بازدید 3064

امضافروشی مختص تهران نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه امضا فروشی مختص تهران نیست، گفت: مهندسان ناظر حکم نخ تسبیح یا حلقه اصلی اجرای ساختمان هستند که تخلف در اجرای وظایف از سوی آن ها عمر ساختمان ها را دستخوش تغییرات بسیار می کند.
کد خبر: ۷۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 07 August 2017
سیدابوالفضل موسوی بیوکی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از برخی تخلفات در ساخت و سازها، گفت: امضافروشی یکی از تخلفاتی است که به طور مستقیم با عمر سازه و استحکام آن در ارتباط است.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به عوامل موثر در امر ساخت و ساز ایمن، افزود: داشتن قوانین جامع و مانع، مجریان ذی صلاح و مهندسان طراح و مشاور از عناصر اولیه برای ساخت و ساز مستحکم در کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر اجرای طرح ها و تطبیق سازه ها با استانداردها، تصریح کرد: مهندسان ناظر حکم نخ تسبیح یا حلقه اصلی اجرای ساختمان هستند که تخلف در اجرای وظایف از سوی آن ها عمر ساختمان ها را دستخوش تغییرات بسیار می کند.

شهرداری و سازمان نظام مهندسی دو نهاد ناظر بر عملکرد مهندسان ناظر

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه نظام مهندسی و شهرداری به عنوان دو نهاد ناظر باید بر عملکرد مهندسان ناظر نظارت داشته باشند، گفت: این دو ارگان اگر وظایف خود را به درستی و طبق آیین نامه انجام دهند مهندسان ناظر فرصتی برای تخطی پیدا نمی کنند.

وی ادامه داد: رابطه سه جانبه نظام مهندسی ، شهرداری و مهندس ناظر تعیین کننده کیفیت ساختمان است، اگر این 3 در چرخه ای درست به وظایف خود عمل کنند سازه ایمن و مستحکمی خواهیم داشت.

موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه امضا فروشی یکی از تخلفات در زمینه ساخت و ساز است، گفت: در این تخلف که مختص تهران هم نیست مهندس ناظر سر کار خود حاضر نشده و به گزارش مجری ساختمان اعتماد کرده و امضا می کند.

تشدید نظارت ها برای برخورد با امضا فروشی لازم است

وی با اشاره به راهکارهای برخورد با تخلف امضا فروشی، افزود: تشدید نظارت ها از سوی سازمان نظام مهندسی و بررسی استحکام بناها به صورت انتخاب تصادفی می تواند از ساخت و سازهای غیر ایمن در کشور بکاهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، راهکار دیگر برخورد با پدیده امضا فروشی را ورود کمیسیون ماده 100 به تخلفات خواند و تصریح کرد: در برخی از طراحی ها باید کنترل مضاعف لحاظ شود و به محض آشکار شدن تخلف باید کنترل ها تشدید شود تا ساخت و ساز ایمن انجام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل