بازدید 3781

سنگ‌ آهن از چاه قیمت درآمد

نمودارهای جهانی قیمت نشان می‌دهد که قیمت سنگ آهن بعد از یک دوره افت شدید در حال افزایش بوده و به شرایط طبیعی برگشته است.
کد خبر: ۷۱۵۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳ 23 July 2017
نمودارهای جهانی قیمت نشان می‌دهد که قیمت سنگ آهن بعد از یک دوره افت شدید در حال افزایش بوده و به شرایط طبیعی برگشته است.

به گزارش ایسنا، افت قیمت سنگ آهن از ابتدای سال جاری آغاز شد و در حالی که در زمستان این محصول در اوج خود قرار داشت و تا مرز ۹۰ دلار بالا رفت طی دو ماه اخیر، شدیدترین افت قیمتی خود را پس از رکود جهانی سال ۲۰۱۵ تجربه کرد و به مرز ۴۰ دلار نزدیک شد.

بر اساس نمودارهای قیمت، اکنون قیمت کنسانتره ۶۷ درصد فوب بندر عباس است و به حدود ۶۶ دلار رسیده است که نسبت به روزهای افت قیمت سنگ‌آهن، تقریبا ۲۰ دلار افزایش قیمت دارد. رشد قیمت در این محصول از اواخر ماه میلادی گذشته آغاز شد و در حدود ۲۵ روز توانست به قیمتی نسبتا متعادل برگردد.

سنگ‌ آهن از چاه قیمت درآمد

سنگ آهن مگنتیت وضعیت پر افت و خیزتری را تجربه کرد و شدیدترین افت قیمتی که در این محصول اتفاق افتاد بیش از یک ماه پیش بود که در آن زمان قیمت این محصول از ۳۵ دلار در دوران اوج خود به حدود شش دلار رسید و پایین‌ترین حد قیمت را بعد از سال ۲۰۱۵ به ثبت رساند و بعد از دو مرحله صعود قیمت، امروز قیمت این محصول به ۲۵.۲ دلار برگشته و انتظار می‌رود که این افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

سنگ‌ آهن از چاه قیمت درآمد

پیش از این کارشناسان این افت قیمت سنگ آهن را قابل پیش‌بینی می‌دانستند و معتقد بودند که از رفتار معادن ایران نسبت به این رویدادها، نه در دوران اوج و نه در دوران افت قیمت مناسب نبوده و به جای اینکه سرمایه گذاری در دوران افت قیمت انجام شود تا ثمرات آن در دوران رونق بازار قابل بهره‌برداری باشد، این فرایند برعکس اتفاق می افتد و واحدها عملا در دوران افت قیمت دچار کمبود نقدینگی شدید می‌شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر