بازدید 2878

جامعتین در نواصولگرایی نیز نقش پدری ایفا می‌کند

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است جریان اصولگرایی برای ایجاد تحول نیاز به نوگرایی درکنار استفاده از تجربیات بزرگان دارد.
کد خبر: ۷۱۵۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 25 July 2017
احمد سالک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهاراتی که اخیرا مبنی بر ایجاد جریان «نواصولگرایی» مطرح شده، گفت: اصولگرایی مبتنی بر تعدادی از اصول بوده که مقام معظم رهبری در بیاناتی در 8 محور مطرح فرمودند و بر این ساختار بود که اصولگرایی مبتنی بر اصول شکل گرفت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه اصول اصولگرایی تغییرناپذیر است، عنوان کرد: حرکتی که قرار است در راستای تحقق اصول اصولگرایی انجام گیرد باید متناسب با انتخاب شیوه های مختلف به تناسب شرایط زمانی و مکانی باشد.

وی افزود: هر حرکتی در عالم زمان معینی دارد و در زمانی خاص به تعبیر ما پوست اندازی می کند لذا طبیعی است حرکت های سیاسی با توجه به شرایط مستلزم نوگرایی باشند که این موضوع هم از حیث نیروهای جوان و پرانرژی در صحنه و هم با استفاده از تجربیات گذشتگان خواهد بود که در نهایت می تواند تحول خوبی را به وجود بیاورد ضمن اینکه این حرکت به معنای از دست دادن نیروها و موضع اصولگرایی نبوده و به معنای تکمیل حرکت در مسیر اصول اصلی است.

سالک در ادامه به مشکل اصلی تمام جریان های سیاسی اشاره کرد و یادآور شد: بحثی که مطرح می شود این است که امروز جای شخصیت های اخلاقمدار همچون آیت الله مهدوی کنی، پرورش و عسگراولادی در میان سیاستمداران در سطوح کلان یعنی اصولگرا و غیراصولگرا، خالی شده که می توانستند سیاست را در کنار دین تبیین کنند.

نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد نوعی سیاست زدگی به جای قرارگیری دیانت در کنار سیاست هستیم لذا امروز اصولگرایی نیز نیازمند رشد و حفظ ارزش های دینی در کنار سیاست است که جامعتین نیز در این میان نقش پدری و هدایتگر موضوع را ایفا می کند
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل