بازدید 3375
خبر

پایان افسانه۱۰۰مترتاریخ/بولت به طلا نرسید

در شب قهرمانی جاستین گاتلین امریکایی، اوسین بولت پس از کولمن در رتبه سوم ماراتن جهانی لندن قرار گرفت
کد خبر: ۷۱۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 06 August 2017
این آخرین رقابت انفرادی اوسین بولت افسانه ای بود و او این بار به مدال طلا نرسید!

به گزارش تابناک ورزشی، در چارچوب رقابت های دو و میدانی 2017 لندن، گاتلین در میان ناباوری به قهرمانی در رشته دوی 100متر مردان رسید.  به گزارش Guardian، در حالی که همگان فکر می کردند گاتلین برای قهرمانی در این رقابت پیر و کند است، او سورپرایزی بزرگ برای این شب به یاد ماندنی داشت: شکست دادن بولت افسانه ای در آخرین رقابتش. مطمئنا این بزرگ ترین دستاورد این دونده آمریکایی 35ساله است. 

اوسین بولت

وقتی گاتلین با ثبت زمان 9.92 صدم ثانیه به مدال طلا رسید تقریبا تمام 56هزار نفر تماشاگر حاضر در استادیوم به هوکردن او پرداختند! کولمن در این رقابت دوم شد و به مدال نقره رسید. بولت هم صاحب مدال برنز شد. سه سال پیش نتیجه آزمایش گاتلین مثبت اعلام شد و در کنار این رسوایی، مصاحبه های پر از غرور این دونده هم نقش پررنگی در ایجاد این نفرت داشته است:«من مثل بتمن هستم. شاید مرا دوست نداشته باشید ولی حضور من الزامی ست. »

از سوی دیگر این بولت بود که باز هم شخصیت بزرگش را نشان داد. او بلافاصله بعد از پایان رقابت، گاتلین را در آغوش گرفت و اولین کسی بود که قهرمانی را به رقیبش تبریک می گفت. سپس او در توصیف این شب عجیب اظهار داشت:« این هم یکی از اتفاقاتی است که در این ورزش می افتد. طبیعتا من چنین انتظاری (در مورد نتیجه) نداشتم. از همه کسانی که اینجا در لندن از من حمایت کردند صمیمانه تشکر می کنم.»

آخرین ادای احترام یک افسانه
دو سال پیش در رقابت های قهرمانی پکن، گاتلین و بولت در برابر هم قرار گرفتند. این رقابت یکی از نفسگیرترین نبردهای این رشته ورزشی بود. در 20 متر آخر دو قهرمان به همدیگر زنجیر شده بودند؛ شانه به شانه. اما در نهایت گاتلین تعادل خود را از دست داد و این بولت بود که در برابر فلاش دوربین ها به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد. اما در رقابت امشب (شنبه) گاتلین استمرار خود را حفظ کرد. کولمن هم شروع فوق العاده ای داشت و بعد از طی 70 متر، نفر اول بود. اما نفس سرد بولت از سرعت او کاست و این گاتلین بود که در غفلت کولمن به مقام اول رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس