بازدید 2090

حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ همچنان لاینحل

چند سالی است که از پیشنهاد تشکل های بخش خصوصی مبنی بر حک شدن قیمت مصوب بر روی تخم مرغ می گذرد،اما هنوز این امر تا اجرایی شدن فاصله دارد.
کد خبر: ۷۱۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 05 August 2017
چند سالی است که از پیشنهاد تشکل های بخش خصوصی مبنی بر حک شدن قیمت مصوب بر روی تخم مرغ می گذرد،اما هنوز این امر تا اجرایی شدن فاصله دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که از پیشنهاد تشکل های بخش خصوصی مبنی بر حک شدن قیمت مصوب بر روی تخم مرغ می گذرد که اجرای این امر با مقاومت اتحادیه میهن روبرو شده است.

البته ناگفته نماند در چنین شرایطی که واسطه ها و دلالان سودهای هنگفتی از آشفتگی بازار تخم مرغ به جیب می زنند، اجرای این امر می توانند از سیر صعودی قیمت ها در بازار جلوگیری نماید، اما برخی مسئولان امر معتقدند که این امر ارتباطی به حک شدن قیمت ندارد.

فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی،درباه آخرین وضعیت حک شدن قیمت تخم مرغ اظهار داشت: علی رغم موافقت دفتر تنظیم بازار، این امر به سبب مخالفت اتحادیه میهن تا کنون اجرا نشده است.

وی با اشاره به تاثیر حک شدن قیمت تخم مرغ بر نوسانات بازار افزود: برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها که مربوط به نرخ درب مرغداری نیست این امر می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

طلاکش با اشاره به اینکه نوسانات قیمت اجحاف در حق مصرف کننده است، گفت: براین اساس حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ در تعادل نرخ عمده فروشی و خرده فروشی کمک قابل توجهی خواهد داشت.

مخالف اجرای حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ هستیم

ناصر نبی پور رئیس هئیت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: حک شدن نرخ بر روی تخم مرغ به نفع فروشنده و به ضرر مصرف کننده است، چرا که فروشنده هر عدد تخم مرغ را از مرغدار 200 تومان می خرد در حالیکه بر روی آن نرخ 350 تومانی درج شده است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مرغداران نسبت به اجرای این امر مخالف است، افزود: با توجه به آنکه این امر در هیج جای دنیا مطرح نیست لذا یک بحث انحرافی است.

نبی پور ادامه داد: نرخ تخم مرغ تابع عرضه و تقاضاست از این رو حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ امری نادرست است.

نوسانات قیمت تخم مرغ ربطی به حک شدن قیمت ندارد

رضا ترکاشوند مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم گذار میهن در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی  بیان کرد: نوسانات قیمت تخم مرغ ارتباطی به حک شدن قیمت بر روی تخم مرغ ندارد.

به گفته وی با افزایش عرضه نرخ تخم مرغ کاهش می یابد و در غیر این صورت با نوساناتی در بازار روبرو می شود.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا حک شدن قیمت دانه ای تخم مرغ مطرح نیست،بیان کرد: براین اساس این امر به طور کامل از سوی اتحادیه منتفی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار