بازدید 5567

تبعیض در نحوه ساماندهی مؤسسات مالی از سوی بانک مرکزی

شادمهر کاظم زاده
کد خبر: ۷۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 09 August 2017
شادمهر کاظم زاده در نشست علنی امروز (چهارشنبه 18 مرداد) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به مراسم تحلیف ریاست جمهوری گفت: حضور پرشور مهمانان خارجی در مراسم سوگند ریاست جمهوری که نشان از احترام دولت ها و ملت ها به مردم ایران است را ارج می نهیم.

نماینده مردم دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی افزود: رویکرد تعامل متقابل بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران با نظام بین الملل همراه با سیاست حکمت، عزت و مصلحت، چشم انداز نوید بخشی است که می توان با بهره گیری از این فرصت مهمترین مسائل کشور را به سرانجام مطلوب رساند.

کاظم زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت جدید و همه مسئولان کشور با تحرک روزافزون در حل و فصل مهمترین مسائل کشور موفق و سربلند باشند و حل و فصل موضوعاتی همچون اشتغال، رشد اقتصادی، ساماندهی موسسات مالی و بانکی، رفع فقر و ریشه کن کردن فساد اداری که از مهمترین مطالبات مردم است را در دستور کار قرار دهند.

عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: مردم شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره  همیشه این سوال را دارند که چرا با وجود این همه مزیت اقتصادی در حوزه های نفت ، گاز و کشاورزی در این مناطق به نسبت منابع موجود، سرمایه گذاری لازم صورت نمی گیرد.

 وی ادامه داد: متاسفانه هر روز شاهد گسترش بیکاری، فقر و موج مهاجرت هستیم و  علیرغم تصویب وام 500 میلیون دلاری از محل صندوق توسعه ملی بعد از گذشت 10 سال برای پروژه سد دهلران، متأسفانه این وام تاکنون پرداخت نشده و هنوز در گیرودار بانکی و شورای پول و اعتبار کشور سردرگم است.

کاظم زاده با بیان اینکه سد سیکان به عنوان محل تأمین آب شرب شهرستان های در شهر و آبدانان و بدره از سوی وزارت نیرو معرفی شده اما همچنان رها شده است، خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان ها و روستاهای تابعه به اجبار در عطش بی آبی برای مهاجرت بی تابی می کنند و علیرغم گرمای شدید و نارسایی های شرکت توزیع برق همچنان با پرداخت هزینه های گزاف قبوض برق بدون احتساب کامل تعرفه های برق مناطق گرمسیری دست به گریبان هستند.

وی افزود: همچنین  راه اصلی دره شهر به آبدانان و سه شهرستان حوزه انتخابیه به استان لرستان به طول 20 کیلومتر علیرغم عنوان راه اصلی در حد مشخصات یک راه روستایی نیست و عدم ساماندهی پایین دست سد سیمره خسارات جبران ناپذیری به مردم شهرستان دره شهر وارد کرده که وزارت نیرو تاکنون در این خصوص اقدامی انجام نداده است.

این نماینده مجلس دهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ایجاد زیر ساخت های لازم برای مراسم بزرگداشت اربعین حسینی تاکید کرد: در این راستا از ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم اربعین می خواهم با توجه به فرصت پیش رو به منظور کاهش آسیب سال های گذشته و برای عزیمت زائران ایرانی به عتبات عالیات در بازگشایی مرز دهلران که ضرورت و مطالبه عمومی است و هزینه اقتصادی برای دولت ندارد اقدام عاجل به عمل آورد.

کاظم زاده تصریح کرد: از وزارت کشور نیز می خواهم با استقرار شهرداری چشمه شیرین و استقرار نیروی انتظامی در این بخش همکاری لازم را به عمل آورند و مطالبه مردم را بعد از گذشت 5 سال پاسخ دهند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص وضعیت موسسات مالی و اعتباری گفت: فاجعه غارت اموال مردم در موسسه البرز ایرانیان و عدم پرداخت مطالبات سپرده گذاران موسسه آرمان در حوزه انتخابیه بلای جان خانواده ها شده است.

وی ادامه داد: این موسسه سال ها با عنوان و تحت نظارت بانک مرکزی در خیابان اصلی شهرها بدون هیچ مزاحمت و نظارتی اقدام به جذب سرمایه مردم کرده است و امروز بانک مرکزی می گوید مسئولیت تأمین هرگونه کسری سپرده گذاران متوجه مؤسسات غیرمجاز است اما نمی گوید که عدم نظارت متوجه کیست و مسئولیت فروپاشی زندگی هزاران خانوار که به علت گردهم آمدن دروغ، ظلم و بی نظارتی بوده متوجه چه کسی است؟!

نماینده مردم دهلران،دره شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در اتخاذ تصمیم بانک مرکزی برای ساماندهی مؤسسات مالی نیز شاهد تبعیض در نحوه ساماندهی مؤسسات هستیم به طوری که برای دو مؤسسه وحدت و ایرانیان که هر دو زیرمجموعه آرمان هستند دو نسخه متفاوت تجویز شده است و مؤسسه وحدت بدون طی مراحل قضایی با مؤسسه ملل ادغام شده و تمام شعب و پرسنل آن محفوظ و تنها تابلوی آن شده است اما مؤسسه البرز ایرانیان که بیشتر سپرده گذاران آن از استان ایلام بوده اند را منحل کرده که باعث اتلاف مضاعف سرمایه مردم می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی