بازدید 3509

هجمه رسانه ملی به جامعه وکالت به نفع برقراری عدالت نیست

محمدعلی پورمختار با بیان اینکه گفتنی‌های زیادی در مورد وکالت و جامعه وکالت وجود دارد اظهار کرد: آنچه که در کمیسیون قضایی مدنظر است و مجلس هم حتما با آن همراهی دارد این است که به‌طور عملی اصل استقلال وکیل را محقق کند و ان شاءالله محقق می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 26 July 2017
محمدعلی پورمختار با بیان اینکه گفتنی‌های زیادی در مورد وکالت و جامعه وکالت وجود دارد اظهار کرد: آنچه که در کمیسیون قضایی مدنظر است و مجلس هم حتما با آن همراهی دارد این است که به‌طور عملی اصل استقلال وکیل را محقق کند و ان شاءالله محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، عضو کمیسیون حقوقی و قضایی کجلس در بیست و هشتمین اجلاس اتحادیه‌های سرارسری کانون‌های وکلا، ضمن ابراز خوشحالی به جهت حضور در جمع منادیان عدالت با اشاره به این مطلب که در مسائل داخلی شاهد بالاگرفتن تنازع نافرجام میان جامعه وکالت و حوزه قضایی و به نوعی دادگستری هستیم، گفت: به قول دکتر لاریجانی این تنازع و به نوعی تیراندازی به هم هیچ فایده‌ای ندارد و جز افزایش اختلاف که به ضرر حق و عدالت است اثر دیگری برای جامعه درگیر حوزه قضایی و حقوقی کشور نخواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس امیدوارم با اهتمام بلندی که شما اعضای اسکودا دارید برای حل و رفع این اختلافات  تصمیمی گرفته و از دامن زدن به آنها جلوگیری شود. شاهد هستیم در رسانه ملی هم علیه جامعه وکالت هجمه وجود دارد که به نفع برقراری عدالت نیست. البته امیدوار بودیم در مجلس با لایحه ای که به دولت ارسال کردند به نوعی پایان بخش باشد ولی با بررسی مفصل که صورت گرفت واقعا کمیسیون قضایی به این نتیجه رسید که لایحه وافی به مقصود نیست گرجه به مراتب از لایحه ای که قوه‌قضاییه ارسال کرده بود بهتر بود پس تصمیم به رد و اصلاح لایحه سابق گرفته شد.

پورمختار با بیان اینکه قول می‌دهم به محض وصول اصلاحیه لایحه توسط شرکت کنندگان و جمع بندی آن ظرف دوهفته تبدیل به طرح شود و به جریان بیفتید تا بتواند پایان بخش مشکلات باشد گفت: گفتنی‌های زیادی در مورد وکالت و جامعه وکالت وجود دارد. آنچه که در کمیسیون قضایی مدنظر است و مجلس هم حتما با همراهی دارد این است که به‌طور عملی اصل استقلال وکیل را محقق کند و ان شاءالله محقق می‌شود. قولی است که می‌دهم و آن را اجرایی می کنم اما احتیاج به تعامل با قوه‌قضاییه که نقدها و ایرادی دارد داریم؛ همچنین با دولت هم باید تعامل شود.

پورمختار با بیان اینکه  به منشور حقوق شهروندی باید توجه شود تا در راستای کیفیت بخشی به قانون وکالت مفید باشد عنوان کرد: اگر پژوهشکده‌ای ذیل کانون یا اتحادیه تاسیس شود قطعا دقیق‌تر کار می کند ما دو مورد را  در کمیسیون آغاز کردیم. مورد اول بررسی علل اطاله دادرسی در قوه‌قضاییه است تا برای آن راه حل عملی پیدا کنیم. تیم عملی روی این موضوع کار می‌کند و از قوه‌قضاییه و کانون وکلا کمک خواسته می شود.

وی افزود: مورد دوم دلیل مراجعه بیش از حد مردم به دیوان عدالت اداری است و باعث حجم رسیدگی وتعیین  وقت‌های طولانی رسیدگی شده است  که ان شاءالله این هم به ثمر برسد.

پورمختار در رابطه با مسائل بین الملل عنوان کرد: فشارها به ایران بیشتر شده است. گفته بودند قصد دارند ریشه ملت ایران را بخشکانند در این حوزه تحریم ظالمانه اعمال شد ما برجام اجرا کردیم اما آنها نقض می کنند و تحریم بی نظیر علیه کشور و مردم وضع کردند من خواهش می کنم کانون وکلا برای تقابل با این موضوع ورود کند تا در چالش کشیدن مصوبات مجلس آمریکا موثر واقع شود شما وکلا می توانید کمک حال باشید تا حقوق همه شهروندان حفظ شود. من آمدم اعلام حمایت مجلس را از جامعه وکالت اعلام کنم امیدوارم استقلال وکلا محقق شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر