بازدید 2768

شیوه‌های فعلی مبارزه با فقر ناکارآمد و منسوخ است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شیوه فعلی مبارزه با فقر شیوه ای ناکارآمد و منسوخ بوده که در هیچ جای دنیا جواب نداده است.
کد خبر: ۷۱۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲ 31 July 2017
سلمان خدادادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه بیش از 200 هزار میلیارد تومان در بخش رفاه هزینه کردیم این پول کمی نیست اما فقر کم نشد با انتقاد از روند افزایشی فقر در کشور، گفت: متاسفانه بر اساس آمارهای رسمی فقر در سال 95 نسبت به سال 90 روند افزایشی بیشتری داشته و از سویی فاصله طبقاتی نیز طی این سال ها زیاد شده و این به معنای این است که اقدامات انجام شده به سمت بهبود وضعیت اقتصادی مردم نبوده است.

به طور خوشبینانه 70 درصد مردم زیر خط فقر هستند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آمارهای ارائه شده این است که هر فردی که زیر 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشد زیر خط فقر بوده، که این مسئله یکی از آمارهای ارائه شده بوده و نظرات و مستندات دیگری نیز ارائه شده که باید بررسی لازم صورت گیرد.

هزینه کرد منابع کشور در بخش رفاه هیچ خروجی مثبتی نداشته است

وی با بیان اینکه هزینه کرد منابع کشور در بخش رفاه هیچ خروجی مثبتی نداشته است، تصریح کرد: فقر بیکاران، سرمایه گذاران، صاحبان صنایع، کارآفرینان، کارگران و قشر پایین و متوسط جامعه از انواع فقر است؛ البته اقدامات حمایتی نیز به سمت اغناء و غنی کردن جامعه نبوده بلکه در جهت پرداخت های مستقیم به نیازمندان و فقرا بوده این در حالی است که با چنین اقداماتی نمی توان وضعیت اقتصادی نامناسب کشور را بهبود و فقر را ریشه کن کرد و هر اندازه که در این مسیر هزینه کنیم به اهداف کاهش فقر زدایی در کشور دست نمی یابیم  از این رو لازم است منابع و بودجه اختصاص یافته به بخش رفاه در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور هزینه شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری تلاش مجلس برای افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در برنامه ششم توسعه، گفت: مستمری 50 هزار تومانی این قشر به 250 هزار تومان در ماه افزایش یافت به گونه ای که دولت در جریان انتخابات این موضوع را دستمایه تبلیغات خود قرار داد.

خدادادی ادامه داد: هر چند در رابطه با تحقق افزایش مستمری نیازمندان در برنامه ششم تلاش زیادی کردیم اما این اقدام نیز نمی تواند گامی موثر در جهت بهبود وضعیت نیازمندان و کاهش فقر درکشور باشد بنابراین این اقدام نیز در کاهش فقر به هیچ وجه موثر نبوده و نیست.

 فقر زمانی در کشور ریشه کن می شود که وابستگی نیازمندان به مستمری کمیته امداد و بهزیستی از بین برود

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم، با بیان اینکه فقر زمانی در کشور ریشه کن می شود که وابستگی نیازمندان به مستمری کمیته امداد و بهزیستی از بین برود، تصریح کرد: این افراد باید مولد باشند نه مصرف کننده.

اجرای طرح هدفمندی یکی از اشتباهات فاحش دولت نهم و دهم بود/ رفاه مردم با اجرای این طرح از بین رفت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه یکی از اشتباهات فاحش دولت نهم و دهم اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و به تبع آن افزایش هزینه زندگی مردم بوده است، گفت: متاسفانه رفاه مردم با اجرای این طرح از بین رفت در واقع 45 هزار تومان به حساب مردم واریز و 150 هزار تومان از جیب مردم کم شد و به گونه ای فقرا فقیرتر و تاثیری نیز در وضعیت ثروتمندان به وجود نیامد.

شیوه فعلی مبارزه با فقر شیوه ای ناکارآمد و منسوخ است که در هیچ جای دنیا جواب نداده است،

وی با تاکید بر اینکه شیوه فعلی مبارزه با فقر شیوه ای ناکارآمد و منسوخ است که در هیچ جای دنیا جواب نداده است، تصریح کرد: با وجودی که این شیوه در جهت کاهش فقر تاکنون نتیجه بخش نبوده است اما هنوز در کشور اجرایی و عملیاتی می شود.

برای کاهش فقر در جامعه باید در راستای رونق اقتصادی کشور رونق کسب و کار و بازار تولید و سرمایه گام برداشت

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه برای کاهش فقر در جامعه باید در راستای رونق اقتصادی کشور رونق کسب و کار و بازار تولید و سرمایه گام برداشت، افزود: سرمایه گذارهای خارجی و داخلی باید جذب و نقدینگی ها در راستای اهداف کاهش فقر سرمایه گذاری، بانک ها در مسیر تولید قرار گرفته و همچنین تیم اقتصادی کشور در این رابطه هماهنگ عمل کنند؛ البته تمامی مسئولان کشور نیز باید به درک و فهم مشترک برسند که سرمایه کشور در یک مسیر، هدف و راستا بکارگیری شود.

دولت اقداماتی برای رفع فقر در کشور داشته اما منجر به کاهش فقر و فاصله طبقاتی در کشور نشده است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت اقداماتی برای رفع فقر در کشور داشته اما منجر به کاهش فقر و فاصله طبقاتی در کشور نشده است، تصریح کرد: دولت برای کاهش فقر برنامه ریزی مناسب و موثری نداشته  و اقدامات انجام شده به هیچ وجه رضایت بخش نبوده به گونه ای که در حال حاضر با افزایش فقر، رکود اقتصادی، افزایش فاصله طبقاتی و وضعیت نامناسب معیشتی مردم و به تبع آن افزایش آسیب های اجتماعی در کشور روبرو هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس