بازدید 10448
سخرانی سید حسن نصرالله؛

حزب‌الله تحت اختیار ارتش لبنان است/ تصمیمات سرنوشت سازی برای مبارزه با داعش گرفته شده است/ پیروزی حزب الله در عرسال به دلیل حمایت های ایران بوده است

جمعه شب، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت آزادسازی جرود عرسال از چنگ جبهه النصره و مرحله پس از آزادسازی سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه جنگ و درگیری با جبهه النصره در عرسال به پایان رسیده است، افزود: نیروهای حزب الله در جرود عرسال مستقر هستند و ما آماده تحویل مناطق آزاده شده آن به ارتش لبنان هستیم.
کد خبر: ۷۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 04 August 2017
جمعه شب، «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت آزادسازی جرود عرسال از چنگ جبهه النصره و مرحله پس از آزادسازی سخنرانی کرد.

به گزارش «تابناک»، وی در آغاز سخنرانی خود درباره اسرای حزب الله ـ که در چارچوب تبادل اسرا به آغوش وطن و خانواده‌های خود بازگشتند ـ تبریک و تهنیت گفت.

دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود گفت: درود می فرستیم به اسیرانی که به تازگی از دست تروریست ها آزاد شدند. همچنین درود می فرستیم به خانواده های آنها و به شهیدان و جانبازان مقاومت و این پیروزی در لبنان و منطقه را به همه تبریک می گوییم.

وی با بیان اینکه از همه کسانی که از اسیران آزاده استقبال کردند، به ویژه اهالی القاع قدردانی و تشکر می کنم، افزود: ما همچنان اسیرانی داریم که پیکر آنها تحویل داده نشده است و اسیران زنده و مجاهدان مفقود الاثری داریم که برای آزادی آنها شبانه روز تلاش می کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از تلاش های ویژه، مجدانه و دقیق سرلشکر عباس ابراهیم قدردانی می کنم و برای او آرزوی موفقیت دارم.

وی عنوان کرد: این نبرد از ابتدا با تأیید رهبران سوریه مواجه شد و ارتش سوریه کمک های زیادی در نبرد «جرود عرسال» به ما ارائه داد، زمانی که به میدان های نبرد رفتیم ارتش سوریه در نبرد «جرود فلیطه» نیز در کنار ما بود.

نصرالله تصریح کرد: زمانی که مذاکرات شروع شد، رهبران سوریه برای همکاری اعلام آمادگی کردند و از ابتدا همکاری مثبت بود، با اینکه این آگاهی وجود داشت که سنگینی آن از لبنان به سوریه منتقل شده است. رهبران سوریه هیچ پیش شرطی را مطرح نکردند و هیچ درخواست رسمی مطرح نشد و مذاکرات روند طبیعی خود را طی کرد و آنها بدون هیچ گونه سختگیری توافق را تأیید کردند.

وی تأکید کرد: این وظیفه اخلاقی ماست که از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و رهبران و مسئولان این کشور قدردانی کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: این مذاکرات بدون سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی به نتیجه رسید و ضامن آن نیروهای امنیتی لبنان و حزب الله بودند. امنیت مرزهای لبنان با سوریه توسط دولت سوریه تأمین شده بود و دولت سوریه همیشه به تعهدات خود در مورد انتقال کاروان ها عمل می کرد.
 حزب‌الله تحت اختیار ارتش لبنان است/ تصمیمات سرنوشت سازی برای مبارزه با داعش اتخاذ شده است/ پیروزی حزب الله در عرسال به دلیل حمایت های ایران بوده است
 
نصرالله گفت: ما خواهان برخورد انسانی با پرونده آواره ها هستیم و نه اینکه با آن به عنوان یک پرونده مالی و سیاسی تعامل شود، چون این برخورد به مصلحت لبنانی هاست.

وی افزود: رئیس جمهور لبنان نیز همراه و حامی مذاکرات بود و برای موفقیت و ثمربخش بودن آن کمک های زیادی کرد و به صورت جدی خواهان موفقیت این مذاکرات بود و من از محبت و احساس همبستگی وی با شهدا، مجروحان و اسیران مقاومت اطلاع دارم.

نصرالله ادامه داد: نبیه بری از روز اول با این نبرد همراه و همگام بود و با تمام توان از آن دفاع کرده و مقابل مخالفان ایستاد و همیشه این موضع وی شایان تقدیر است، نخست وزیر نیز با مذاکرات همراه بود و از آن حمایت کرد.

دبیر کل حزب الله تأکید کرد: نبرد و پیروزی ما در جرود عرسال حاصل حمایت های کارشناسی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه جنگ و درگیری با جبهه النصره در عرسال به پایان رسیده است، افزود: نیروهای حزب الله در جرود عرسال مستقر هستند و ما آماده تحویل مناطق آزاده شده آن به ارتش لبنان هستیم.

نصرالله با بیان اینکه داعش مناطق گسترده ای از خاک سوریه و عراق را تحت اشغال خود دارد، عنوان کرد: تقریبا ۲۶۹ کیلومتر از اراضی این کشور تحت اشغال تروریست های داعش قرار دارد که ۱۴۱ کیلومتر آن از اراضی لبنان و ۱۵۵کیلومتر دیگر آن بخش از اراضی سوریه است.

وی ادامه داد: عملیات آزادسازی سایر بخش های جرود عرسال لبنان توسط ارتش این کشور انجام خواهد گرفت و این موضوعی واضح بود که مقدمات آن نیز شروع شده است.

دبیر حزب الله لبنان با اعلام اینکه ما با ارتش سوریه از ابتدا برای نابودی تروریست های داعش و جبهه النصره در این منطقه در تابستان سال جاری توافق کردیم، گفت: اگر ارتش لبنان از طریق تصمیم رسمی وارد این عملیات شود این یک تصمیم ممتاز تاریخی است.

نصرالله تصریح کرد: ارتش لبنان آماده شروع این عملیات است و توانایی ورود به این نبرد و پیروزی در آن را با در اختیار داشتن افسران و سربازان آماده و زبده دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت آمریکا در نبرد و به انتظار آمریکایی ها نشستن برای کمک به ارتش لبنان فاجعه و توهین به ارتش لبنان است و ما مخالف آن هستیم، افزود: مشکل ارتش لبنان نیست، بلکه تصمیم سیاسی است که مانع از ورود ارتش به نبرد علیه جبهه النصره می شود.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: زمانی که جبهه النصره وارد جرود عرسال شد و به ارتش لبنان حمله کرد ما آماده حمایت و نبرد در کنارل ارتش بودیم، ما در خدمت ارتش لبنان هستیم و هر چه از ما خواسته شود اجرا خواهیم کرد، ما خواهان پیروزی سریع و قاطع ارتش با کمترین هزنیه انسانی هستیم، زیرا هر افسر و سربازی از فرزندان و برادرمان است.

وی افزود: در جرود از طرف سوریه جبهه ای علیه تروریست های داعش گشوده خواهد شد و ارتش سوریه و حزب الله در جبهه طولانی تری حضور خواهند داشت، البته زمان شروع نبرد در دست ارتش لبنان است و ما در طرف دیگری آماده این نبرد هستیم.

نصرالله با تأکید بر اینکه رهایی از گروه تروریستی داعش در سایر مناطق جرود به نقل لبنان و سوریه است، افزود: سرکرده های داعش باید بدانند یک تصمیم قاطع برای نبرد وجود دارد و تا چند روز دیگر نبرد شروع خواهد؛ بنابراین باقی ماندن در جرود به پایان رسیده و داعش با نبردی که از حمایت همه لبنانی ها برخوردار خواهد بود، مواجه خواهد شد و لبنانی ها در کنار ارتش این کشور خواهند بود.

دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به تروریست های داعش گفت: لبنانی ها و سوری ها از هر مکانی به سمت شما خواهند آمد و از همه طرف ها شما را محاصره خواهند کرد و شما کشته، اسیر و یا زخمی خواهید شد و باید به گشودن باب مذاکرات فکر کنید.

نصرالله همچنین به موضوع باند «العبدلی» در کویت اشاره کرد و گفت: ما به صورت جدی و قاطع به روابط خوب میان لبنان و کویت اعم از دولت ها و ملت ها تأکید و به حمایت کویت از لبنان و خیرخواهی های این کشور اعتراف می کنیم و آماده شروع گفتگو در مورد این مسئله از طریق کانال های دیپلماتیک هستیم.

وی ادامه داد: ما از هیچ چیزی نمی ترسیم و خواهان روابط هستیم و این سخن که ما به کویت سلاح فرستادیم یا اینکه ما سلاح نزد کویت داریم یا به این کشور سلاح قاچاق کردیم و اینکه در این کشور سلاح خریدیم نادرست است.

دبیر حزب الله تأکید کرد: حزب الله هیچ باند، گروه، افراد و تشکیلاتی در کویت ندارد، ولی ما دوستداران و طرفدارانی در کویت و در همه جهان داریم؛ اما اینکه حزب الله کویتی ها را علیه نظام این کشور تحریک کرده باشد این اظهارات مسخره بود و اتهاماتی از این قبیل نادرست است و من در برابر خداوند به این موضوع شهادت می دهم.

ما همیشه به همکاری و اتحاد در کویت تشویق می کنیم و هر چیزی جز آن نادرست است. ما قدردان حکمت و درایت امیر کویت هستیم. ما تنها خیر و امنیت این کشور را می خواهیم و امیدواریم کویت از بحران خارج شود و ما آماده هر گونه گفت وگو هستیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر