بازدید 2846

انباشت محصلان زیر سایه کمبود مشاور

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس کمبود معلمان مشاور در مدارس را یکی از عوامل عدم اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی دانست که سبب انباشت محصلان در رشته تجربی شده است.
کد خبر: ۷۱۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 31 July 2017
فریده اولاد قباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه برای اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی به ارائه مشاوره دقیق و منطقی از سوی معلمان مشاور نیاز است، گفت: هم‌اکنون 18 هزار معلم مشاور در مدارس وجود دارد این مهم در حالیست که میزان مشاوران مدارس باید به حدود 35 هزار نفر افزایش یابد و لازم است تمهیداتی صورت گیرد تا کسری 17 هزار نفره در این بحث جبران شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه به مولفه‌هایی مانند استعداد دانش‌آموزان، علاقه و نیازهای کشور برای اجرای صحیح طرح هدایت تحصیلی تاکید و تصریح کرد: در صورتی که مشاوره‌های مناسبی بر اساس مولفه‌های مذکور به دانش آموزان ارائه شود می‌توان از بروز اَُفت تحصیلی دانش آموزان و سایر مشکلات جلوگیری کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه متاسفانه علیرغم اجرای طرح هدایت تحصیلی شاهد به دست آمدن نتایج مطلوبی نیستیم، ادامه داد: نارضایتی اولیا و دانش آموزان و ورود سازمان بازرسی کشور و حتی رئیس جمهور درخصوص طرح هدایت تحصیلی در سال گذشته نشان از اجرای نامناسب این طرح داشت.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبود معلمان مشاور سبب شده تا امروزه شاهد انباشت محصلان در رشته تجربی باشیم، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که فرهنگ و عوامل بیرونی بر انباشت دانش آموز در رشته‌های خاص تاثیر دارد اما راهنمایی خوب از سوی مشاوران تحصیلی تاثیر دوچندان بر تغییر مسیر این عرصه دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشاوران باید از مقاطع ابتدایی در مدارس حضور داشته باشند تا بتوانند علاوه بر جلوگیری از آسیب های اجتماعی، دانش آموزان را در مسیر صحیح تحصیلی هدایت کنند، خاطرنشان کرد: مشاوران نقش مهمی در شناسایی استعدادهای برتر دارند در حالی که کسری فعلی سبب شده این موضوع به درستی محقق نشود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر