بازدید 2589

قطر ۷ کشتی جنگی از ایتالیا خریداری می‌کند

رویترز اعلام کرد قطر قرارداد خرید ۷ کشتی به ارزش ۵ میلیارد یورو را با ایتالیا امضاء کرد.
کد خبر: ۷۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 03 August 2017
رویترز اعلام کرد قطر قرارداد خرید ۷ کشتی به ارزش ۵ میلیارد یورو را با ایتالیا امضاء کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد در راستای توافق همکاری‌های نظامی قرارداد 5 میلیارد یورویی برای خرید 7 فروند کشتی با ایتالیا امضا کردیم. 

شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود آنجلینو آلفانو در دبی و پس از انجام تلاش‌هایی برای پایان دادن به مناقشات بین قطر و چهار کشور عربی این خبر را مطرح کرد. 

شیخ محمد گفت: من بسیار خوشحالم که اعلام کنم قرارداد خرید 7 فروند کشتی بین قطر و ایتالیا در راستای همکاری‌های نظامی دو کشور امضاء شد. 

وی گفت: مبلغ این قرارداد 5 میلیارد یورو است، اما اطلاعات بیشتری درباره جزئیات قرارداد و اسم شرکت سازنده نداد. 

در ژوئن سال گذشته شرکت دولتی ایتالیا «فین کانتری» گفت قرارداد 4 میلیارد یورویی را برای ساخت کشتی برای قطر امضاء کرده است. در آن زمان فین‌کانتری گفت قرار است برای این کشور عربی خلیج فارس 4 کشتی جنگی، 2 کشتی پشتیبانی و یک کشتی هاورکرافت (دریا و خشکی) با سرویس‌های خدماتی 15 ساله در قطر، ساخته شود. همه این کشتی‌ها در ایتالیا ساخته می‌شود و ساخت آن از 2018 شروع می‌شود. 

گفته می‌شود شرکت‌های دفاعی ایتالیا «لئوناردو» قرار است سیستم‌های جنگ‌افزاری و الکترونیکی برای این کشتی‌ها تأمین کنند و یک‌سوم ارزش قرارداد ابتدا دریافت می‌شود. 

قطر در حال حاضر در حال مناقشه با عربستان، بحرین و امارات متحده عربی و مصر است که قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند، در حالی که دوحه آن را انکار می‌کند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان