بازدید 24567
۱
تصمیم عجیب رئیس جمهور؛

صالحی امیری از کجا آمده بود، آمدنش بهر چه بود؟!

اکنون با معرفی سرپرست سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان گزینه وزارت، این پرسش مطرح شده که چرا همان نه ماه پیش، عباس صالحی گزینه وزارت معرفی نشد، تا بدین ترتیب، اکنون با اخذ رأی اعتماد دوباره به ادامه پیگیری امور بپردازد؟ اساساً صالحی از کجا آمده بود و آمدش بهر چه بود؟!
کد خبر: ۷۱۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸ 08 August 2017
صالحی امیری از کجا آمده بود، آمدنش بهر چه بود؟!
دوره کوتاه حضور رضا صالحی امیری در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این پرسش را پیش آورد که چرا از همان ابتدا عباس صالحی وزیر معرفی نشد و چرا صرفاً صالحی امیری برای مدت کوتاهی که ساکن ساختمان بهارستان بود، تغییراتی ایجاد کرد که شاید مورد پسند جانشینش نباشد؟
 
به گزارش «تابناک»؛ پس از استعفای علی جنتی از وزیری فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی این وزارتخانه به سرپرستی وزارت ارشاد در بیست و هشتم مهرماه 1395 منصوب شد. اندکی بعد مشخص شد، سیدرضا صالحی امیری از کتابخانه ملی به وزارت فرهنگ و ارشاد می آید و چهارم آبان ماه 1395 برنامه او برای اداره این مجموعه اعلام شد؛ برنامه‌ای که جنبه‌های میان مدت و بلندمدت داشت و تصور می‌شد او وزیر نه ماهه نیست.
 
صالحی امیری که به عنوان دومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم برای وزارت ورزش و امور جوانان نتوانسته بود از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرد، یازدهم آبان 1395 برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجلس دهم رأی اعتماد گرفت و به آن سوی خیابان رفت و وزارتخانه را از عباس صالحی تحویل گرفت. حالا نزدیک به نه ماه از آن زمان گذشته و صالحی امیری دوباره جای خود را به عباس صالحی می‌دهد که این بار در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سکان هدایت این وزارتخانه را در اختیار می‌گیرد.
 
صالحی امیری از کجا آمده بود، آمدنش بهر چه بود؟! 
صالحی امیری در این دوره ی نه ماهه تغییرات وسیعی انجام داد که برخی از آنها به زعم برخی تحلیلگران اشتباه بود اما تغییرات رخ داده تصور می شد در راستای برنامه بلندمدت وزیر باشد، چون معمولاً مدیری که قرار است در کوتاه مدت امور را در اختیار داشته باشد، تغییرات چندانی در مجموعه ایجاد نمی‌کند و تصمیم گیری در این زمینه را به مدیر بعدی محول می‌کند.
 
با این حال، قرار است عباس صالحی درباره مدیرانی تصمیم بگیرد که از عمر قبول مسئولیت برخی‌شان زمان چندانی نگذشته و شاید به دلیل ملاحظات اخلاقی، برخی از ایشان را ابقا کند. این وضعیت طبیعتاً چندان طبیعی نیست و منطق حکم می‌کرد، به صالحی ابلاغ شود قرار نیست زمان طولانی در این منصب باشد تا نه دستور رفع توقیف فیلم‌هایی را صادر کند که در دوره او به وقوع نمی‌پیوندد و هزینه‌ها متوجه وزیر بعدی می‌شود و نه تغییراتی می‌داد که معلوم نیست مورد تأیید وزیر تازه باشد.
 
اکنون با معرفی سرپرست سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان گزینه وزارت، این پرسش مطرح شده که چرا همان نه ماه پیش، عباس صالحی گزینه وزارت معرفی نشد، تا بدین ترتیب اکنون با اخذ رأی اعتماد دوباره به ادامه پیگیری امور بپردازد؟ اساساً صالحی از کجا آمده بود و آمدش بهر چه بود؟! اما یک پرسش دیگر نیز مطرح است: سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی احتمالی کیست؟
 
سید عباس صالح شریعتی، معروف به سید عباس صالحی، فعال فرهنگی و حوزوی ایرانی زاده ۱۳۴۲ در مشهد بوده و هم‌اکنون دارای تحصیلات دکترای فلسفه است. سید عباس صالحی از سال 1351 وارد حوزه علمیه مشهد شد و دروس مقدماتی، سطوح مقدماتی و عالی را در حوزه علمیه مشهد گذراند؛ از سال 60 به حوزه علمیه قم عزیمت کرد و دروس خارج را تا سال 68 در آن حوزه گذرانیده و مجددا به مشهد عزیمت داشته و در دروس خارج اساتید مشهد ادامه تحصیل داد، در سال 76 مجددا به حوزه علمیه قم مراجعت تحصیلی و علمی داشت.
 
دروس مقدماتی را در مدرسه آقای موسوی‌نژاد و دروس سطح را در خدمت حضرات صالحی‌، مدرسی و فلسفی گذراند، در حوزه علمیه قم از دروس حضرات آیات وحید خراسانی، شیخ جواد تبریزی بهره‌مند شد، پس از عزیمت از مشهد در دروس حضرات آیات زنجانی و علم الهدی شرکت کرد. او همچنین در مباحث فلسفی از حضرات ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. از ابتدای ورود در حوزه، فعالیت‌های تدریس داشت و به تدریس اصول فقه، شرح لمعه، معالم و مکاسب مشغول بود.

در سال 67 ـ 65 سردبیر مجله حوزه و در سال 76 ـ 73 مسئول دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود، از سال 76 تاکنون در سه دوره متوالی عضو هیأت مدیریه دفتر تبلیغات اسلامی (و سپس عضو هیأت امنای آن) بود. از سال 76 مدیر مسئول نشریه پژوهش‌های قرآنی و از همان سال عضو هیأت تحریریه نشریات فقه اهل بیت و کاوش فقه در فقه اهل بیت بود. صالحی در ادامه فعالیت‌های خود سال 78 مدیر مسئولی و سردبیری نشریه «پگاه» را بر عهده داشت که تاکنون 176 شماره از آن منتشر شده است.

وی از سال 61 در مجله حوزه به عنوان یکی از نویسندگان آن مشغول به فعالیت بود، همچنین از همکاران تفسیر راهنما از ابتدای فعالیت تا مراحل پایانی آن بود. از تألیفات وی می‌توان به «‎تفسیر راهنما» اشاره کرد که در آن نقش ‎محقق را داشت، کتاب «حوزه و روحانیت»، «‎دانشگاه و دانشجو» از دیگر تألیفات اوست، البته 22 مقاله هم نوشته که از آن جمله می‌توان به ابوذر امام، اسوه امام، ‎امام و سلوک تفسیری و... اشاره کرد. وزیر پیشنهادی از سوی دولت برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سال و دارای دکترای فلسفه است و سوابقی از جمله معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرپرست وزارت ارشاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱
خيلي سابقه و تحصيلاتش مناسب است.آفرين به رئيس جمهور محترم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار