بازدید 1894
۱

سناتور «ساندرز» دلیل مخالفت با تحریمهای ایران را تشریح کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که یکی از مخالفان تحریم های جدید واشنگتن علیه ایران است دلیل مخالفت خود با اقدام اخیر کنگره علیه تهران را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۱۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 31 July 2017
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا که یکی از مخالفان تحریم های جدید واشنگتن علیه ایران است دلیل مخالفت خود با اقدام اخیر کنگره علیه تهران را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هافینگتون پست، سناتور «برنی ساندرز» که با انتقادهایی به دلیل دادن رای منفی به لایحه تحریم های ایران و روسیه مواجه شده است با انتشار پیامی در توئیتر عنوان داشت: من به شدت از تحریم روسیه و کره شمالی حمایت می‌کنم با این حال، بسیار نگران موضع ترامپ در قبال ایران هستم. این تحریم های جدید می‌تواند برجام را تهدید کند.
سنای آمریکا روز پنجشنبه با اکثریت قاطع آرا طرح تشدید تحریم های روسیه را تصویب کرد. طرحی که واکنشی به اتهامات جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مورد «مداخله» روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و همچنین الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه  و یا مسائلی در پیوند با حقوق بشر است. در این طرح که نام اصلی آن «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» است، تحریم هایی علیه ایران و کره شمالی نیز در نظر گرفته شده‌است.

روزنامه هافینگتون پست در تشریح دلیل همراهی دموکرات ها با جمهوریخواهان در تصویب لایحه تحریم های ایران و روسیه می نویسد: اکثریت دموکرات ها بدون توجه به تاثیر این تحریم ها بر برجام بخاطر آن موافقت کردند که خواستار مجازات روسیه بودند آن هم بخاطر دخالت انتخاباتی روسیه به نفع ترامپ در مقابل کلینتون. 

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: اما واقعیت آن است که ساندرز برخلاف دیگر قانونگذاران درک کرده که حمایت باید از قوانین سودمند سیاسی باشد نه از طرح هایی که هزینه بالایی دارند. ممکن است این اقدام یکی از مهمترین توافقنامه‌های بین‌المللی (برجام) را نابود کنند. اگرچه ابهام در مورد این که آیا تحریم های اخیر ایران ناقض برجام هستند یا خیر وجود دارد اما واضح است که روح برجام را تضعیف می‌کنند و انگیزه‌ای به دست ایران می‌دهند تا آن را اجرا نکند. 

در پایان این مطلب آمده است: بدون لغو واقعی تحریم ها، ایران هیچ انگیزه و دلیلی برای پیروی از برجام ندارد و احتمالا برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد. این موضوع آنجایی خطرناک تر می‌شود که ترامپ گفته احتمالا در گزارش ماه اکتبر آینده رای به انطباق اقدامات ایران با برجام نخواهد داد. ضروری است که قانونگذاران به ساندرز در حفاظت از توافق هسته‌ای بپیوندند. بدون برجام تنش ها افزایش می یابند و تمام پیشرفت های دیپلماتیک دوران اوباما خنثی می شوند و جنگی دیگر در خاورمیانه روی می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترامپ حیوان کثیفی است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان