بازدید 4669

روسیه خواستار توقف چرخه‌انتقام‌جویی دررابطه با آمریکا

کد خبر: ۷۱۶۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۲ 30 July 2017
یک دیپلمات بلندپایه روسیه می گوید که مسکو از واشنگتن خواسته است تا در سیاست خود تجدیدنظر کند و «دور معیوب تلافی و انتقام جویی» را قطع کند.

به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، «سرگئی ریابکوف» اظهار داشت که مقامات مسکو از همتایان خود در واشنگتن خواسته اند تا در سیاست خود تجدیدنظر کنند و به «دور معیوب تلافی و انتقام جویی» پایان دهند.

گفتگوی این مقام بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه با خبرگزاری دولتی استرالیا (ABC) در پی تصمیم مقامات مسکو به کاهش شمار کارکنان دیپلماتیک آمریکا در روسیه صورت گرفته است. این تصمیم مقامات روسیه به تلافی وضع تحریمهای جدید علیه مسکو و بن بست در روابط دوجانبه که به دنبال توقیف دارائیهای دیپلماتیک روسیه و اخراج دیپلماتهای روسی از خاک آمریکا بوجود آمده، اتخاذ شده است.

این دیپلمات بلندپایه روسیه با اشاره به لایحه «عجیب و غیرقابل قبول» تحریمها که روز سه شنبه به تصویب قانونگذاران آمریکا رسید، از مقامات واشنگتن خواست تا به اقدامات و تدابیر تلافی جویانه خود پایان دهند و در عرصه روابط دوجانبه که در حال حاضر در «وضعیتی تیره و تار» قرار دارد، فصل جدیدی بگشایند.

ریابکوف در ادامه افزود: «امید من این است که این دور معیوب تلافی و انتقام جویی دیگر ادامه پیدا نکند. تدابیر و اقدامات متقابل باید متوقف شود».

معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «حالا ما باید از نو آغاز کنیم و درخواستم از همتایان خود در واشنگتن و همچنین از سفیر آمریکا آن است که همین حالا متوقف کنید، ما باید ساخت یک بنای جدید را آغاز کنیم، یک ترکیب جدید و یک نوع بسیار متفاوت؛ در غیر این صورت همه چیز از هم خواهد پاشید».  

وی در ادامه خاطرنشان کرد که «روسیه برای مدتی طولانی صبر کرده است، ما فکر می کردیم که برای تصمیم گیرندگان در نیویورک زمان کافی برای تغییر تصمیمشان وجود داشت، اما این اتفاق نیفتاد». ریابکوف در ادامه افزود که «ما از لجاظ شمار کارکنان دیپلماتیک [در خاک یکدیگر] برابر هستیم».

معاون وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که چنانچه واشنگتن نسبت به این درخواست مسکو بی اعتنا باشد، «گزینه های فراوانی» در دسترس روسیه است. وی اطمینان خاطر داد که «گزینه های مختلفی بر روی میز هستند و تمامی موارد اعم از متقارن و نامتقارن مورد ملاحظه قرار خواهند گرفت».  

شایان ذکر است از زمانی که دولت «باراک اوباما» دو مجتمع دیپلماتیک روسیه را در خاک آمریکا توقیف و ۳۵ تن از دیپلماتهای روسی را در اواخر سال ۲۰۱۶ از این کشور اخراج کرد، روابط مسکو- واشنگتن تیره و تار گشته است.

مسکو این اقدامات دولت آمریکا را ناقض «کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک» دانسته و آن را محکوم کرد. دولت کنونی آمریکا نیز تاکنون از ایجاد هرگونه تغییر در وضعیت کنونی ناتوان بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها