

ربیعی با بیان اینکه روحانی امروز رفع بیکاری را برای همه دولت تکلیف کرد و دیگر فقط وظیفه ما نیست و ما صرفاً هماهنگ‌کننده هستیم و باید امنیت شغلی را بالا ببریم و مزد را بر تورم افزایش دهیم، گفت: وزارتخانه ما بسیار بزرگ است و صرفاً کار بی‌اشکال نیست و مردمی که به نمایندگان رای دادند نسبت به وزارتخانه نگرانی و حتی نارضایتی داشتند، اما از همه نمایندگان تشکر می‌کنم و این رای با این حجم کاری به نظرم رای کامل مجلس بود.

وزیر کار درباره طرح کارورزی، اظهار داشت: این طرح درست است و آرام آرام افراد جذب و بیمه می‌شوند و 9 ماه دیگر افراد در جای کار خود می‌مانند و در بسیاری از کشورها تجربه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت وزیر محترم
بنده در جلسات کارورزی شهرستان حضور داشته ام و چند اشکال مهم بر آن وارد است که نتیجتا این طرح را ابتر خواهد گذاشت خواهشمندم در خصوص آنها تجدید نظر فرمایید.به شرح ذیل:
1- در مدت طرح مذکور که شش ماه است و در مناطق محروم تا نه ماه هیچ مزیتی برای کارفرما وجود ندارد که مشتاق این طرح باشد پیشنهاد میشود کسر بیمه کارفرما که در دو سال اول استخدام فرد لحاظ شده به این مدت کارورزی هم تسری یابد.
2-مدت طرح که از 4 ماه شروع میشود و حداکثر 9 ماه است بسیار محدود است و تا کارورز بخواهد کاری یاد بگیرد تمام شده است.
3- به عوض تشویق برای این طرح شروط زیادی گذاشته شده از جمله اینکه بنگاه مربوطه حداقل سه نفر یا در مناطق محروم دو نفر بیمه شده داشته باشد تا بتواند یک نفر کارورز جذب کند لازم به یادآوری است که کارورز مربوطه بدون آشنایی با کار به غیر از زحمت چیزی برای کارفرما ندارد که حالا بخواهیم شرط و شروط هم برایش بگذاریم .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار