بازدید 4455

نوسان دلار، قیمت تلفن همراه را افزایش داد

بازار تلفن همراه چند روزی است که با نوسان قیمت مواجه شده است، نوسانی که بیشتر فعالان بازار آن را ناشی از افزایش قیمت دلار بیان می‌کنند.
کد خبر: ۷۱۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 02 August 2017
بازار تلفن همراه چند روزی است که با نوسان قیمت مواجه شده است، نوسانی که بیشتر فعالان بازار آن را ناشی از افزایش قیمت دلار بیان می‌کنند، درحالی‌که بسیاری از فروشندگان از رکود در بازار تلفن همراه شکایت می‌کنند، به نظر می‌رسد این افزایش قیمت رکود را در این بازار پر تقاضا بیشتر از گذشته رقم بزند.

حامد ملکی از فعالان بازار تلفن همراه در این خصوص به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت :در حال حاضر بیشتر افرادی که به بازار تلفن همراه مراجعه می‌کنند فقط و فقط نظاره‌گر هستند، چرا که قدرت خرید کالای مورد نظر خود را ندارند و در انتظار کاهش قیمت هستند.

وی افزود : بسیاری از خریداران گوشی تلفن همراه، ترجیح می‌دهند برای خرید سمت گوشی‌های دست دوم و کمتر کارکرده بروند چرا که برای آن‌ها مقرون ‌به ‌صرفه تر است.

وی در ادامه به افزایش قیمت دلار در بازار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به ایام محرم هستیم، پیش‌بینی می‌شد که بازار تلفن همراه با جهش قیمتی مواجه نشود، اما به یک‌باره با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت در برخی از کالاها هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با افزایش قیمت دلار کالاهایی که از قبل توسط فروشندگان خریداری شده نیز گران شده است؟گفت: فروشندگان با قیمت روز کار می‌کنند و به طور قطع برای آن‌ها صرفه اقتصادی در این است که جنس و کالای خود را با توجه به نرخ روز به فروش برسانند، در مقابل هم هستند فروشندگانی که با کاهش قیمت دلار و ارز، قیمت‌های خود را کاهش نمی‌دهند و با این بهانه که کالا با ارز گران‌تر وارد شده اقدام به فروش کالای خود می‌کنند.

این واردکننده رسمی موبایل به دست‌فروش‌های تلفن همراه اشاره کرد و گفت: این افراد موازنه بازار تلفن همراه را به هم ریخته‌اند، کاربرانی که قصد خرید از این افراد را دارند بدانند که ممکن است بسیاری از گوشی‌هایی که آن‌ها به فروش می‌رسانند سالم نباشند و یا از مراجع غیر رسمی وارد کشور شده باشند، از این رو کاربران باید هشیار باشند.

ملکی در خاتمه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازار تلفن همراه با این نوسان ارز که طی چند روز گذشته اتفاق افتاده است و باعث افزایش قیمت شده است، همچنان در رکود باقی بماند و این روند تا پایان محرم و صفر ادامه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر