بازدید 3707

رقابت دو آلاینده برای جاخوش کردن در ریه تهرانی‌ها

کد خبر: ۷۲۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 16 August 2017
نوزدهمین روز آلوده سال 96 در آسمان تهران ثبت شد. از ابتدای سال جاری تاکنون هوا رقابت دو آلاینده اصلی که خطرات مهلکی برای سلامت پایتخت نشینان دارند آغاز شده که سهم ذرات معلق در آن 68درصد (13روز) و سهم ازن از آلودگی امسال تاکنون 32درصد(6 روز) بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، ليلا نظری، سخنگوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران دراين باره گفت:‌ بر اساس اطلاعات رسيده از ايستگاه‌هاي سنجش آلودگي هواي تهران، روز دوشنبه 23 مرداد، هواي پايتخت با شاخص 101 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار گرفت. بدين ترتيب توصيه مي شود گروه هاي حساس شامل سالمندان، بانوان باردار، بيماران قلبي ريوي و كودكان تا سالم شدن هوا، از فعاليت در فضاي باز پرهيز كنند.

همچنين «حسين شهبازي» مدير واحد پيش بيني شركت كنترل كيفيت هواي تهران گفت: نتایج حاصل از بررسي پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) در برخی ساعات طی روز دوشنبه است. با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز سه شنبه، به تدریج بر سرعت باد افزوده شده و در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی جنوب شرقی پیش بینی می شود.

او گفت: با تداوم این شرایط در روز چهارشنبه، وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی در بعدازظهرانتظار می رود. همچنین دما در روز سه شنبه افزایش جزئی خواهد یافت. به گفته شهبازي،‌ وضعیت کیفی هوای پایتخت طی روز دوشنبه به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و انتظار می رود در روز سه شنبه همراه با کاهش نسبی غلظت آلاینده ها، شرایط کیفی بیشتر مناطق شهر تهران بهبود پیدا كند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار