بازدید 2439

بغداد: هنوز ۷۰۰۰ داعشی در عراق هستند

کد خبر: ۷۱۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶ 29 July 2017
مسئولان امنیتی برجسته عراق از حضور نزدیک به ۷۰۰۰ داعشی در این کشور پس از آزادسازی موصل خبر دادند. ایتالیا نیز اعلام کرد که ۲۵ درصد از نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها را برای عملیات آزادسازی موصل آموزش داده است.

به گزارش ایسنا، سه تن از مسئولان در مرکز اطلاعات و دفاع عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشتند، هنوز داعش در عراق نزدیک به ۴۰۰۰ نیروی مسلح دارد و در کنار این، ۳۰۰۰ تن دیگر از حامیان داعش در این تشکیلات مشغول به کار بوده و حقوق می‌گیرند.

به گفته این مسئولان عراقی، داعش در سوریه نیز نزدیک به ۷۰۰۰ نیروی مسلح و ۵۰۰۰ حامی دارد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در تاریخ دهم ژوئیه جاری آزادی شهر موصل را پس از عملیاتی که بیش از ۹ ماه ادامه داشت‌، اعلام کرد.

داعشی‌ها در تابستان سال ۲۰۱۴ به شهر موصل یورش برده و مساحت‌های گسترده‌ای از شمال و غرب عراق را به کنترل خود درآوردند.

این تروریست‌ها در موصل مرتکب جنایات بسیاری شده و در اکثر مواقع نیز از جنایات خود فیلم و عکس گرفتند.

دو روز پس از اعلام آزادی شهر موصل، استفن تاونسند، فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش در عراق و سوریه اعلام کرد که عملیات در عراق هنوز تمام نشده است.

گروه تروریستی داعش هنوز کنترل بخش‌هایی از دو استان نینوا و الانبار و نیز الحویجه و کرکوک و مناطق دیگری در عراق را در دست دارد.

از سوی دیگر روبرتا پینوتی،‌ وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد که نیروهای ژاندارمری کشورش با آموزش ۲۵ درصد از نیروهای عراقی و پیشمرگ‌های که در این عملیات شرکت داشتند، مشارکت مهمی در این عملیات داشتند.

وزیر دفاع ایتالیا افزود: این آموزش‌های فشرده باعث موفقیت نیروهای عراقی در آزادسازی شهر مهمی چون موصل شد.

پینوتی درباره حضور نیروهای کشورش در عراق گفت: حضور ما در عراق شامل ۱۴۰۰ نیروی نظامی بود که این تعداد از نیروهای آمریکایی نیز بیشتر بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر