بازدید 2702

سعودی ها دنبال چانه زنی در سوریه و یمن هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که سعودی ها ناچار به پذیرش بشاراسد در دمشق شده اند،گفت:سعودی ها در سوریه به دنبال نوعی چانه زنی هستند و همین رویکرد به طور جدی تر در یمن توسط آنها دنبال می شود.
کد خبر: ۷۱۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ 07 August 2017
مسعود گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: وضعیت میدانی جنگ سوریه با گذشت شش سال به گونه ای تغییر نکرده است که معارضان سوری امیدی برای برکناری بشار اسد داشته باشند و تمام تلاش های عربستان علیه دمشق شکست خورده است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فاکتورهای مورد نیاز برکناری رئیس جمهوری سوریه وجود ندارد، گفت: عربستان برای ساقط کردن اسد گزینه ای ندارد ، معارضان سوری دچار خوددرگیری هستند و در نهایت ائتلاف متحدین دمشق اجازه نمی دهد رویاهای عربستان در دمشق به واقعیت بپیوندد.

وی در ادامه افزود: سخنان عادل الجبیر ، وزیرخارجه سعودی در میان معارضین سوری نشان می دهد که ریاض ناچار به پذیرش واقعیت دمشق و ادامه ریاست جمهوری قانونی بشار اسد شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان هرگز نتوانسته سهمی در مدیریت بحران های منطقه ای داشته باشد اما گمان می کرد توانایی مدیریت جنگ سوریه را دارد اما واقعیت های میدانی اجازه نداد برنامه های سعودی به موفقیت دست پیدا کند.

وی بیان داشت: سعودی ها در سوریه به دنبال نوعی چانه زنی هستند و همین رویکرد به طور جدی تر در یمن توسط آنها دنبال می شود. طبق اطلاعات به دست آمده از وبسایت تحلیلی «جاست سکیوریتی» عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ به توافق محرمانه رسیده اند اما زمان اجرای آن مشخص نیست.

گودرزی گفت: آنچه که امروز باعث شده که سعودی ها تغییر رفتار بدهند این است که معارضان سوری به عنوان متغیرهای آشوب ساز توانایی تعیین سرنوشت دمشق و بشار اسد را ندارند.

وی گفت: اگرچه بشار اسد مخالفانی دارد اما زمانی که هیچ فردی توانایی رقابت با رئیس جمهوری سوریه را در صندوق رای یا میدان جنگ را ندارد ، عربستان ناچار به پذیرش او هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر