بازدید 9813
۱

کشف «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ داعش

منابع خبری عراقی از کشف و خنثی‌سازی «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ در تاریخ عراق خبر دادند.
کد خبر: ۷۱۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹ 30 July 2017
منابع خبری عراقی از کشف و خنثی‌سازی «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ در تاریخ عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، واحد اطلاعاتی وزارت کشور عراق از کشف و خنثی‌سازی «خطرناک‌ترین طرح تروریستی»‌ در تاریخ عراق خبر داد.

طبق این گزارش، هدف این طرح تروریستی حمله به مراقد ائمه علیهم السلام در شهرهای نجف، کربلا و سامرا، مسجد کوفه، منزل آیت‌الله سیستانی، و مراکز حیاتی استان بصره عراق بوده است.

الصباح عراق گزارش می‌دهد که هدف راهبردی این حملات شعله‌ور کردن «درگیری فرقه‌ای» و به حاشیه بردن شکست‌های بزرگ «داعش» بوده است.

در همین ارتباط، «ابوعلی البصری» مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق به الصباح گفت: داعش سه عملیات تروریستی مجزا را که از خارج از کشور هدایت می‌شدند علیه بارگاه‌های ائمه اطهار در کربلا، نجف و سامرا، همچنین منزل آیت‌الله سیستانی، مسجد کوفه و استان بصره تدارک دیده بود.

به‌گفته وی، داعش در این طرح تروریستی به‌دنبال استفاده از خودروهای بمب‌گذاری‌شده و ده‌ها عامل انتحاری با تابعیت خارجی بود و در این راه از همراهی گروه‌های قاچاقچی برای وارد کردن سلاح و انتحاری‌ها به استان‌های هدف عملیات بهره می‌برد.

مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت کشور عراق افزود: پس از تأیید اطلاعات واصله، گزارش این طرح تروریستی به حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای مسلح عراقی و قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق ارائه شد، و با هماهنگی فرماندهی نیروهای مشترک عراقی، جنگنده‌های اف‌ــ16 نیروی هوایی ارتش عراق، حملاتی را علیه مراکز تجمع این تروریست‌ها که قصد حرکت به‌سوی اماکن مقدس و استان بصره داشتند، انجام دادند.

وی افزود: طبق اطلاعات واصله، پیش از آنکه تروریست‌ها به‌سمت اهداف مدنظرشان در کربلا، نجف، سامرا، کوفه و بصره حرکت کنند، 7 هدف بزرگ از محل تجمع تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری‌شده آنها در منطقه المیادین سوریه و اطراف شهر القائم در عراق بمباران شد که به کشته شدن ده‌ها تن از آنها منجر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خبرو ولش کن
جنگنده های اف 16 عراق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی