بازدید 695082

نگاه‌بهارستان‌به‌دوازدهمین‌مسیر‌پاستور

سعید باستانی
کد خبر: ۷۲۰۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 09 August 2017
در خصوص وزرای پیشنهادی تیم اقتصادی دولت، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عمدتا در ارتباط با بخش جوان جامعه قرار دارد، در کشورهای دیگر کسانی که به بخش آی تی سی در بخش‌های خصوصی و دولتی ورود می‌کنند افراد جوان هستند که انتخاب آقای جهرمی از این نظر یک مزیت محسوب می‌شود.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از طرف دیگر حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یک حوزه تخصصی است که نیازمند تخصص است، گفت: وزیر سابق در این وزارت‌خانه به‌صورت موفق عمل کرد و به ایشان نمره 17 می‌دهم.

امنیت فضای مجازی را باید برای مردم به‌نمایش بگذاریم

وی در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌های وزیر آینده این وزارت‌خانه، اظهار داشت: باید به نحوی اطمینان حوزه آی تی سی را هم از نظر امنیت موجود و امنیت اجتماعی برای مردم به‌نمایش بگذارد که مردم با خیال راحت در این حوزه ورود کنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص توسعه یافتگی در حوزه آی تی سی پهنای باند وسرعت اینترنت است که باید در این خصوص برنامه مشخصی داشته باشیم، اظهار داشت: این حوزه یک‌سری وظایف حاکمیتی دارد که نباید آنها را فراموش کنیم که شامل بهره‌مندی تمام مردم از این حوزه است، نمی‌توانیم بگویم که این را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و برای بخش خصوصی نیز ارائه این امکانات صرفه اقتصادی ندارد.

باستانی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات باید حوزه زیرساختی ارتباطات را مدیریت کند، اضافه کرد: ماهواره‌ها، تمام باندهای فرکانسی و همچنین تمام زیرساخت‌های شبکه‌ای باید زیر نظر وزیر باشند؛ ممکن است در حوزه ماهواره‌ای هواشناسی کاربری داشته باشد و صدا سیما از ماهواره استفاده کند ولی اصل کار به‌لحاظ اجرایی باید زیر نظر وزارت ارتباطات باید باشد.

وی در خصوص آقای بی‌طرف وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: این فرد دارای تجربه‌ هستند و فکر می‌کنم اگر چیدمان خوبی در حوزه وزارتی داشته باشد می‌تواند موفق شود.

بدنه وزارت نیرو از خود وزیر عملکرد بهتری داشت

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدنه وزارت نیرو از خود وزیر بهتر عمل می‎‌کرد، تصریح کرد: در این وزارت‌خانه در حوزه آب‌های روستایی به‌خوبی عمل کرده اما در حوزه انرژی‌های نو نتوانستیم موفق باشیم و وابستگی ما به انرژی فسیلی خوب نیست آن‌هم در شرایطی که منابع انرژی‌های تجدید پذیر در کشور ما وجود دارد، ب وزیر نیرو نمره خوبی نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه وزیر آینده باید مدیریت منابع آب را در اولویت اقدامات خود قراردهد، اضافه کرد: ما مشکل کم آبی را در کشور داریم و بحث دیگر انرژی‌های نو است تا وابستگی کشور به انرژی‌های فسیلی کمتر شود.

ادامه موفقیت وزارت نفت تنها با دستان زنگنه امکان دارد

باستانی در خصوص معرفی مجدد آقای زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، اظهار داشت: آقای زنگنه وزیر موفقی بوده و ادامه این موفقیت تنها به دست‌های خود او ممکن است که نمره بسیار خوب و قابل قبولی را به‌واسطه عملکرد خوب خود در چهارسال گذشته دریافت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولویت‌های مهم وزارت نفت در چهارسال آینده، گفت: بومی کردن تکنولوژی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه صنایع تبدیلی و حدفاصل پتروشیمی و افزایش ارزش افزوده نفت و گاز با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از اولویت‌های اولیه این وزارت‌خانه است.

وی همچنین در خصوص معرفی مجدد آقای آخوندی به عنوان وزیر پیشنهادی راه، مسکن و شهرسازی، گفت: آقای آخوندی فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند اما در برخی حوزه‌ها مانند ریل، بزرگراهی در شرق کشور، سودآوری فرودگاهای محلی و در حوزه هوایی نواقصی وجود داشته است که برخی از آنها به تحریم‌ها برمی‌گردد و امید واریم این نواقص را نیز جبران کنند.

وجود 10هزارمیلیارد تومان بدهی نشان دهنده کار با نبود بودجه است

باستانی با تاکید بر اینکه عمده نقطه ضعف آقای آخوندی را با توجه به تلاش‌های که انجام داد در حوزه ریل و اتوبانی در شرق کشور ضعیف عمل کرده‌اند، بیان کرد: این وزارت‌خانه بیش 10 هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد که این نشان دهنده انجام کار با وجود کمبود بودجه است و به عملیکرد وزیر در این وزارتخانه نمره 16 را می‌دهم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی آقای حجتی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی، اظهار داشت: متاسفانه عملکرد خوبی نداشته‌اند و بر روی برخی موارد مانند خودکفایی در بحث تولید گندم مانور بی‌جهت داده شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌های منابع آبی و خاکی، حوزه سیاست‌گذاری کشت و الگوهای کشت، محصولات ارز آور مانند زعفران، سیب خرما وجود دارد و تعاونی‌های تولید از حوزه خود خارج شده‌اند با این وجود نمی‌توان نمره خوبی به آقای حجتی داد.

نگرانی از عدم اشراف شریعتمداری به بخش صنعت و معدن

باستانی در خصوص معرفی آقای شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گفت: بعد از مدتی که در حوزه معاونت اجرایی کار کلان کرده‌اند به این وزارت‌خانه ورود می‌کنند عمده سابقه ایشان در بخش بازرگانی است و نگرانی من به عنوان عضو کمیسیون صنایع و معادن از توانایی ایشان در حوزه صنعت و معدن است، با ادغام وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن خواستیم که بازرگانی را به تولید وصل کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزیر سابق بسیار فرد، توانمند و کوشا علی‌رغم سن بالا بودند که اشراف کاملی به حوزه صنعت داشتد و برخلاف وزیر نیرو، بدنه وزارت صنعت با ایشان همراه نبود، افزود: به عملکرد وزیر سابق صنعت در دوره چهارساله عملکرد خود نمره 14 می‌دهم و اولویت برنامه‌های وزیر جدید را معدن، صنایع معدنی و ایجاد زنجیره ارزش در حوزه صنعت دانست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی آقای کرباسیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد، اظهار داشت: آقای کرباسیان دارای پرونده خوبی استو انسان توانمند، فهیم وزیرکی هستند و با شناختی که از ایشان دارم امیدوارم موفق عمل کند.

وزیر اقتصاد در کنترل تورم به‌خوبی عمل کرد

باستانی با بیان اینکه آقای طیبی با توجه به تخصصی که دارند در کنترل تورم خوب عمل کرد ولی در خروج از تورم و حوزهای سیاست‌های پولی، مالی و موسسات خصوصی ضعیف عمل کردند و به‌ایشان نمره 15 می‌دهم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی ،خاطرنشان کرد: اولویت وزیر آینده باید بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و نظم پولی و مالی کشور باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان