بازدید 5617

وزارت فرهنگ به دنبال ایجاد آشتی فرهنگی

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم از آشتی فرهنگی و فعال کردن دیپلماسی فرهنگی به عنوان اولویت‌های این وزارتخانه در دولت آتی یاد کرد.
کد خبر: ۷۲۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 14 August 2017
عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز (دوشنبه 23 مرداد) با حضور در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه یکی از فرازونشیب ها و به نوعی پاشنه آشیل وزارت فرهنگ، نبود معدل انتظارات است، گفت: در دستگاه ها و مجموعه های دیگر انتظارات روشن است؛ حتی اگر امکانات محدود باشد اما در وزارت فرهنگ معدل انتظارات و تفاهم در این خصوص وجود ندارد لذا در صورتی که این مهم رفع نشود، نمی توان شاخص معینی را برای ارزیابی اقدامات صورت گرفته تبیین کرد.

وی با بیان اینکه آشتی فرهنگی تصویری است که باید توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شود، اظهار کرد: مسیر تحقق این مهم از طریق گفت وگو هموار می گردد و بر این اساس می توان انتظارات حوزه فرهنگ را مشخص کرد.

صالحی ضمن یادآوری اقدامات صورت گرفته و ارتباطات خویش در حوزه و دانشگاه افزود: با توجه به شناختی که از فضای فرهنگ و هنر و حوزه و روحانیت دارم، می توان اذعان کرد هم اکنون فضای مناسبی برای گفت وگو و ایجاد تفاهم با اصحاب فرهنگ و هنر و حوزه و روحانیت وجود دارد تا بتوان به آشتی فرهنگی دست یافت.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم ضمن تاکید بر اینکه پروژه آشتی فرهنگی با ایجاد دایره فهم مشترک محقق خواهد شد، ادامه داد: خوشبختانه در این راستا ارتباط موثری طی دهه های گذشته با سازمان ها و نهادهای فرهنگی توسط اینجانب صورت گرفته است و امیدوارم در صورت اخذ رأی اعتماد از نمایندگان مجلس، طی 4 سال آینده شرایط رضایت در حوزه فرهنگ را ایجاد کنیم.

وی بهبود کسب و کار اصحاب فرهنگ و هنر در راستای اقتصاد مقاومتی را از اولویت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم دانست و گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر با سرمایه کم شکل می گیرد، در حالی که بسیاری از حوزه ها برای فعال شدن نیاز به سرمایه گذاری زیاد دارند.

صالحی فعال کردن دیپلماسی فرهنگی را از دیگر اولویت های مهم وزارت فرهنگ عنوان کرد و افزود: ایران در دنیا به فرهنگ و هنرش شناخته می شود، لذا در صورت معرفی خوب این حوزه می توان شاهد شکوفایی اقتصاد و تضمین امنیت کشور بود.

وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه الهام بخشی فرهنگی در سطح منطقه و جهان از دیگر اهداف پیش بینی شده برای حوزه فرهنگ در دولت دوازدهم است، افزود: باید یادآور شد که فرهنگ صرفاً منوط به تاریخ گذشته نیست و هنوز هم با پویایی خود ادامه دارد، لذا باید این موضوع در پیگیری امور منطقه ای و جهانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به رابطه فرهنگ و حوزه ورزش تصریح کرد: برای توسعه ورزش در کشور باید اقدامات مناسبی در راستای فرهنگ سازی صورت بگیرد، از این رو می توان از تمام ظرفیت های فرهنگی مانند رسانه های مکتوب، تصویری، هنرهای نمایشی و تجسمی و... استفاده کرد.

صالحی ضمن تاکید بر اینکه برگزاری جلسات مستمر با فراکسیون ورزش شورای اسلامی می تواند راهبرد مناسبی برای انجام اقدامات در راستای فرهنگ سازی ایجاد کند، خاطرنشان کرد: در این میان تعامل مناسب حوزه فرهنگ با وزارت ورزش و جوانان می تواند سبب سالم سازی محیط های ورزشی از لحاظ فرهنگی شود.

تابش: ورزش های اصیل در حال فراموشی

در ادامه محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه انتظار جدی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ سازی به منظور توسعه ورزش وجود دارد، گفت: امروزه خیلی از ورزش های اصیل مانند کشتی و ورزش زورخانه ای در حال فراموشی هستند و این در حالی است که این ورزش ها منش پهلوانی و روح آزادگی را در جامعه تقویت می کنند، از این رو باید با تغییر فضای فرهنگی کشور به سمت تقویت و توسعه ورزش حرکت کنیم.

فاطمه ذوالقدر: ورزش بانوان در وزارت فرهنگ مورد توجه بیشتر قرار گیرد

فاطمه ذوالقدر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه توسعه بُعد فرهنگی ورزش گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای امکانات ورزشی متعددی است که می تواند آنها را در اختیار سایر مجموعه ها قرار دهد، در این میان انتظار می رود ورزش بانوان نیز در وزارتخانه مذکور مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

موسوی: وزارت فرهنگ دولت دوازدهم باید با ادوار گذشته وجه تمایز روشنی داشته باشد

سید فرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم باید با دوره های قبلی خود وجه تمایز مناسبی داشته باشد، از این رو ضرورت دارد آقای صالحی برنامه مناسبی در این راستا تدوین کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل