بازدید 3054

نگرانی سازمان ملل برای ساکنان رقه

کد خبر: ۷۱۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰ 01 August 2017
دفتر هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل «اوچا» اعلام کرد که با تداوم درگیری ها و عملیات نظامی در شهر رقه سوریه، ساکنین این شهر که در آن محصور مانده و راهی برای خروج ندارند، در معرض بیماری های خطرناکی نظیر وبا و حصبه قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس خبری روز دوشنبه به نقل از دفتر هماهنگی کمک های اضطراری این نهاد «اوچا» گفت: در حالی درگیری های شهر رقه با شدت ادامه دارد که نزدیک به 50 هزار نفر از ساکنین این شهر در آن محصور شدند و راهی برای خروج از این شهر ندارند.
 
وی به نقل از این نهاد افزود که نبود دسترسی مردم به منابع آب آشامیدنی سالم، خدمات درمانی و بهداشتی و محرومیت از تغذیه کافی در 48 روز گذشته شمار زیادی از ساکنین این شهر را در معرض بیماری های گوناگون از قبیل وبا و حصبه قرار داده است.
 
بر همین اساس آن دسته از ساکنین شهر که برای تامین آب به رودخانه فرات دسترسی نداشته اند به کندن چاه ها روی آورده اند و همین مسئله خطر ابتلای آن ها به بیماری های ناشی از آب های آلوده را نیز افزایش داده است.
 
سخنگوی گوترش در عین حال یاد آور شد که هلال احمر سوریه روز گذشته موفق شده است کاروان هایی را حامل مایحتاج اولیه هفت هزار و 200 نفر از ساکنین شهر در محاصره نشابیه در شرق غوطه به این منطقه بفرستد.
 
به گفته وی این کاروان ها که علاوه بر مواد غذایی و دارویی حامل اقلامی از وسائل و نیازمندی های تحصیلی برای کودکان این شهر بوده، نخستین محموله کمک هایی است که از ابتدای درگیری های غوطه به این شهر وارد شده است.
 
تروریست های تکفیری داعش که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند در طول سال های اخیر عراق و سوریه را در معرض تجاوز و اشغالگری قرار داده اند.
 
آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
 
این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور، حسکه و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را نیز تخریب کرده است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر