بازدید 3008
سردار غلامی اعلام کرد:

اعزام ۸۵ هزار بسیجی به مناطق محروم

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در تابستان امسال بیش از ۸۵ هزار نفر را به اردوهای جهادی اعزام می‌کنیم و در چهار سال گذشته توانسته‌ایم ۱۳۴ هزار و ۲۲۷ واحد کوچک اقتصادی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۷۱۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸ 31 July 2017
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در تابستان امسال بیش از ۸۵ هزار نفر را به اردوهای جهادی اعزام می‌کنیم و در چهار سال گذشته توانسته‌ایم ۱۳۴ هزار و ۲۲۷ واحد کوچک اقتصادی ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمان غلامی در نشست خبری اردوهای جهادی بسیج دانشجویی گفت: مهمترین عرصه در شکل‌گیری انقلاب علاوه بر جایگاه ولایت و رهبری بحث حضور مردم در تحقق اهداف انقلاب است و نقطه‌ای که ما روی آن تمرکز داریم این است که انقلاب برای رسیدن به کارآمدی باید بتواند از ظرفیت و پتانسیل مردمی به خوبی استفاده کند.

او افزود: رویکرد اصلی در اردوهای جهادی تسهیل‌گری و توانمندسازی مردم برای رفع مشکلات به دست خود آنهاست.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به برنامه‌های سال ۹۶ سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: ما بیش از شش هزار و ۵۰۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار در کشور داریم که به مردم ارائه خدمت می‌کنند، از این تعداد در تابستان امسال بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه بالغ بر ۸۵ هزار نفر در اردوهای جهادی شرکت می‌کنند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

غلامی با بیان اینکه موضوع دیگری که به دنبال آن هستیم تخصصی کردن اردوهای جهادی برای استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج است، تصریح کرد: به عنوان مثال در تابستان امسال بیش از ۳۰۰ گروه از کارمندان و ۳۴ گروه از حوزه صنعت و ۴۰۸ گروه از مهندسان کشاورزی برای رصد و حل مشکلات این حوزه‌ها را به اردوهای جهادی اعزام می‌کنیم.

او با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جوادالائمه(ع) به فرماندهی سردار فضلی برای کار در حاشیه شهرها و آسیب‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۲۷۰ پروژه در ۳۲۵ منطقه با حمایت سپاه، بسیج و دستگاه‌های دولتی تاسیس شده که اجرای آن برعهده گروه‌های جهادی محلی خواهد بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اضافه کرد: همچنین ما قرار است تا پایان سال چهار هزار نیروی جهادی مسجد محور سازماندهی کنیم.

غلامی با بیان اینکه ما از هر کاری که بتواند فضای جهادی را تقویت کند، استقبال می‌کنیم، ابراز داشت: در این راستا ایجاد مجمع خیرین در استان‌ها در برنامه ما قرار دارد و سال گذشته در استان مازندران بیش از ۳۰۰ منزل با کمک خیرین و با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومان توسط دستگاه‌های دولتی و گروه‌های جهادی ساخته شد.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های جهادی صورت گرفته در استان خوزستان عنوان کرد: سال گذشته با کمک اردوهای راهیان نور و برخی گروه‌های جهادی برای درختکاری و بیابان‌زدایی در این استان فعالیت‌های خوبی صورت گرفت، در همین زمینه توافقنامه‌ای با وزارت جهاد برای فعالیت در حوزه آبخیزداری و بیابان‌زدایی در سطح ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور در حال نهایی شدن است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: همچنین تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد برای ساخت خانه نیازمندان در دست اقدام داریم و امروزه بسیج توانسته با استفاده از منابع بانکی ۱۳۴ هزار و ۲۲۷ واحد کوچک اقتصاد مقاومتی را ایجاد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر