بازدید 4085

نامه جوانان اعتدال‌گرا به روحانی

کد خبر: ۷۲۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰ 15 August 2017
1026 جوان اعتدال‌گرا از نقاط مختلف کشور با امضای نامه‌ای سرگشاده خطاب به رییس جمهور، ضمن نکوهش سهم‌خواهی جریانات سیاسی از کابینه دوازدهم، از روحانی خواسته‌اند که «به‌رغمِ شرایط پرفشار، نامردمی‌ها و بداخلاقی‌ها، در مسیری که برای خدمتِ صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملتِ شریفِ ایران» در پیش گرفته است، ثابت‌قدم بماند.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این نامه آمده است: «امیدواریم با تدبیر حضرتعالی، فضا و فرصت برای جوانانِ اعتدال‌گرا که تفاوتشان با یارانِ شنبه و یکشنبه، اعتقادِ قلبی و همراهی صادقانه با این گفتمان در روزهای مهجوری و عسرت بوده و در میان‌شان نیروهای توانمند و تحصیل‌کرده پرشمار است، بیش از گذشته هموارتر شود.»

متن کامل این نامه به این شرح است:
 
باسمه تعالی
حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست معزز جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
 
ما امضاءکنندگانِ این نامه عموما از نسل سوم و چهارم انقلاب هستیم. دغدغه اصلیِ ما همچون دیگرکنشگرانِ سیاسی و اجتماعی درونِ نظام، حرکت در مسیر «خیر عمومی» و «منافعِ ملی» است، با این تفاوت که از میانِ سلایق متنوعِ موجود در جامعه و ضمنِ احترام به همهِ دیدگاه‌های درونِ نظام، به تاسی از آیه شریفه «و جعلناکم أمة وسطا» و به پیروی از آرای اندیشمندانی همچون جنابعالی، گفتمان اعتدال را ضامنِ تحققِ بیش از پیشِ آرمان‌های امام خمینی(ره)، اجرای فرامین مقام معظم رهبری، حرکتِ رو به رشدِ نظام و توسعهِ پایدار و همه‌جانبه کشور می‌دانیم.
ما روایت‌هایی تلخ از دورانِ مهجوری گفتمان اعتدال با محوریت بزرگانی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در دوقطبیِ چپ و راست طی سال‌های طولانیِ پیش از 92 یا شاهد بوده یا شنیده‌ایم. پس از آن نیز از نزدیک نتایجِ درخشانِ تلاش‌های مجدانه جنابعالی، به‌رغمِ انبوهِ مشکلات و بداخلاقی‌ها، برای بسط و گسترشِ این گفتمان را در کشور لمس کرده‌ایم.
پروردگار را شاکریم که به ما نیز این توفیق را عطا فرمود که به‌رغمِ کم‌مِهری‌ها، محدودیت‌ها و تنگدستی‌های فراوان علاوه بر حضورِ موثر در تبلیغاتِ میدانیِ انتخابات 92، 94 و 96 در اقصی نقاطِ کشور، طی سال‌های اخیر و حتی پیش از 92 از هیچ کوششی برای تشریح، تبیین و ترویجِ گفتمان اعتدال در میانِ بدنهِ جوان میهن، به عنوان پیشرانِ حرکت‌های اجتماعی فروگذاری نکنیم.

جناب آقای رییس جمهور
 
حضرتعالی در یکی از سخنرانی‌های چندی پیش‌تان، از عدمِ همراهی برخی از همکاران‌تان در سطوح مختلف دولت ابراز گلایه کردید و ما نیز در سطور قبل، از کم‌مِهری‌ها، محدودیت‌ها و تنگدستی‌های‌مان برای ترویج گفتمان اعتدال گفتیم.
 
قطعا بر این واقعیت واقف هستید که بخش اعظمی از جوانانِ تحصیلکرده و توانمند، دیروز به جرمِ عدمِ همراهی با قافلهِ افراطگرایانِ راست و چپ و امروز به اتهامِ ناصوابِ جوانی یا نداشتنِ سابقهِ کافی، از کاروانِ خدمت‌رسانی عقب نگه‌ داشته شده‌اند.
 
ضمن تاکید بر وقوف کامل بر ضرورتِ بهره‌مندی از تمام شایستگان کشور فارغ از جهت‌گیری‌های سیاسی در بدنه دولت که باوری برآمده از گفتمان اعتدال است، امیدواریم با تدبیر حضرتعالی، فضا و فرصت برای «جوانانِ اعتدال‌گرا» که تفاوت‌شان با یارانِ شنبه و یکشنبه، اعتقادِ قلبی و همراهی صادقانه با این گفتمان در روزهای مهجوری و عسرت بوده و در میانشان نیروهای توانمند و تحصیلکرده پرشمار است، بیش از گذشته هموارتر شود.

جناب آقای دکتر روحانی
 
ارتحالِ حضرتِ آیت‌الله هاشمی، تلنگری بر همه‌ی ماست. این‌که جوانانی که دیروز در محضرِ ایشان تلمذ کرده و اکنون جزو سرمایه‌های اندیشه‌ورز و مدیریتی کشور به شمار می‌روند، چه برنامه‌ای برای تربیتِ نسلِ بعد از خود دارند؟
 
نیک می‌دانید که تلاش برای کسب قدرتِ مشروع و سپس حفظ و بسطِ آن با بهره‌مندی از ابزارها و فرصت‌های مشروع، ابزارهایی کلیدی برای مانایی و بسطِ یک اندیشه‌ی مشروعِ سیاسی است چرا که هر مرام و اندیشه‌ای بخواهد در جامعه عینیت یافته و نهادینه شود، چاره‌ای جز ترویج اندیشه و عملکرد خود از طریق دلسوزان و معتقدان به آن مرام ندارد.
 
بی‌شک تداومِ حیاتِ گفتمان اعتدال، در گروِ ایفای نقشِ موثر جوانانِ اعتدال‌گرا در سپهر سیاسی و اجتماعی ایران است. ما نگرانیم که با نبودن چهره‌هایی از میان هم‌نسلان خود در سطوح بالا و اثرگذارِ مدیریتی، آینده‌ای مبهم در انتظارِ نسل دوم و سوم اعتدالگریان ایجاد شود، در حالی‌که دیگر جریان‌های سیاسی، چه در دوره‌های پیشین و چه در دورهِ استقرارِ دولتِ یازدهم، ده‌ها چهره جدید در فضای سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و رسانه‌ای کشور مطرح کردند که حتی برخی از آنان در ایامِ انتخاباتِ دوازدهم سودای کاندیداتوری ریاست جمهوری در سر داشتند!

جناب آقای رییس جمهور
 
اعتمادِ مجددِ اکثریتِ قاطعِ رای‌دهندگان به حضرتعالی مایه غرور و سربلندی یارانِ اعتدال و همه کسانی است که دل در گروِ سربلندی نظام مقدسِ جمهوری اسلامی و توسعه ایرانِ عزیز دارند.
ما اطمینان داریم که جنابعالی با تکیه بر آرای ملت و در پیش گرفتنِ رهنمودهای مقام معظم رهبری، محور گفتمان اعتدال و تکیه‌گاهی استوار، باصلابت و اطمینان‌بخش برای یاورانِ این گفتمان از جمله جوانانِ اعتدال‌گرا خواهید بود.
 
این روزها که سهم‌خواهی جریانات سیاسی در آستانه شکل‌گیری دولت دوازدهم، به رسانه‌ها کشیده شده است، از حضرتعالی می‌خواهیم به‌رغمِ شرایط پرفشار، نامردمی‌ها و بداخلاقی‌ها، در مسیری که برای خدمتِ صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملتِ شریفِ ایران در پیش گرفته‌اید، همچون گذشته پایدار بمانید و در مسیر «اعتدال» که اکنون با نامِ شما عجین شده است، ثابت قدم باشید.
 
اطمینان می‌دهیم که ما یاورانِ بی‌ادعا نیز فعال‌تر از پیش، همراهِ حضرتعالی بوده و برای ایفای نقشی پررنگ‌تر از پیش در مسیر استقرار گفتمانِ اعتدال، در هر سطح و مجالی که حضرتعالی ضرورت بدانید، آمادگی کامل داریم.

و من ا... التوفیق                               
جمعی از جوانان اعتدالگرای ایرانِ اسلامی           
       تابستان  1396                                


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار