بازدید 5120
۹
اخذ وجه برای پارک خودرو غیرقانونی است

رئیس پلیس پایتخت: شغلی به نام پارکبان نداریم

رئیس پلیس پایتخت با تاکید براینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند اظهار کرد: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا ماموران راهور گزارش کنند.
کد خبر: ۷۱۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ 30 July 2017
سردار حسین ساجدی نیا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیشتر خیابان های اصلی تهران، دستگاههای پارکومتر نصب و راه اندازی شده و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده های مشخص نیز به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی با تاکید براینکه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند اظهار کرد: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا ماموران راهور گزارش کنند.

سردار ساجدی نیا در خصوص اینکه مرجع قانونی برخورد با تخلف پارکبان ها کیست، گفت: اولویت برخورد با پارکبان ها، ماموران پلیس راهور و کلانتری ها هستند.

به گزارش ایرنا، روزانه 6 میلیون خودرو در تهران تردد می کنند که به دلیل نبود پارکینگ کافی در سطح شهر، حاشیه خیابان ها به پارکینگی برای خودروها تبدیل شده؛ براساس آمارهای اعلام شده حدود 550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس تهران فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیرقانونی و خلاف است.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران نیز چندی پیش فعالیت پارکبان ها برای اخذ وجه بابت پارک خودرو در سطح معابر شهر تهران را غیرقانونی عنوان کرد و گفت برای برخورد با این تخلف با دستگاه قضایی هماهنگی خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۹
پس پولهایی که میگیرند جیب کی میره؟

چرا پلیس این 550 نفر رو بازداشت نمیکنه؟

چرا برای جرم مشهود باید با 110 تماس بگیریم. خودشون نمیتونند برند دستگیرشون کنند؟

مسئول دستگیری اینها پلیس است یا مردم باید با انها دعوا کنند تا جرم محرز شود و 110 بیاید؟

باید چند نفر کشته و زخمی شوند در درگیری با پارکبان ها تا به داد مردم برسند؟
"حدود 550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس تهران فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیرقانونی و خلاف است."


چشم مردم رسیدگی میکنند. فقط نشنیده بودیم پلیس بجای اقدام، اطلاع رسانی کنه که شنیدیم. خسته نباشید به پلیس و شهرداری.
پس این پارکبان ها با چه مجوزی از مردم پول می گیرند؟ یک بار پرسیدم خودشان می گویند که این خیابان را از شهرداری اجاره کرده ایم.
برای پارک در کوچه نزدیک پارک آب و آتش در روز جمعه دو روز پیش 50000 ریال دریافت کردند که اگر پیداخت نمی کردیم با چهار نفر بایستی درگی می شدیم، آیا وظیفه پلیس پیشگیری و امداد فقط اطلاع رسانی است یا برخورد جدی و عملی با موضوعاتی است که قانونی نیست و یک سری باندهای مستقر در خیابان ها و معابر در روز روشن و خیلی بیشتر از پارکینگ های طبقاتی که دارای مجوز قانونی بوده و سرمایه گذاری کرده و مالیات می پردازند، اخاذی می کنند؟
یعنی الان به محض مشاهده پارکبان زنگ بزنیم 110 ؟
من ترجیح می دم 1000 تومان برای پارک کردن ماشینم بدم تا آدمی که شغلش رو نداریم از اینور تا اونورش رو خط بندازه
لطفا مسئولین این کار را در مورد شهرها دیگر نیز انجام دهند. واقعا این افراد ( پارکبان ها) روی اعصاب آدم راه می روند.
20 دقیقه را یک ساعت حساب می کنند. هیچوقت هم پول خرد ندارند.همیشه عقربه ساعت هایشان جلوست. اکثراً قبض را هم پاره می کنند.
خواهشن هر چه سریع تر به این جیب بری های آشکار که توسط این به اصطلاح پارکبان ها داره انجام میشه خاتمه بدید.
نیاز نیست مردم خبر بدهند . پلیس در خیابان راه بیفتد هزاران از این پارکبان ها در حال دزدی هستند .
چه عجب!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل