بازدید 3288
گزارش

راه فراراستقلال وپرسپولیس ازمحرومیت/وقت کشی باشکایت ازطلبکاران یا توافق کتبی

پرونده‌های باز در مجامع بین‌المللی بیشتر مورد بحث و بررسی است.هر نوع توافق قانونی اعم از پرداخت بدهی یا تعیین تکلیف برای ای‌اف‌سی قابل قبول است.
کد خبر: ۷۱۹۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 08 August 2017
رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در خصوص تهدیدها و راهکارهای باشگاه‌های ایرانی مقابل مشکل جدیدی که برای آنها به وجود آمده، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، سهیل مهدی در خصوص مهلتی که به باشگاه‌ها برای شفافیت مالی تا نهم شهریورماه داده شده است اظهار داشت: این مهلت مربوط به شفاف‌سازی در خصوص مدارک سال گذشته است. پرونده‌هایی در فیفا بوده که ای‌اف‌سی در این خصوص استعلام گرفته و فیفا هم پاسخ این استعلام را داده است.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال ایران به عنوان نماینده ای‌اف‌سی و نه متهم، باید در این زمینه پاسخگو باشد. حالا اگر باشگاه‌ها طبق اسنادی که وجود دارد بتوانند پاسخ مدارک سال گذشته را به ای‌اف‌سی بدهند که هیچ، اگر پاسخی نداشته باشند، باید منتظر تبعات بعدی باشند. اگر مسئله سال گذشته شفاف نشود، مدارک امسال آنها نیز زیر سؤال می‌رود، چون همه این مدارک به هم پیوست می‌شود. سیستم مالی کاملاً به هم پیوسته است و ابتدا باید استعلام‌های قبلی شفاف شود.

«آیا باشگاه‌ها اکنون باید در خصوص تمام بدهی‌های خود شفاف‌سازی کرده و برای پرداخت آن اقدام کنند یا این استعلام‌ها در خصوص پرونده‌های باز در مجامع بین‌المللی است؟» رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: شفافیت در مدارک ارسالی وجود داشته که آنها اکنون استعلام می‌خواهند. ای‌اف‌سی استعلامی می‌خواهد که تکلیف بدهی‌های چگونه شده و در این خصوص از فیفا هم استعلام گرفته است. در این خصوص هم پرونده‌های باز در مجامع بین‌المللی بیشتر مورد بحث و بررسی است.

وی در خصوص اینکه آیا ای‌اف‌سی خواستار صفر شدن بدهی‌های باشگاه‌های ایرانی در مجامع بین‌المللی است یا اینکه فقط خواستار تعیین تکلیف شده و چه راهکاری برای برون رفت از این بحران وجود دارد، گفت: اکنون فقط بحث شفاف بودن عملیات مالی است. بحث آکادمی باشگاه‌ها، موضوع ساختار حرفه‌ای باشگاه‌ها، ورزشگاه اختصاصی و... هم هنوز سر جای خود باقی است تا باشگاه‌ها بتوانند مجوز حرفه‌ای خود را دریافت کنند. شفافیت در زمینه مالی وجود داشته که اکنون این پرونده باز شده و اگر شفافیت نبود پرونده‌ای هم باز نمی‌شد. حالا باید در خصوص پرداخت بدهی‌های به استعلام‌ها پاسخ داده شود و هر نوع توافق قانونی اعم از پرداخت بدهی یا تعیین تکلیف برای ای‌اف‌سی قابل قبول است.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ ادامه داد: یکی دیگر از راه‌های باشگاه‌ها این است که به دادگاه عالی ورزش یا کمیته استیناف فیفا شکایت کنند. به طور مثال باشگاه می‌تواند پاسخ استعلام ای‌اف‌سی را اینگونه بدهد که حاضر است پول بدهکاران را پرداخت کند، اما به رأی صادر شده اعتراض دارد و پرونده باید دوباره بررسی شود. این شکایت و اعتراض هم به آنها فرصت می‌دهد و تا زمانی که فرصت باشد، همه از جمله ای‌اف‌سی باید صبر کنند. راه‌های بسیاری در این زمینه هست که باشگاه‌ها بسته به شرایط خودشان باید یکی از آنها را انتخاب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار