بازدید 2977

اولویتهای اقتصاد ایران تا ١٤٠٠

اولویت های اقتصادی دولت دوازدهم را حسن روحانی، پایان دادن به فقر مطلق در کشور، رشد تولید، اشتغال و جذب سرمایه گذاری دانسته؛ این یعنی راه سختی تا سال ١٤٠٠ در پیش است.
کد خبر: ۷۱۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 04 August 2017
اولویت های اقتصادی دولت دوازدهم را حسن روحانی، پایان دادن به فقر مطلق در کشور، رشد تولید، اشتغال و جذب سرمایه گذاری دانسته؛ این یعنی راه سختی تا سال ١٤٠٠ در پیش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با برگزاری مراسم روز گذشته تنفیذ حسن روحانی به مقام ریاست جمهوری ایران از سوی مقام معظم رهبری عملا دولت یازدهم به پایان رسید و دولت دوازدهم کار خود را آغاز کرد؛ دولتی که رئیس جمهوردر سخنرانی خود اهداف اقتصادی آن را پایان دادن به فقر مطلق در کشور، رشد تولید، اشتغال، جذب سرمایه گذاری و... اعلام کرد.

براین اساس، زمانی که دولت یازدهم سر کار آمد کشور از نظر اقتصادی در شرایطی بسیار سخت به سر می‌برد و تورم نقطه به نقطه کشور از رقم بی سابقه ۴۱ درصد هم عبور کرده بود و تورم روستایی به عدد ۴۷ رسیده بود که یک رکورد منفی در کشور محسوب می‌شد اما حالا با گذشت ۴ سال از آن روزها و تلاش‌های دولت این عدد به زیر ۱۰ درصد رسیده و تک رقمی شده که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

مردان اقتصادی دولت در این چهار سال با اعمال سیاست های انضباط مالی و پولی، کنترل پایه پولی، ایجاد ثبات در بازارهای مختلف و... توانستند به این مهم دست پیدا کنند.

ضمن اینکه رشد اقتصادی بدون شک یکی دیگر از موفقیت‌های دولت یازدهم در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود زیرا این دولت رشد اقتصادی کشور را از منفی ۵.۸ درصد در ماه‌های ابتدایی سال ۹۲ و زمان شروع کار به بیش از ۸ درصد، رساند که بیشتر شبیه معجره است؛ اگرچه که در این رشد بسیار ملموس نقش رشد اقتصادی حوزه نفت بسیار چشم گیر است ولی رسیدن به موفقیت‌های نفتی هم حتما باید یکی از اقدامات بسیار مهم اقتصادی این دولت محسوب شود. براساس آخرین گزارش رشد اقتصادی کشور در سال ۱۳۹۵ در حدود ۸.۹ درصد، بوده است که به ترتیب در حوزه کشاورزی ۵.۷ درصد، در حوزه خدمات ۴.۷ درصد، در حوزه صنعت ۴ درصد بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان