بازدید 3931

محقق داماد: به استقلال وکلا نباید آسیب برسد

کد خبر: ۷۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹ 26 July 2017
آیت الله سیدمصطفی محقق داماد در جمع وکلای دادگستری گفت: نقد قانون حق و نقض آن خلاف است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدمصطفی محقق داماد ، حقوقدان و استاد دانشگاه، روز چهارشنبه در بیست و هشتمین اجلاس سراسری اتحادیه کانون وکلای دادگستری افزود: به عقیده من نقد قانون ، حق است و یک ارزش محسوب می شود حتی اگر قانون اساسی باشد.
 
وی با بیان اینکه نقد قانون ، حق صاحبنظران است ، گفت: حقوقدانان ، مدافع حقوق مردم و حقوق عمومی هستند و چرا اینها که از حقوق مردم دفاع می کنند ، چرا باید به استقلال آنها آسیب برسد.
 
محقق داماد ادامه داد: تا اینها استقلال نداشته باشند جامعه حقوقی حفظ نمی شود و نمی توانند از حقوق عمومی ، دفاع کنند تا در آسیب و خطر نباشد.
 
وی با تاکید براینکه این حق است که قانون را نقد کنیم و این امر حق هر حقوقدان است ، افزود: ما مفتخریم در کشوری زندگی می کنیم که قانون ، باید مطابق با حق باشد .
 
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان و یادی از محاکمه سقراط گفت: آیا براساس سئوال مهم سقراط در آن محکمه باید گفت آیا عدالت خوب است ، چون خدا خوشش می آید یا اینکه خدا گفته است عدالت خوب است، خوب است.
 
محقق داماد با بیان اینکه ' ما مفتخر به آنیم که حامی و پشتیبان دولت هستیم،' گفت : ما مفتخریم که نیاکان ما به ما تفکر گفتار نیک ، کردار نیک و پندار نیک را آموختند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: هنوزز منشور حقوق بشر کوروش کبیر در دنیا تلالو دارد و ما به این امر افتخار می کنیم .
 
محقق داماد همچنین گفت افزود: ما مفتخریم که از هر نژاد که هستیم ، مسلمانیم. همانطور که ایرانی هستیم ، از هر نژاد هستیم در کشوری زندگی می کنیم که اکثریت آن مسلمان است و قانون آن مبتنی بر اسلام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها