بازدید 4661

سیستم یکپارچه مالی پست عملیاتی می‌شود

کد خبر: ۷۲۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴ 19 August 2017
شرکت پست و اتحادیه پست جهانی برای فعال شدن سیستم یکپارچه مالی پست به توافق رسیدند و این نرم‌افزار با عنوان IFS در حال پیاده‌سازی است و با پنج کشور به صورت آزمایشی در حال نهایی شدن است.

محمدرضا کرمی مدیرکل دفتر امور پست بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار تجارت‌نیوز گفت: ما در دنیا سه سرویس بین‌المللی پست نامه، امانت و پیشتاز داریم که هر مرسوله با توجه به مشخصاتی که دارد تحت عنوان یکی از این سرویس‌ها ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مرسوله‌های پستی بیمه می‌شود، گفت: کشورهایی که مرسوله‌های بیمه‌ای را قبول کنند مرسوله بیمه می‌شود و ارسال صورت می‌گیرد ولی اگر کشوری امانت بیمه را نپذیرد ما نمی‌توانیم آن را بفرستیم.

وی افزود: کشورهایی که بیمه را می‌پذیرند سقف اعلام می‌کنند به ‌عنوان مثال مرسوله‌ای که قرار است برای کشور سوییس ارسال  شود ارزش آن اعلام و با توجه به سقف بیمه آن کشور مرسوله بیمه می‌شود، مرسوله بیمه شده اگر مفقود و یا آسیب ببیند معادل آن، ما به مشتری غرامت می‌دهیم.

کرمی تصریح کرد: البته مرسوله‌هایی هم که بیمه نباشند بر اساس تعرفه‌هایی که در پست وجود دارد، در صورت آسیب دیدن به آن‌ها مطابق با تعرفه‌های مشخص خسارت داده می‌شود.

وی گفت: پرداخت خسارت مطابق با قوانینی است که از قبل مشخص شده است، اگر مرسوله در کشور مقصد آسیبی دیده باشد آن کشور باید خسارت را پرداخت کند و اگر در کشور میزبان مرسوله آسیب دیده باشد، ما باید خسارت را پرداخت کنیم، نحوه پرداخت هم کارشناسی می‌شود.

وی گفت: در صورت مقصر بودن کشور مقصد آن‌ها باید پرداخت را انجام بدهند و در صورت آسیب در کشور میزبان، ما باید آن را پرداخت کنیم. در صورت مقصر بودن هر دو کشور خسارت تقسیم و به صورت مساوی پرداخت می‌شود.

کرمی در ادامه از ۱۲۰ خط بین‌الملل مستقیم برای ارسال مرسوله پستی خبر داد و گفت: بعد از برجام خطوط ارسال مستقیم مرسوله افزایش پیدا کرد و در حال حاضر مرسوله‌های پستی به بسیاری از کشورها ارسال می‌شود. این در حالی است که هیچ نوع مشکلی برای ورود و یا خروج مرسوله نداریم.

وی از توافق شرکت پست و اتحادیه پست جهانی برای فعال شدن  سیستم یکپارچه مالی پست خبر داد و گفت: در حال حاضر این نرم‌افزار با عنوان IFS در حال پیاده‌سازی است و با پنج کشور به صورت  آزمایشی  در حال نهایی شدن است.

وی گفت: این نرم‌افزار تا پایان آذرماه سال جاری عملیاتی می‌شود.

در سال ۹۵ ترافیک مرسولات شبکه پستی به ۱۹۱ میلیون مرسوله رسید که نسبت به سال ۹۴ حدود ۷ درصد رشد را نشان می‌دهد. بیشترین ترافیک مربوط به بسته بوده، همچنان که جهت‌گیری پست در دنیا نیز از مرسوله عادی به کالا و اسناد است.

همچنین  میزان مرسولات عادی ۸٫۱ درصد و میزان مرسولات پست پیشتاز ۳٫۷ درصد افزایش یافته است.

طبق آمار در دو حوزه نیز  رشد منفی اعلام شده است که پست سفارشی ۵٫۶ درصد و پست ویژه منفی یک درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش مرسوله را نشان می‌دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار