بازدید 3799

مقام‌های سابق رژیم اسراییل به فساد متهم شدند

کد خبر: ۷۱۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 09 August 2017
دادستان‌های رژیم صهیونیستی یک وزیر سابق و ۹ تن دیگر را در یک رسوایی فساد با محوریت حزب افراطی آویگدور لیبرمن متهم کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری سرزمین‌های اشغالی سه‌شنبه اعلام کرد، ۱۰ مظنون از جمله یک قانونگذار سابق که وزیر داخلی رژیم صهیونیستی بود، به اتهامات مختلفی از رشوه تا فرار مالیاتی متهم شدند.

این اتهامات در پی تحقیقات بلندمدت پلیس رژیم صهیونیستی درباره فساد با حضور اعضای یک حزب ناسیونالیست افراطی متعلق به آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مطرح شد.

سال گذشته وزارت دادگستری اسرائیل اعلام کرد، مدارکی دال بر دست داشتن ۱۶ تن از اعضای حزب "اسرائیل بیتنو" در اختیار دارد. بیانیه روز سه‌شنبه شامل اتهامات علیه یک وزیر سابق گردشگری نشد که به دریافت رشوه، نقض اعتماد و استفاده از مواد مخدر بود.

این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک پرونده فساد جداگانه در سال ۲۰۱۳ از اتهامات تبرئه شد.

پلیس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه "آریه درعی" وزیر امور داخلی این رژیم را برای بازجویی به اتهام فساد مالی‌اش به مقر خود احضار کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کانال دو تلویزیون اسرائیل ضمن اشاره به این مطلب، افزود: پلیس اسرائیل از همسر درعی نیز بازجویی به عمل می‌آورد.

آریه درعی و همسرش به کلاهبرداری، پولشویی، خیانت در امانت و سوء استفاده از اموال دولتی متهم هستند.

این در حالی است که مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی درصدد تنظیم کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به اتهام دست داشتن در چندین پرونده فساد است.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد: "اویحای مندلبلیت" 4 پرونده فسادی را که سارا همسر نتانیاهو در آن دست داشته و ارزش آن صدها هزار شکل برآورد شده است، بررسی و کیفرخواستی را در این باره علیه او صادر می‌کند.

نخستین پرونده متعلق به استخدام یک متخصص برق به شیوه‌ای شخصی به حساب خزانه دولت است.

پرونده دوم عبارت است از استخدام خدمه برای مقر نخست وزیری در حالی که این شخص از پدر فوت شده ساره نگهداری می‌کرد و حقوق خود را نیز از دولت دریافت می‌کرد.

سومین پرونده در مورد خرید وسایل برای بوستان مقر نخست وزیری و انتقال این وسایل به منزل شخصی او در قیساریا در مرکز فلسطین اشغالی است.

اما چهارمین پرونده هم عبارت است از بزرگ نمایی هزینه‌های سفارش‌های غذایی منزل نخست وزیر.

این در حالی است که همسر نتانیاهو هفته گذشته به دستور مشاور حقوقی دولت رژیم صهیونیستی برای ادامه تحقیقات و بازجویی به دفاتر "لاهاوا 433" احضار شده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار