بازدید 2905
گزارش

مخالفت صریح صدا‌وسیما با شراکت ورزشی ها در فروش آگهی تلویزیون

کد خبر: ۷۱۷۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 01 August 2017
مدیران ورزش در نظر دارند با صداوسیما در محل درآمد‌های تبلیغاتی از آگهی‌های بازرگانی و تبلیغات اسپانسرینگ، قبل، حین و بعد از مسابقات شریک شوند.

به گزارش تابناک ورزشی، فشار‌ها روی سازمان صدا‌و‌سیما از سوی اهالی فوتبال برای پرداخت حق پخش تلویزیونی روز به روز بیشتر می‌شود. پولی که پرداخت آن بدون تردید بسیاری از مشکلات مالی باشگاه‌ها را حل می‌کند.

چند وقت پیش بود که خبرگزاری میزان در گزارشی اختصاصی از توافقات اولیه وزارت ورزش با رسانه‌ملی برای پرداخت حق پخش ورزش کشور پرده برداشت. قراردادی که بر اساس آن صدا‌وسیما باید پول پخش تلویزیونی مسابقات ورزشی را به وزارت ورزش پرداخت کند و فدراسیون‌های ورزشی هم بر اساس جدول پخش مسابقات در طول فصل، سهم خود را از دستگاه عالی ورزش ایران دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر که توافقات بر سر عقد این قرارداد رسمی حاصل شده است، هنوز بر سر مبلغ و چگونگی تقسیم درآمد‌ها به توافق نرسیده‌اند. یک منبع آگاه اما در این رابطه به میزان خبر داد که مدیران وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در نظر دارند با صداوسیما در محل درآمد‌های تبلیغاتی از آگهی‌های بازرگانی و تبلیغات اسپانسرینگ، قبل، حین و بعد از مسابقات شریک شوند. محلی که سالانه درآمدی هنگفت برای رسانه ملی به همراه دارد و همیشه ورزش از آن بی‌بهره بوده است.

امروز اما ورزشی‌ها با برگزاری جلسات مختلف با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب قانونی هستند که رسانه ملی را مجبور کند از محل ارزش افزوده مالی بزرگی رویداد‌های ورزشی برای آنها ایجاد می‌کند ورزشی‌ها را هم شریک کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان صداوسیما حاضر هستند که یک رقم تصویب شده را به صورت سالانه به ورزش پرداخت کنند اما ورزشی‌ها تاکید دارند که از محل تمام قرارداد‌های تجاری سهم داشته باشند و این تفاوت در خواسته‌ها باعث شده هم‌چنان قرارداد حق پخش تلوزیونی ورزش ایران منعقد نشود.

مخالفت صریح صدا‌وسیما با شراکت ورزشی ها در فروش آگهی تلویزیون
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار