بازدید 22850

پیشنهادی برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن

کد خبر: ۷۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 30 July 2017
عضو سابق شورای عالی مسکن از کاهش ۵۰درصدی قیمت مسکن درصورت اعمال ابزار مالیاتی در این بازار خبرداد و گفت:طبیعی جلوه دادن وجودخانه‌های خالی برای توجیه ناکارآمدی ها و مهار سوداگری،توسط برخی عنوان می‌شود.

به گزارش تسنیم، افشین پروین‌پور اظهار کرد: شرایط بازار مسکن در حالت عادی نیست و ما به پدیدۀ «شکست بازار» در این بخش مبتلا شده‌­ایم. این بدین معنی است که در بازار عرضه وجود دارد، نیاز هم وجود دارد اما معامله ای صورت نمی گیرد زیرا در اثر سوداگری موجود در بازار، قیمت به صورت غیر منطقی و حباب­ وار بالا رفته و بسیاری از مردم و جوانها به جهت همین بالا بودن قیمت، تقاضای مؤثری در بازار محسوب نمی شوند.

وی افزود: یکی از نشانه های «شکست بازار» در بخش مسکن، وجود همین پدیده 3 میلیون خانه خالی در کشور است که درصد بالای انحصارگری و احتکار که از مصادیق بارز «سوداگری» در بخش مسکن است را نشان می دهد. این درحالی است که نیاز به مسکن در حال حاضر به شدت مردم را تحت فشار قرار داده و تأمین مسکن یکی از موانع جدی بر سر راه ازدواج جوان هاست.

وی با بیان اینکه نباید فریب برخی از اظهار نظرها مبنی بر اینکه وجود خانه های خالی در کشور طبیعی و عادی است را بخوریم، ادامه داد: در دنیا مفهومی به نام «نرخ طبیعی خانه های خالی» وجود دارد که این مربوط به شرایطی است که اولاً عرضه و تقاضا با هم برابر بوده، ثانیاً قیمت، قیمت منطقی باشد و ثالثاً سوداگری در بازار وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در این شرایط معمولاً بین 5 تا 7 درصد تعداد مسکن های موجود، اضافه ساخته می شود برای پوشش دادن تقاضاهای جدید و تقاضاهای جابجائی. این 5 تا 7 درصد (که نرخ استانداردی نیز است) به نرخ طبیعی خانه های خالی معروف است. این شرایط ربطی به وضعیت فعلی کشور ما که در آن سطح تقاضا بسیار بالاتر از عرضه است، ساخت و ساز در حداقل خود انجام می شود، سوداگری در حد نهایت خود بازار را قبضه کرده و قیمت به صورت غیر منطقی بالاست، ندارد. در این شرایط حتی وجود یک واحد مسکونی خالی هم (تا زمان برابر نشدن عرضه و تقاضا) زیاد است و نباید خانه ای خالی بماند.

عضو سابق شواری عالی مسکن در بیان راه حل خروج از وضعیت موجود گفت: ابزارهای مالیاتی (بر سوداگری و سوداگران بخش مسکن) را باید به کمک گرفت تا بخش مسکن از این وضعیت بیرون آورده شود. مالیات‌هایی نظیر «مالیات بر خانه های خالی»، «مالیات بر خانه های دوم و بیشتر» و «مالیات بر عائدی سرمایه» اگر به کار گرفته شوند، می توانند موجب عرضه واحدهای موجود به بازار شوند و این سیاست می تواند به مقدار زیادی حباب قیمتی بخش مسکن را بشکند و حتی قیمت مسکن را در کلان شهرها تا نصف کاهش دهد.

پروین پور یادآور شد: برای مثال این سیاست در دهه 1970 میلادی در کشور تایوان که دچار شکست بازار در بخش مسکن شده بود به کار گرفته شد و توانست بازار مسکن را به حالت طبیعی برگرداند.

وی ادامه داد: طبیعی بودن وضعیت موجود (به لحاظ وجود خانه های خالی) عمدتاً به قصد توجیه ناکارآمدی ها و عدم وجود اراده برای حل اساسی مشکل مسکن کشور و مهار سوداگری، توسط برخی عنوان می شود.

کارشناس اقتصاد مسکن گفت: اینکه گفته می شود جهش قیمت در بخش مسکن در راه است، گزاره کاملاً غلطی است چون بخش مسکن با توجه به وضعیت ضعیف اقتصاد کشور در حال حاضر و رکود عمیق موجود، ظرفیت تحمل افزایش قیمت بیش از این را ندارد و بالعکس تنها راه­ حل خروج از وضعیت موجود، تخلیه «حباب قیمتی» و منطقی شدن و کاهش قیمت مسکن است و در این صورت بازار به روال عادی خود بر می گردد و بسیاری از تقاضاهایی که توانایی خرید مسکن را ندارند، خودبخود توانمند شدهد و خانه می خرند و سازنده ها دوباره برای تولید مسکن انگیزه پیدا می کنند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۷۵
تحليل و پيشنهاد بسيار جالبي هست ، حباب قيمت مسكن بايد شكسته شود ، قيمت مسكن در حال حاضر واقعي نيست و بايد با اجراي طرح هاي اينچنيني قيمت شكسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
جالبه ولی خیالیه. یه سوال دارم، شمایی که این متن رو نوشتی به احتمال زیاد یه آپارتمان نقلی از خودت داری، آیا حاضری به قیمت نصف بفروشیش؟ هر وقت حاضر شدی بدون که دیگران هم حاضر میشن وگرنه خیر.
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
آقای ناشناس وقتی قراره خونتو نصف قیمت بفروشی معنیش اینه که قراره خونه بعدیتو نصف قیمت بخری ، این خیلی چیز عجیبیه؟؟؟!!!
به جای داستانسرائی ، انبوه سازی مسکن در متراژهای مختلف را شروع کنید که ایجاد اشتغال کند و قیمت مسکن را تعدیل نماید
خدا رو شکر خونه دار میشم به زودی!!!!
در چین در یک سری مناطق مالیات بر خانه های دوم تا 60 درصد میرسد یعنی اگر کسی دراین مناطق یک خانه داشته باشد و بخواهد خانه دوم را در این مناطق بخرد باید 60 درصد آن را مالیات بدهد ،به همین دلیل قیمت در این مناطق هم مانند مناطق دیگر میباشد.
یا ما نمی دونم یا این کارشناس محترم از هزینه های ساخت مسکن مطلع نیستند. هرگاه هزینه مصالح ، دستمزد زحمتکشان کارگران در تمامی صنوف مربوطه، هزینه زمین، هزینه پروانه ، هزینه نظام مهندسی و... کاهش پیدا کرد منتظر پایین اومدن قیمت مسکن باشیم. چونکه همین الان سودی که سازنده نسبت به هزینه و سرمایه گذاری که انجام میده نصف سود بانکی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
جناب بساز و بنداز . شما برو یک شغل دیگه پیدا کن که نون حلال به زن و بچت بدی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
هزینه زمین خیلی غیرمنطقیه ، یعنی چی زمین خدا رو متری 2 الی 50 ملیون بفروشی
اظهار نظر این دوست ما را یاد داستان فیل در تایکی مولانا می اندازد که هر کس از منظر خود او را تفسیر می کرد .برادر من در 20 سال گذشته نقدینگی در جامعه ما هر سال بین 20 تا 25 درصد افزایش یافته که بسیار فراتر از نیاز اقتصاد بوده،قیمت مسکن 100 برابر شده اما قیمت ارزهای خارجی فقط 7 برابر شده است علت کاهش بسیار کمتر قیمت ارز یکی وفور درامدهای نفتی بوده که به اشتباه به بازار تزریق شده و دیگری سوق دادن مازاد نقدینگی کشور به سمت بازار مسکن بوده حال اگر به هردلیلی بازار مسکن برای جذب سرمایه های مازاد بی ثبات شود همه این 1300هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور وارد بازار ارز می شود لذا قیمت دلار حداقل تا 20 هزار تومان بالا می رود که به تبع آن قیمت همه چیز 5 برابر می شود.برادر من سوداگری در مسکن بلاخص مسکن های لوکس لنگر تورم است اگر دولت ها ی گذشته پول بی پشتوانه برای انجام اقدامات پوپولیستی چاپ نمی کردند نه رشد نقدینگی داشتیم،نه تورم و نه افزایش قیمت مسکن اما حالا که کرده اند جامعه و مردم باید تا وان اشتباه آنها را پس دهند که یکی از این تاوان ها همین افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در کنار رکود آن است و مقایسه ایران با تایوان قیاس مع الفارق است چرا که دولت تایوان چنین نقدینگی مازاد و لجام گسیخته ای را ایجاد نکرده بود که ما کرده ایم.
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
دوست گرامی اگر دارندگان مسکن های سرمایه ای توانایی فروش مسکن خود را داشتند، مطمئن باشید که با وارد کردن سرمایه خود به بازار های دیگر و یا سپرده گذاری در بانک اینکار را کرده بودند.
اما واقعیت بازار نشان می دهد که برای قیمت های کنونی خریدار سرمایه گذار اصلا نیست و خریدار مصرفی چندانی هم در بازار وجود ندارد.
ضمن اینکه با توجه به وام های بانکی اکثر سازندگان و سررسید پرداخت آن ها به زودی روند کاهشی در قیمت های پیشنهادی را شاهد خواهیم بود.

همچنین با کاهش قیمت مسکن، امکان اتفاق مشابه سال2008 آمریکا برای بانک های ایرانی که اکثرا املاک را به عنوان وثیقه بانکی گرفته اند هم دور از ذهن نیست که خود باعث عرضه بیشتر مسکن و فشار بیشتر در جهت کاهش قیمت مسکن خواهد شد.
با چنین کارشناسانی قطعا میبایست وضع مسکن کشور اینگونه باشد چون اینگونه کارشناسان اصلا مثل اینست که در کشور حضور ندارند که اینگونه ارایه طریق میکنند زیرا ساختمان نیز مانند هر کلا یی دارای یک قیمت تمام شده است که متشکل از قیمت زمین مصالح دستمزد و هزینه خدمات مثل اب برق و....و نیز هزینه ای است که شهرداری بابت ساخت و ساز میگیرد که به ان نیز سود یرمایه گذاری سرمایه گذار نیز اضافه میشود که با برسی انالیز هزینه ها میتوان متوجه شد هبچ حبابی وجود ندارد که نیاز به شکستن داشته باشد لذا به این کارشناس و امثال ایشان پیشنهاد میشود حداقل یک خانه بسازند تا متوجه شوند چقدر تحلیشان بی پایه و اساس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
آقا مهدی عزیز هرکسی مختصری علم اقتصاد مطالعه کرده باشد می داند که در بازار آنچه قیمت را تعیین می نکد نسبت عرضه و تقاضا است و نه اینکه شما در تولید محصول خود چقدر هزینه داشته اید.
مثلا من اگر در تولید یک بستنی دو میلیون تومان هزینه خرج کنم نمی توانم انتظار داشته باشم که بستنی دو میلیونی را در بازار بفروشم چون مردم نخواهند خرید حالا هرچقدر هم که من داد سخن فرا دهم که من دو میلیون هزینه کردم.
در حال حاضر به دلایل بسیار متنوع با قیمت های فعلی در بازار مسکن خریدار وجود ندارد و بدترین رکود تاریخ کشور در این بخش مشاهده می شود و مطابق قوانین اقتصادی جز شکست جدی قیمتها آینده ای پیش روی این بازار دیده نمی شود.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
دوست عزیز مشگل شما این است که فکر میکنی تنها کسی خانه می خرد که نیاز به آن دارد اما این گونه نیست بلکه کسی خانه می خرد که اولا پول دارد و ثانیا خرید خانه را برای سرمایه گزاری و حفظ ارزش پول مناسب می داند چون برخلاف سایر کالا ها
خانه قابل واردات و زیاد شدن به جز مبحث تراکم که
،آنهم محدودیت داردنیست لذا اگر کسی 20 سال قبل 100 واحد آپارتمان می خرید و در آن را هم قفل می کرد هیچ کاری به اندازه این سرمایه گزاری سود
.نمی داشت در حال حاضر هم فریب وضع موجود را نخورید چون حجم پول 25 درصد در سال در حال افزایش است و دولت ناچارا خودش کاری خواهد کرد که قیمت مسکن بلاخص نوع لوکس آن افزایش پیدا کند تا هم نرخ ارز زیاد بالا نرود و هم بانک ها ورشکست نشوند.چون پرداخت سودهای بانکی بالا در دراز مدت امکان پذیر نیست
به نظرم اگر به جای مالیات بر خانه های خالی که مخالفان قدرتمندی داره ، موجرین مجبور باشن خونه رو مبله تحویل مستاجر بدن عملا تقاضای خرید مسکن که به دلیل مشکلات و سختی های ناشی از اسباب کشی برای مستاجرین است کم میشه و وقتی تقاضا پایین بیاد حباب قیمت شکسته میشه ... این کاریه که کشورهای غربی کردن و به همین دلیل تقاضای خرید مسکن توو کشورشون خیلی پایینه .... چون اسباب کشی برای مستاجرین خیلی راحته و جابجا شدن از یه خونه به یه خونه دیگه مثل عوض کردن هتله .... اینطوری مشکل جهیزه دختر ها هم حل میشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
شما یه چیزی شنیدی!! کدوم زنی حاضره اثاثیه دست دوم و احتمالا چرک و کثیف یکی دیگه رو استفاده کنه؟
قیمت مسکن در کف خود قرار داره...این داستان سراییها فقط دلخوشی اشتباهی برای خانه دار شدن افراد متوسطایجاد می کنه... اخذ مالیات هم فقط باعث خالی تر شدن جیب خریدار به همان میزان مالیات خواهد بود نه پایین آوردن قیمت مسکن!
لطفا منطقی تصمیم بگیرید...
چیزی که باعث رکود مسکن هست صفر شدن پس انداز مردم به علت تورم سه برابری و عدم پس انداز کردن اکثر مردم ایران در سالهای اخیر به علت افزایش نیافتن حقوق سالیانه نسبت به تورم است و لاغیر!
در واقع این مسکنهای قشر متوسط است که مشتری ندارد وگرنه در همین تهران الان آپارتمانهای با قیمت متری 45 میلیون تومان!!! قبل از اتمام پیش فروش می شود!
پیشنهادبرای کاهش ۵۰درصدی قیمت مسکن ؟!!!!!!! نه ۴۹درصد نه ۵۱ درصد دقیق ۵۰ درصد؟!!!!!!!
این نابغه بزرگ تاالان کجابوده؟ پیشنهادمیکنم زیادتوانمدیهایش رابروزندهدچون ممکن است ازطرف ناسا ربوده شود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
احسنت
لطیفه بسیاربامزه ای بود دست شمادرد نکندآقای کارشناس !
مدتهابوداینقدرنخندیده بودم !!!!!!
عضو سابق شواری عالی مسکن در بیان راه حل خروج از وضعیت موجود گفت....
خدایاببین کیاآمدند شدندعضو شورای عالی مسکن !!!!!
افشین خان وقت کردی برای خودت اسپند دود کن مبایک وقت چشمت بزنند!!!
به نظر من قيمت زمين را مي شود 50% كاهش داد!!
باتشکرازاستادارجمندبرای حل معضل گرانی مسکاستادلطفا بعدازریشه کنی مشکل مسکن لطف نموده وپیشنهادی هم برای کاهش ۹۰درصدی قیمت خودروارایه بفرماییدتا حال این خودروسازهای انحصارگرهم گرته شود !
واقعاایبن آقاعضوشورای عالی مسکن بوده ؟! وامصیبتا
سودتونو بردید حالا که به بدبختها رسید کاهش قیمت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
كدوم بدبختها؟! بساز بفروشهاي تازه وارد گود شده؟! آخيييي چقدر بدبختند اينا . فرصت نشد مثل سري قبل بچاپند!
تابناک عزیزازشمابخاطرانتشار مطالب غیرکارشناسی وسبک اینچنینی انتظارنداشتیم
جناب استادلطفابعدازرحل مشکل مسکن فکری هم بحال بیکاری بکنیدو برای ازدواج آسان پیشنهادبدهید مامنتظرترآوش پیشنهادهای سازنده وناب شماهستیم
خوب بسلامتی بااین پیشنهاد نبوغ آمیزمشکل مسکن حل شد فقط من مانده ام که چطورچنین پیشنهاد برجسته ای تابحال ودراینهمه سال به فکردانشمندان دیگرنرسیده بود !!!!
استاد دستت دردنکنه اگه میشه یه کاری کن بجای ۵۰درصد ۸۰درصد ازقیمت مسکن کم بشه پول من کمه و فقط باکاهش ۸۰درصدمیتونم خونه بخرم !!!
هیوندای سوناتا ۱۷۵ میلیون ، کمری هیبرید ۲۵۰ میلیون . ۴ تا کمری می شه ۱ میلیارد .
من مانده ام باوجودچنین کارشناسان برجسته ای چرااوضاع اقتصاد این مملکت اینقدرقاراشمیشه ؟!!!!
درودبرشمااستادبزرگ
پیشنهادشماآنقدر کارشناسی شده وعلمی وارزشمنداست که قابلیت برنده شدن جایزه نوبل اقتصادرادارد بجنبیدتاقبل ازآنکه فرد دیگری آنرابنام خودش کند پیشنهادتان رابه موسسه نوبل ارایه بفرمایید
مشگل ایران اینه که امکانات فقط در شمال تهران میباشد و قیمت مسکن در این نقاط چند برابر نقاط دیگر کشور میباشد ، اگر دولت امکانات را به تساوی داخل کشور پخش میکرد الان به اینجا نمیرسیدیم.
بسمه تعالی
میگن اگه یه سطل ماست بریزی تو دریا دوغ نمیشه ولی اگه بشه چی میشه....
واقعا قيمت مسكن بنا به دلايلي و بصورت كاذب در كشور بالاست است وبايد هر جه سريعتر قيمت شكسته شود و به تقليل يابد تا رونق مجدد بر گردد
پیشنهادبسیارخوبیست !
بنظراین بنده حقیر مامیتوانیم این پیشنهادرادربازارخودروهم اجراکنیم
به این ترتیب که تعدادخودروهای خالی فروش نرفته درکمپانی ها وهمچنین خودروهای خالی بلااستفاده که توسط پولدارهادرخانه هاحبس شده اند رامحاسبه کنیم وبا مصادره وفروش زیرقیمت آنهادربازار موجب شکسته شدن قیمت خودروشویم
استاد اییییییییی پدیده «شکست بازار» که وگفتی یعنی چه ؟!
استادممنون ازشمابخاطرتوضیحات مبسوطتان
بازجای شکرش باقیه که ایشان عضوفعلی شورای عالی مسکن نیستند !
شعارهايي كه هرگز اجرايي نمي شود ، قيمت مسكن در تهران نسبت به پايتختهاي ديگر كشورها بالا نيست ، چيزي كه در ايران معزل واقعي هست كاهش ارزش رياله كه روز به روز داره ذليل تر ميشه و كسي جرّأت ورود به اين مقوله را ندارد ، كاهش درامد هاست، قيمت خودرو در ايران بيش از چهار برابر متوسط جهاني است ولي چون سود أن نصيب دولت مي شود كسي ورود نمي كند و تعرفه هاي گمركي را بالا مي برد.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
به جای اینکه بگن درآمد مردم کمه و پولشون به خرید و اجاره نمیرسه
می گن خانه های را تصرف کنیم تا قیمت بیاد پایین
جهت استحضارجناب استاد
مسکن هم مثل هرکالای دیگری تابع رابطه عرضه وتقاضاست وهمچنین متاثراز نرخ تورم (البته منظورم نرخ واقعی آنست) ازاینرو رفع مشکل مسکن ازسه طریق امکانپذیرخواهدبود:
راه اول _ تقویت قدرت خرید متناسب باافزایش نرخ واقعی تورم (نظیرآنچه درکشورهای دیگراتفاق میافتد مثلاازطریق اعطای وام معادل ۸۰_۹۰ درصدقیمت مسکن دراقساط ۳۰سالاه بلابهره دودرصد ونه ۲۰_۳۰ درصد)
راه دوم _ جلوگیری ازرافزایش قیبمتها ازجمله قیمت مسکن ازطریق تقویت ارزش پول ملی وبه صفررساندن نرخ تورم
راه سوم _ ساخت وعرضه انبوه مسکن باقیمت وکیفیت مناسب ودرمکانهای مناسب (نه مثل طرح شکست خحورده مسکن مهر!!)
درصورت استفاده از طرق ذکرشده امکان حل مشکل مسکن مثل همه جای دنیا وجودخواهدداشت وباارایه پیشنهادهای غیرکارشناسی و غیرعملی مثل مالیات بستن به خانه های خالی هیچ مشکلی حل نخواهدشد !!!!!
هدم ازاین باغ بری میرسد
تازه ترازتازه تری میرسد !!!!
کارشناس محترم همین الان هم تمام انواع مالیات ها بر کالاها و اجناس را دارد مصرف کننده بدبخت میدهد نه کارخانه دار و مغازه دار و دلال و... !!!!!تو روخدا بگذارید با همبن وضعیت پیش بره مردم خودشون یک فکری برا خانه دار شدنشون میکنند.
استاد ارجمندلطفایک پیشنهادی هم بدهید که قیمت پیازهم ۵۰ درصد کاهش بیابد چندوقته که دیگه سالادشیرازی نمیخوریم دستت دردنکنه
چرا پیاز ارزان نمی‌شود؟
قیمت پیاز طی دو ماه گذشته از کیلویی حدود ۱۵۰۰ تومان به بیش از کیلویی ۴۰۰۰ تومان رسید؛ به گونه ای که بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی در سطح شهر هر کیلوگرم از این محصول در هفته پایانی تیرماه به ۴۰۲۹ تومان رسیده بود که نسبت به هفته قبل و هفته مشابه ماه قبل افزایش قابل توجهی را نشان می‌داد.
ماشالله به اینهمه نبوغ واستعداد
ایشان رابرای تصدی وزارت مسکن معرفی کنید !
ایشان برای همکاری با رییس اتحادیه مشاورین املاک خیلی مناسب هستند حیف است استعدادونبوغ ایشان به هدربرود
با همین ارزش بالای ارز تو خیلی از کشورها قیمت مسکن ارزانتر اینجاست !
راه حل کاهش قیمت مسکن مثل اول انقلاب"تصرف خانه و آپارتمان و زمین بایر توسط نیازمندان ولی با نظارت قانون"
آقای کارشناس
دستت دردنکنه حالا که شمازحمت کشیدیدباپیشنهادخوبتان ۵۰درصدازقیمت مسکن راکم کردیدمنت برمابگذاریدیک پیشنهادتکمیلی هم بدید۵۰درصددیگه هم کم بشه کلامسکن رایگان بشه دراونصورت همه صاحب خونه میشند ومشکل اجاره بها ودعوای ازلی ابدی مالک ومستاجرهم بسلامتی رفع میشه !
باسلام، چرا با پیشنهاد کاهش قیمت اینطور مغرضانه برخورد می کنیم . عزیزان این یک واقعیت است که قیمت مسکن برای تعداد زیادی ازمردم یک رقم نجومی است و حتی اگر وام بگیرند از عهده پرداخت اقساط وام بر نمی آیند . واقعا" قیمت مسکن بالاست و دوست غزیزی که در مورد بالا بودن هزینه های صحبت می کنند اگر توجه کنند می بینند که هزینه ساخت درصد کمی از قیمت مسکن می باشد و بیشتر قیمت زمین و حاشیه سود می باشد. پس میتوان با اجرای سیاستهای مناسب هم قیمت زمین و هم قیمت ساخت را با اجرای تکنولژی امروزی پایین آورد ودرنتیجه مسکن با قیمت مناسب در دسترس مردم قرار گیرد و سازندگان نیز ازسود منطقی و عادلانه ای برخوردار شوند و این مسئله نه رویایی است و نه غیرمنطقی . به امید روزی که عزم راسخ برای حل موانع وجود داشته باشد.
درست است این راه کاملا منطقی و عملی است چون قیمت مسکن بی رویه بالا رفته است ما نه کمبود زمین داریم و نه کمبود مصالح و با وجود سه میلیون خانه خالی و مالیات برای خانه های خالی براحتی می توان این قیمتها را شکست .
تا وقتی دلالان در بازار و تببین سیاست های پولی و مالی دارای نفوذ می باشند در بر همین پاشنه خواهد چرخید
دلالان که به فکر اقتصاد کشور و یا نیاز مردم نیستند تنها به فکر جیب خود می باشند
اگر ولشون می کردی که باید الان خونه را متری 100 میلیون می خریدیم
در درجه اول باید پول های باداورده از بازار جمع بشه بعد هم جلوی ترکتازی دلالان گرفته شود
بهترینش هم نزخ سود بالای بانک ها بود
دم از صدمه به تولید هم نزنید که تو ایران تولیدی وجود نداره که با نرخ سود صدمه بخوره این تنها بهانه دلالان است که پولهای مردم را از بانکها بیرون بکشند و به جیب خود واریز نمایند
بابااکیوسان توکجابودی تاحالا؟!
واقعا این منفیهایی که به این مطلب مردم نشان میدهندبسیار عجیب ونگران کننده است.این طور که نشان میده این عزیزانی که منفی میدن نمیخان قیمت ملک پایین بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
عزیزانی که اینجا الاف میگردن و منفی میدن مطمئنا از آن قشر دارای خانه های خالی و... میستند. فقط درک می کنند که این اراجیف ابلهانه و غیر منطقی هست

تا وقتی مسکن مهر روی دست خودشان باد کرده ، نباید چنین حرف ها و طرحهای ابلهانه ای صادر شود
من اصفهان زندگی میکنم همه جاها را برسی کردم بدری خانه خالی هست بیشتر از آن که تصور دولت مردان است باید حداقل ۳۰درصد افت قیمت بشود
ایشون عضو سابق شورای مسکن بوده الان احتمالا عضو فعلی شورای مالیات هستن!
هروقت قیمت گوشت ومرغ وتخم مرغ وبرنج و غیره وبخصوص پراید که الان ۲۰میلیون تومان ناقابل هست ۵۰درصدکاهش یافت قیمت مسکن هم ۵۰درصدکاهش پیدامیکند
ایشان اطلاعات اقتصادیشان در حد دیپلم هم نیست متاسفم که عضو شورای مسکن سابق مملکتم همچین فردی بوده است در حال حاضر به دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی و نداشتن صرفه اقتصادی کسی مسکن نمی خرد وگرنه در همین تهران از صد میلیون تا صد میلیارد امکان خرید وجود دارد کسی که برای صد میلیون مبلغ بیست و پنج میلیون در سال سود می گیرد سرمایه اش را در بازاری که عضو سابق شورای مسکن اعتقاد بر کاهش قیمت پنجاه درصدی آن دارد سرمایه گزاری نمی کند اگربنا بر نصف شدن قیمت مسکن باشد باید همه ی عوامل موثر بر قیمت مسکن نصف گردد که غیر ممکن است
جناب پروین پور کارشناس واقعی و محترم امیدوارم مافیا و عمالشان با مطالب بی اخلاقی و نادرست فوق شما را ناراحت نکرده باشند که از گفتن حقایق جامعه و پیشنهادات ارزشمند دست بردارید. واقعا نجات این کشور از فساد و دزدی نیاز به افراد انسانهایی مانند شما در سمتهای بالای کشور دارد تا مافیا ها بروند.
تابناک مواظب باش این نابغه رو کسی ندزده !!!
باحلواحلواگفتن دهن شیرین نمیشه و با پیشنهادهای غیرکارشناسی وغیرعملی قیمت مسکن کاهش نمی یابد
حرف ایشان کاملا صحصح است ..قیمتهای حبابی باید شکسته شود ....خانه باید با قیمت کارشناسی دادگستری وبا مهر ان . بر تعیین مصالح بکار برده شده در ساختمان باشد و به فروش برسد ونه دیمه ...دستتان درد نکند !شما امسال که دوباره قیمت مسکن را بالا بردید .انگار فکر کردید مردم هم مثل شما دزدند از راه دزدی پول در می اورند که هرچه دلتان خواست قیمت روی خانه بگذارید ..مملکت باید حساب و کتاب داشته باشد ..بی خودی که نمی شود قیمت یک مسکن را بالا برد ...رهن اجارهها را 3برابرکردید تا مردم را به ستوه اورید تا خانه بخرند ..بابا انکه رهن اجاره می دهد اگر داشت خانه میخرید .....نیازی به کل کل کردن با صاحب خانه از خدا بی خبر نداشت ...بروید حوالتان جای دیگر ...که از این جا بویی از سود کلان دیگر بر نمی خیزید...دیگه برد .............لولو
چرا همه حرفهای مخالف با ایشان را گذاشتی چون خودت هم سرمایه دار در این مقوله هستی ..اگر راست می گویید ومی خواهی مردم تصمیم بگیرند نه ایشان را خراب کن ونه چیزی ...فقط نظرات موافق با ایشان را بگذارید ببند چه می شود ..... کولاک می شود باید همین بشود هرکس یک خانه .. هرک بیشت ردارد باید بیشتر مالیات بدهد ووخانه با کیفیت . و به قیمت تمام شده با سود ده درصد ..با کارشناسی دادگستری ومعامله فقط در ثبت اسناد برچیده شدن تمام این شغلهای کلذب مثل املاکی هها قیمت مصالح بکار بده شده در ساختمان ...نه دیمه ....
خوشحالم که بالاخره یک نفر به جای صحبت از ارائه وام و پر کردن جیب سوداگران مسکن، درست یا غلط، جامع یا ناتمام، در مورد بحث کاهش قیمت صحبت کرد.
متاسفانه در کشوری که دیدگاه های کلان جامعه شناختی، روان شناختی و اقتصادی، نه در مردمانش و نه در سیاست گزارانش نباشه، نهایت امر همین میشه.
کسانی که که به هر قیمتی و با کمترین تلاش و هزینه به دنبال بالاترین دریافت ها هستند و شرایط زندگی رو برای خودشون و دیگران ناپایدار و دشوار می کنند.
از رای های مردم معلوم شد که مخلفین ایشان که م یخواهند این مملکت سر و سامان پیدا نکند یکی از انها تابناک است..................ولی مردم هوشیارنند این از رای انها مشخص شد خودتان را بخواب نزنید
هرکسی ازخونه قهرمیکنه میره میشه کارشناس مسکن و ازخودش پیشنهاد درمیکنه
مالیات بر مسکن خالی باید هرچه زودتر اجرایی شود. ضمنا به سازندگان نیز فقط دوسال پس از پایان کار مهلت فروش داده شود و پس از آن بعنوان محتکر کالای مورد نیاز جامعه با وی برخورد شود. خواهیم دید که خیلی زود مسکن قیمت واقعی خودش را پیدا خواهد کرد. براساس اعلامیه جهانی حقوق بشر و قانون اساسی خودمان مسکن نیاز اولیه است مانند غذا و تحصیل، بهداشت. نمیتوان آنرا احتکار کرد تا عده ای از این راه یعنی به قیمت بی سرپناه بودن اکثریت جیب های گشاد خود را پر کنند.  
این شورا نمی داند که خانه هایی که خالی مانده حتما از نظر مساحت و اجاره و رهن و... قیمت بالایی دارد که مردم عادی و متوسط توان خرید یا اجاره آنهای را ندارند؟؟؟

بهتر نیست بروند سراغ همان خانه های مسکن مهر باد کرده روی دستشان؟ اول این خانه ها را سامان دهید که این همه از جیبی دولت و مردم را به باد داده اید. سه میلیون خانه خالی دیگر پیش کش وجود" نا نازنین تان "
پیشنهادغیرعملی هست وبفرض هم که امکانپذیرباشه هرگزباعث کاهش قیمت بمیزان ۵۰درصدنخواهدشد من واقعاتعجب میکنم که این آقاکه اسم خودشوکارشناس گذاشته این رقم روازکجاش آورذده !
خبر از کاهش‌میدین !!! در حالی که مسکن داره ۲ برابر میشه ، مسخرست ، یه کارگر اگه ۴۰ سال هم کار کنه نمیتونه خونه بخره، و قطعا با آرزوی خونه دار شدن به گور میره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
آخرین اخبار
وب گردی