بازدید 12995
خبرنگار عامل نهاد امنیتی است یا شما متوهمید؟!

چه باید کرد اگر شما هم قرص خورده بودید؛ آقای جوانفکر؟!

انتشار این سخنان جوانفکر در آستانه روز خبرنگار، می توانست مشکلات زیادی برای مجموعه «تابناک» و خبرنگاران آن ایجاد کند؛ هر چند عدم انتشار مصاحبه توهمات ایشان در خصوص اینکه همکاران سابقش عامل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستند را برانگیخت. چه می کردیم اگر شما هم قرص خورده بودی؛ آقای جوانفکر؟!
کد خبر: ۷۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶ 11 August 2017
«علي اكبر جوانفكر» از نزديكان احمدى نژاد و مشاور رسانه ای او در دولتش به تازگی گفت و گویی با خبرنگار «تابناک» انجام داده بود که به دلایلی نظیر طرح ادعاهای بدون سند و مدرک علیه قوه قضائیه، رؤسای قوا و همچنین برخی افراد نظیر دادستان، از انتشار آن تا ارائه اسناد و مدارک لازم در خصوص این ادعاها خودداری شد.

به گزارش «تابناک»؛ البته آقای جوانفکر هم همچون رویکرد جریانی که با آن همراهی می کند، انواع و اقسام تهمت ها و ادعاها را علیه خبرنگار ما از جمله اینکه «او عامل دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است»، به مصاحبه کننده و همکاران او نسبت داد که غیر از این هم از او و جریان متبوعش انتظار نمی رود.

مصاحبه جوانفکر منتشر نشد که سانسور شود!

پس از این مسأله آقای جوانفکر که عاجز از ارائه اسناد و مدارک در خصوص سخنانش بود و آخرین بار با همین روش عامل تعطیلی روزنامه اعتماد و بیکاری برخی خبرنگاران و همکاران رسانه ای ما شده بود، مصاحبه مذکور را در کانال تلگرامی و سایت خود جریان دولت موسوم به بهار منتشر کرد و مدعی شد، مصاحبه اش «سانسور» شده، در حالی که مصاحبه او اصلا در سایت «تابناک» منتشر نشد که بخواهد سانشور شود.

او البته به همین بهانه در اقدامی غیر اخلاقی محض، لقب «سانسورچی» را به خبرنگار ما نسبت داد؛ در حالی که طبق پاسخ «تابناک» به او ما برای انتشار متن کامل مصاحبه او با قید این مسأله که برای ادعاها و سخنانش علیه افراد و نهادها باید اسناد و مدراک لازم را ارائه کند، اعلام آمادگی کردیم.

تا این لحظه، آقای جوانفکر هیچ گونه سند و مدرکی برای اثبات سخنانشان علیه نهادها و افراد به «تابناک» ارائه نکرده است و مصاحبه ایشان اصلا منتشر نشده که بخواهد سانسور شود؛ لذا ضمن انتقاد نسبت به به کارگیری لفظ «سانسورچی» توسط ایشان، اعلام می شود که این مصاحبه در «تابناک» منتشر نشده که بخواهد سانسوری در مورد آن صورت بگیرد و اگر سند و مدرک سخنان آقای جوانفکر ارائه شود، حتما این گفت و گو منتشر خواهد شد.

... سبب خیر شود اگر خدا خواهد

البته دلیل تأکید ما بر این مسأله هم رعایت قانون است و هم بیم از تجربه ای که ایشان خودش در بخشی از مصاحبه یادشده به آن اشاره کرده است. در بخشی از مصاحبه ای که جوانفکر با «تابناک» انجام داده و بدون در نظر گرفتن اصول حرفه ای، آن را در کانال و سایت دیگری منتشر کرده، ادعای جالبی مطرح شده که نشان می دهد، دلیل اصرار «تابناک» بر ارائه اسناد و مدارک برای ادعاهای آقای جوانفکر بیراه نیست.

او به نكته اى عجيب درباره اظهارات جنجالى «حميد بقايى» پس از آزادى از زندان اشاره كرده و گفته:«...در روزهای سوم و چهارم مرداد، آقای بقایی به علت طولانی شدن اعتصاب غذا و استفاده از داروهای نامشخص در بیمارستان، وضعیت جسمی و رفتاری مبهمی داشت تا آنجا که بازپرس پرونده، اظهارات و دفاعیات آقای بقایی را مسموع ندانسته و اخذ آخرین دفاعیات وی را به بعد موکول کرد، لذا این سؤال وجود دارد که دادستان تهران چگونه توانسته است اظهارات آقای بقایی را در همان روز، مصداق شکایت و تعقیب تلقی نماید؟»

هرچند شخص «حمید بقایی» بر سخنان خود تأکید دارد و گفته پاسخگوی آن در هر محکمه ای خواهد بود، گفته آقای جوانفکر نشان می دهد، یا او به دنبال رفع اثر سخنان بقایی از این طریق است که او در حالت جسمی مبهمی متأثر از خوردن دارو چنین صحبت هایی را بر زبان رانده و لذا این سخنان مسموع نیست و نمی توان در قبال آن شکایت و تعقیب را از سوی دادستانی انتظار داشت و یا آنکه این سخنان هم مثل آنچه در گفت و گو با «تابناک» عنوان کرده بدون پشتوانه و سند و مدرک است که حتی شاید بقایی هم آن را قبول نداشته باشد.

بالاخره اظهارات بقایی مسموع بود یا غیر مسموع؟!

آقای جوانفکر وقتی پاسخ طرح یک شکایت و تعقیب از اظهارات یکی از نزدیکانش را این طور می دهد، چه ضمانتی وجود دارد که در قبال شکایت احتمالی از سخنانش در مصاحبه با «تابناک» به چنین حربه و رویکردی متوسل نشود و آن را مصداق همین اظهارات غیر مسموع نداند؟

هرچند او در پاسخ به اینکه خواستار ارائه سند و مدرک درباره سخنانش شده ایم، گفته، مسئولیت سخنانش را می پذیرد، باید از قوانین مربوط به مسئولیت افراد در قبال آنچه می گویند و منتشر می کنند هم مطلع باشد؛ بنابراین، هر رسانه ای در قبال آنچه منتشر می کند، فارغ از پذیرش و یا عدم پذیرش مسئولیت بیان سخن از سوی افراد مسئول است و باید در محکمه پاسخگوی این اقدام خود باشد.

حال چه رسد به اینکه آقای جوانفکر ممکن است در قبال شکایت احتمالی مانند آنچه برای اظهارات بقایی عنوان کرده را مطرح کند. چه تضمینی وجود داشت در صورتی که مصاحبه مذکور منتشر می شد، جوانفکر نمی گفته این سخنان را در حالت غیر مسموع و در حالی که قرص خورده، بیان کرده است؟

چه می‌کردیم اگر شما هم قرص خورده بودی؛ آقای جوانفکر؟!

انتشار این سخنان جوانفکر در آستانه روز خبرنگار، می توانست مشکلات زیادی برای مجموعه «تابناک» و خبرنگاران آن ایجاد کند؛ هر چند عدم انتشار مصاحبه توهمات ایشان در خصوص اینکه همکاران سابقش عامل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هستند را برانگیخت. چه می کردیم اگر شما هم قرص خورده بودی؛ آقای جوانفکر؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل