بازدید 2914

لاریجانی: دست از خط‌بازی‌ها برداریم

رییس مجلس با اشاره به اینکه با توجه به پیچیدگی مسایل اقتصادی باید فضا را واقعی‌تر کرد، گفت: تلاش کنیم سال‌های آینده دست از خط بازی برداشته و از همه نیروهای کارآمد استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۱۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹ 07 August 2017
رییس مجلس با اشاره به اینکه با توجه به پیچیدگی مسایل اقتصادی باید فضا را واقعی‌تر کرد، گفت: تلاش کنیم سال‌های آینده دست از خط بازی برداشته و از همه نیروهای کارآمد استفاده کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی در مراسم افتتاح خط 8 مترو که بعدازظهر امروز برگزار شد، گفت: قالیباف با روحیه تلاش‌گر خود زحمت‌های زیادی برای شهر تهران کشیده است. صبح امروز در رسانه‌ها مشاهده کردم جلوی افتتاح طرح گرفته شده اما با توضیحات قالیباف و مشاهدات خودم متوجه شدم با چه مشقتی کار را تا اینجا رسانده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از قالیباف و بخصوص قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: هرچند بخشی از انجام این کار وظیفه شهرداری نبوده اما این وظیفه را برعهده گرفته و کاری ارزشمند از خود به جا گذاشتند. اقدامات قرارگاه خاتم‌الانبیا نیز هم در خط 8 مترو و هم در کل کشور ارزشمند است.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*{ با اشاره به سخنان قالیباف درباره اینکه تهران را شهری سوخته می‌نامند}: قالیباف دلخور نباشد؛ اینگونه صحبت‌ها و حرف‌ها را درباره قوای سه‌گانه هم می‌زنند اما کار خوبی نیست. زندگی سیاسی کشور ما پر از اینگونه حرف‌هااست. این سخن که تهران یک شهر سوخته است گزاف‌گویی برخی‌ها است.

*از نظر من از کسی که کار می‌کند باید قدردانی کنند. خدمات قالیباف بدون‌شک دیده خواهد شد و وی نباید اعصاب خود را به‌خاطر این حرف‌ها ناراحت کند. رسانه‌ها هم باید رعایت حال زحمتکشان را بکنند.

* در برنامه ششم به حمل‌ونقل ریلی اولویت فراوان داده شده اما در حال حاضر ما ششصد هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی نیمه‌تمام داریم و تنها می‌توانیم سالانه 30 هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی کنیم یعنی اکثریت درآمد کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود در نتیجه چاره‌ای نداریم جز آن‌که از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده کنیم.

* منابع دولتی کفاف نمی‌دهند و راه چاره سرمایه‌گذاری خارجی است. اضطراب‌هایی هم درباره سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد. بدون‌شک باید برای استفاده از این سرمایه‌گذاری‌ها دقت کرد اما نباید به‌طوری کلی مانع آنها شد.

* دولت باید با مردم صریح باشد و وضعیت دولت را تشریح کند، منبع برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وجود ندارد با این شرایط اتمام آنها 40 تا 50 سال طول می‌کشد پس چاره‌ای نداریم جز آن‌که پروژه‌های نیمه‌تمام را واگذار کرده و سرمایه مردمی را به آن اضافه کنیم. هرچند در این راه مسایل خاصی پیش روی ماست. برای مثال وقتی یک پروژه را به بخش‌خصوصی واگذار می‌کنیم فریاد برخی آقایان بلند می‌شود که فساد صورت گرفته حال این آقایان جواب بدهند دولت این ششصد هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های عمرانی را چگونه تامین کند.

*کشور مشکل جدی اقتصادی دارد، خبرنگاران در رسانه‌ها باید افکار عمومی را به سمت چالش‌های اصلی ببرند و فدا کردن مسایل ملی به خاطر چالش‌های سیاسی یک خیانت بزرگ است. در حال حاضر در دولت شش ابرچالش اقتصادی کشور مشخص شده و اختلاف نظری در این‌باره وجود ندارد.

* مسایل و چالش‌های اقتصادی کشور به‌شدت به هم تنیده شده، با توجه به پیچیدگی مسایل اقتصادی باید فضا را واقعی‌تر کرد در همین راستا تلاش کنیم سال‌های آینده دست از خط بازی برداشته و از همه نیروهای کارآمد استفاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان