بازدید 9590
تاکید موگرینی بر ادامه تعهد به برجام در سفرش به ایران

بیانیه اتحادیه اروپا درباره سفر موگرینی به تهران

اتحادیه اروپا بیانیه ای در خصوص سفر مقام های ارشد این اتحادیه به تهران از جمله فدریکا موگرینی صادر کرد.
کد خبر: ۷۱۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸ 05 August 2017
اتحادیه اروپا بیانیه ای در خصوص سفر مقام های ارشد این اتحادیه به تهران از جمله فدریکا موگرینی صادر کرد.

به گزارش مهر اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در خصوص سفر فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همراه دیگر اعضای ارشد این اتحادیه از جمله معاون رئیس کمیسیون اروپا به تهران بیانیه ای صادر کرد.

در بیانیه صادر شده از سوی این اتحادیه به انجام دیدارهای انجام شده میان موگرینی با حسن روحانی، محمد جواد ظریف و علی اکبر ولایتی اشاره شده است.

در این بیانیه آمده است: موگرینی در تمامی نشست های دوجانبه خود با مقام های ارشد کشورمان در خصوص برجام و وضعیت فعلی آن به گفتگو پرداخته است.رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود تصریح کرد که برجام بر اساس ۶ گزارش منتشر شده آژانس بین المللی انرژی اتمی، مورد تایید بوده و همچنین به لحاظ اقتصادی و شرایط به وجود آمده پس از انعقاد آن میان طرفین نیز، در حال رسیدن به اهداف خود است.در این دیدار همچنین موگرینی بر تعهد اتحادیه اروپا به برجام و همچنین اهمیت تاریخی و دیگر ابعاد چندجانبه توافق هسته ای با ایران تاکید کرده و برجام را برای حفظ ثبات در منطقه و جهان مهم و مفید خواند.

در ادامه بیانیه مذکور به تاکید موگرینی بر لزوم اجرایی شدن کامل برجام توسط تمامی طرف ها تاکید شده است.

همچنین بر اساس این بیانیه، نمایندگان ارشد اتحادیه اروپا در این سفر روابط میان ایران و اتحادیه اروپا در بخش های مختلف را مورد ارزیابی و بازبینی مجدد قرار داده و بر گسترش همکاری و مذاکرات میان دو طرف در سطوح عالی تاکید شده است.

همچنین در بخش پایانی این گزارش که از سوی مقام های ارشد اتحادیه اروپا تنظیم و منتشر شده، از گفتگو میان موگرینی با مقام های ارشد کشورمان در خصوص اوضاع منطقه و لزوم یافتن سریع راه حلی در جهت پایان دادن به درگیری های سوریه سخن گفته شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل